Landingsplaats voor kamervolière

Gestart door Jippie, oktober 24, 2007, 17:26:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jippie

Hoi allemaal!

Weer even een vraagje van mij! Ik heb voor Toeter en Dafne een kamervolière gekocht (hij is echt té mooi, maar dat even terzijde ;)!), maar de deurtjes gaan open als een "gewone" deur en niet als een klepje, zoals bij de gewone kooien. Ze hebben dus niet echt meer een plek om te landen. Nu landen ze op het deurtje, maar dat is behoorlijk smal, dus ik ben bang dat dit ongelukken op gaat leveren... Ik heb ooit ergens een soort landingsplaats gezien die je in het deurtje kan hangen, maar ik kan em nergens meer vinden... Weet iemand waar ik zoiets kan krijgen? Ben al bij een aantal dierenwinkels geweest, maar die hadden er nog nooit van gehoord... Hoop dat iemand iets weet!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Caradow

Ik heb zelf een zittouw, die je aan 2 kanten met een plastick stop kan vastzetten. (zon flexibel gekleurd touw) In een kromming vlak onder de deuropening geplaatst. Het deurtje kan eroverheen open en het is ene prima landingsplaats, waarvandaan ze zo de voliere in huppen..

Jippie

Bedankt voor je snelle reactie Caradow! Weet alleen niet goed wat ik me erbij voor moet stellen... Heb je misschien een foto? Sorry, ben een beetje traag van begrip vandaag ;)!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Milo-Pixel

wat je ook kan doen is een kleine stok kopen die je in of onder de opening van het deurtje tussen de tralies kan plaatsen met een draaisysteem. ik heb hier zelf geen ervaring mee maar lijkt me wel een geschikte landingsplaats.



[verwijderd door de beheerder]

Sanne

Je kan ook zo'n flex zitstok gebruiken. Die kan je zelf in de juiste vorm maken ;)

Jippie

Bedankt allemaal ;D! Dan heb ik bij deze dus een goede reden gevonden om naar De Vogelkelder te gaan! Neem aan dat ze die dingen daar toch hebben, niet? Denk dat ik morgenmiddag maar "even" (hmmm, van Tilburg naar Den Haag is niet meer even, maar maakt niet uit!) ga kijken!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!


Jippie

Bedankt Caradow! Enne, waar heb je die touwen vandaan? Vind dit wel heel leuk eigenlijk!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Caradow

die kun je bij bijna elke diereniwnkel wel krijgen.. Afhankelijk van het assortiment dat ze voor vogels aanbieden ;)

Maar je kunt ze ook online bestellen bij diverse webshops..  Bijvoorbeeld bij De Vogelkelder, onder zit- en slijtstokken ;)

Jippie

Bedankt! Hè verdorie, moet ik toch naar Den Haag, wat jammer nou ;). Had net mijn vriend aan de telefoon en we gaan morgen gewoon lekker "live" in de winkel kijken! Wat was de tip ook alweer? Niet teveel geld meenemen, toch ;-)?!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Caradow

laat je pinpas thuis en neem alleen het geld mee dat je echt kan missen ;)

Jippie

Hahahaha, doe ik! Ik laat morgen wel weten wat ik gekocht heb en of ik de rest van de maand boterhammen met pindakaas moet eten, drie keer per dag ;)!
Toeter en Dafne!

Jippie

Hoi!

Ben vandaag naar De Vogelkelder geweest! Wat een práchtige winkel is dat! Uiteraard bij de parkieten gaan kijken (ze zijn uiteraard allemaal leuk!) waar ik net hoorde dat een medewerkster aan een klant uitlegde hoe de verzorging van parkieten precies in zijn werk gaat. Ze nam er echt de tijd voor, mijn complimenten! En ja, ik heb weer teveel gekocht ???... Maar goed, ze hebben nu in ieder geval de zittouwen en kunnen daarop landen (heb ze net opgehangen en nu kijken ze me aan of ik helemaal gék ben geworden, maar goed, ik laat ze gewoon lekker even wennen!).

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Caradow

Citaat van: Jippie op oktober 25, 2007, 18:55:24
waar ik net hoorde dat een medewerkster aan een klant uitlegde hoe de verzorging van parkieten precies in zijn werk gaat. Ze nam er echt de tijd voor, mijn complimenten!

Hoe zag ze eruit, was het onze eigen Mel niet?

Jippie

Volgens mij niet; ze was zo eind dertig met kort donker haar. Herkende haar niet van de foto's...
Toeter en Dafne!

Caradow


Meltjuh

Had ze een bril op? Dat was vast mijn collega Judith ;D. Eind dertig... Zal ze leuk vinden :D
Ze heeft nog wel eens andere meningen, maar ben blij dat ze je goed heeft geholpen ;)

Jippie

Oei, dat weet ik niet meer... Heb ik weer iemand beledigd ???... Moet ook geen leeftijden schatten; ben ik slecht in... Vind het echt een prachtige winkel!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Caradow

Denk eerder dat het erg complimenteus was als ik de smilies van Mel zo bekijk... Denk dat  Judith eerder tegen de 40 loopt ;)

Jippie

Toeter en Dafne!