afmetingen kooi

Gestart door josje, oktober 24, 2007, 12:11:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

josje

Hallo allemaal

Mijn Parkietjes zitten nu in een kooi met de volgende afmetingen lengte= 60 cm, breedte=31 cm, en de hoogte= 40 cm en dan moet de bak er nog bij geteld worden, Maar nu heb ik nog een kooi over van mijn kakariki's want voor hun hebben we een binnen voliere gekocht en die heeft de deze afmetingen: lengte= 56 cm, breedte= 36 cm, en de hoogte= 60 cm en ook hierbij heb ik de bak er niet bij geteld.

Deze kooi heeft bijna overal horizontale spijlen behalve de 2 zijkanten, die zijn verticaal en de afmetingen van de spijltjes zijn 1,5 cm en van de kooi waar ze nu in zitten is dat 1 cm.

Mijn vraag is nu omdat deze kooi wat hoger en ruimer is zou ik ze graag hierin willen zetten maar ik wou graag jullie meningen of dat deze kooi geschikt is qua afmetingen, ruimte tussen spijltjes en dat ze 2 zijkanten verticaal is dus of deze geschikt is voor mijn pietjes.

alvast bedankt

Groetjes josje

Milo-Pixel

hoi Josje,

een tralie afstand groter dan 1 cm is niet zo veilig voor je vogeltjes. Dus ik zou het niet doen als ik jou was.

groetjes, Marit

josje

en met de rest mag dat wel?

Milo-Pixel

2 zijdes verticaal en 2 zijden horizontaal is geen probleem. de afmetingen zijn volgens mij ook gewoon goed, het is inderdaad gewoon wat ruimer dan de andere kooi. dus dat is wel prettig voor de vogels, ik zou het alleen niet doen vanwege de tralie afstand.

groetjes, Marit

Milo-Pixel

*sorry kon niet meer edditen*

Josje, ik heb het nog even opgezocht, want ik ging aan mijn eigen antwoord twijfelen, en de tralieafstand mag maximaal 1,5cm zijn voor grasjes, dus mijn excuses voor mijn vorige antwoord  :o je kan je grasjes gewoon overzetten ;)

groetjes, Marit

josje

#5
oh das echt heel fijn want ik wil ze zoveel mogelijk ruimte geven, mag ik vragen waar je dat gelezen hebt.


josje

oke harstikke bedankt, eerst de kooi grondig gaan reinigen en nu ik zeker weet dat het kan, zet ik ze met een rustig gevoel over.

Groetjes josje