Mijn kiki

Gestart door robbedoes, oktober 22, 2007, 20:14:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

robbedoes

Hallo,

Ik heb een vraag over mijn parkietje. Ik heb hem/haar (daar ben ik nog niet zeker van) nu een week of 3. Kiki is dus nu een week of 10. Kiki is erg voorzichtig maar komt toch wel op mijn hand zitten en ik haal hem/haar ook uit de kooi. Alleen wil hij/zij niet op mijn vinger blijven zitten. Mijn schouder ja dat lukt nog wel maar ook niet zo lang. Meestal vliegt ze gelijk weg om op de krantenbak te gaan zitten. Of ze vliegt naar haar kooi om vervolgens weer snel er in te gaan zitten. Ook kan ik de hele dag het kooitje openlaten staan er uit komen doet ze niet.

Nu had ik van het weekend een logeetje en als kiki er uit was zocht ze hem gelijk op. Die parkiet deed niet zo aardig tegen haar in het begin en pikte in haar pootjes als ze op zijn kooi zat. De laatste dag gingen ze wel door de kooi met elkaars snaveltjes knuffelen. In dit weekend heeft de laatste dag heel veel bij me gezeten en ook met mijn haar spelen enz. Nu hij weg is duikt ze gelijk haar kooi weer in. Zou het kunnen zijn dat ze een mede parkiet mist? Ik ben overdag veel weg (werken) en heb al eerder gedacht over een kamergenoot voor kiki maar ik twijfel nog omdat ik wel graag de parkiet tam wil hebben. Ik vind dat zelf ontzettend gezellig.

Wat denken jullie ervan?


margriet

hallo Robbedoes,

Drie weken is nog maar kort die tijd hebben ze nodig om te wennen aan hun nieuwe omgeving.
Met veel geduld en liefde zal het wel lukken.
Parkieten zijn erg sociale dieren en veel alleen vinden ze niet zo fijn denk ik.

groeten Margriet

Milo-Pixel

uit jou stukje begrijp ik dat je nu nog geen 2e parkiet wil omdat je kiki tam wil maken? ik heb 2 pakieten tegelijk gekocht, en met iets meer geduld krijg je ze ook samen tam hoor! ik heb milo en pixel nu 3 maanden, en ze zijn volledig handtam, ook komen ze samen steeds vaker op mijn hoofd zitten of spontaan naar mij toe vliegen. ik denk dat iedere parkiet het zeer op prijs stelt om met meerdere gehouden te worden, gewoon omdat het zulke sociale dieren zijn. ik zeg niet dat 1 verkeerd is, maar aangezien jij overdag werkt, denk ik dat het voor kiki wel erg fijn is om een parkietenvriendje erbij te hebben.

robbedoes

Ja inderdaad. Het is voor kiki veel gezelliger. Ik heb al contact met iemand die een kleintje heeft, dus er gaat er in iedergeval 1 bij komen......

Milo-Pixel

wat leuk! succes met 1 uitzoeken, en ik denk dat kiki heel blij zal zijn  ;D

enisa

#5
Als jij veel weg bent dan zorg dat de radio aan staat. Dan voelen zij zich niet zo alleen, geloof mij want ik weet het uit ervaring en en dat is heel belangrijk. Wanneer je terug bent praat tegen haar, neem de tijd ervoor  ::) Mijn parkiet is inmiddels 9,5 jaar.

Gr.

P.S. Als jij je parkietje tam wil krijgen dan zou ik je absoluut niet adviseren om er een bij te kopen ! Het werkt niet als er twee parkieten zijn !

Milo-Pixel

Citaat van: enisa op oktober 27, 2007, 17:52:53
P.S. Als jij je parkietje tam wil krijgen dan zou ik je absoluut niet adviseren om er een bij te kopen ! Het werkt niet als er twee parkieten zijn !

dit is absoluut niet waar. ik heb vanaf het begin gekozen er 2 te nemen omdat ze dan niet alleen zouden zijn als ik naar school was of naar mijn werk. ze zijn allebei tam, ze komen op mijn hand, schouder of hoofd. ze kletsen terug als ik tegen ze praat etc.etc.  en het is overigens ontzettend leuk om te zien hoe ze dan weer met elkaar om gaan  ;)

Sonja

#7
Hoi Enisa,

Ik wil me graag aansluiten bij de woorden van Marit.

Je kunt 2 parkietjes heel goed tam krijgen, het vraagt alleen wel meer geduld en doorzettingsvermogen van de eigenaar.
Maar heel veel forumleden hebben 2 parkietjes, die allebei tam zijn. ;)
Dubbel plezier dus! ;D
Het is heel fijn als ze gezelschap hebben aan elkaar, zeker als je zelf veel van huis bent.
Dit neemt niet weg dat ze het ook dan heel leuk vinden als je er weer bent!
Ze vinden het ook dan heel erg fijn als ze veel aandacht krijgen.

Groetjes, Sonja.

robbedoes

Nou, ik heb een vriendje er bij gekocht! Met veel dank aan Meltjuh van dit forum! Ik heb hem nl. bij haar vandaag in de Vogelkelder gekocht. Ze heeft me heel goed geholpen om een leuke gezonde vogel uit te kiezen.  Hij is nog heel erg beduusd van zijn reis, maar ze zitten al naar elkaar te fluiten. De een fluit en de ander antwoordt . Erg grappig om te horen. Kiki zit nog steeds lekker op mijn schouder en is er nog niet van af te krijgen. Kiki wordt steeds vrijer en dat is wel erg leuk hoor! Ik doe mijn best om de nieuwe (riki) ook tam te krijgen, maar het belangrijkste vindt ik toch wel dat kiki niet zo vaak alleen meer zit.


Milo-Pixel

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! en succes met het tam maken. kiki is vast heel blij met riki nu  ;D

groetjes, Marit

Meltjuh

Ik wens je heel veel plezier met je nieuwe aanwinst! En dat ze beide maar heel erg tam mogen worden ;D