Geslacht en Kleurslag

Gestart door Lynn, oktober 22, 2007, 20:35:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lynn

Ik heb nu 2 grasparkietjes van ongeveer 7-8 weken als het goed is.  Sky(Blauwe) en Lotus(licht gele/witte)
Ik had 2 vragen; kan iemand al zien van wat voor een geslacht ze zijn? , Kan iemand mij hun kleurslag vertellen?
Lotus heeft een lichtgeelkopje dat naar benedenaan steeds meer over loopt in Lichtgrijs.(als het op de foto niet zo duidelijk is)

Zie bijlage - Foto's
Alvast bedankt voor je antwoord!


[verwijderd door de beheerder]

Sara

Ik denk dat Lotus en Sky beiden twee knappe kerels zijn, al twijfel ik bij Sky toch wel een beetje aan het geslacht.
De kleurslag van Lotus zou ik niet zo kunnen zeggen, ik vind het trouwens een erg bijzondere en mooie kleur.
Sky is denk ik een witmasker hemelsblauw.
Aangezien ze 7-8 weken zijn, zal hun kleur nog feller worden(of misschien zelfs een beetje veranderen) tijdens de jeugdrui.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Siempke

ik denk lotus een mannetje en sky,, een popje  :)
want ik zie toch wel iets van wits om de neusgaatjes..
maar ik weet niet of je ze met flits hebt gemaakt dus weet het niet zeker..

Scotty - Keecko

Ik ga voor 2 knappe mannetjes (met mooie namen!) :-*

De kleurslagen weet ik niet, ben ik niet zo goed in ;)

Groetjes, Ilse


Milo-Pixel

ik denk twee ventjes. en lotus is echt een mooi apart vogeltje!! ik weet alleen niet wat voor kleurslag. van sky ga ik mee met sara; een witmasker hemelsblauw.

groetjes, Marit

Demelza

Heeft Lotus rode ogen?

Ben geen expert, maar als ik zo rondkijk op internet zijn er verschillende opties denk ik?
Albino met Geelmasker II
Overgoten blauw (faded blue?) met Geelmasker II
Witte bruinvleugel (brownwing?) met Geelmasker II

Deze lijkt er ook wel op:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0f/Wellensittich.jpg
En daar staat als beschrijving bij Suffused Blue (White). Ik neem aan dat dat hetzelfde is als Faded blue.

Heel mooie vogel die Lotus en ook een mooie toepasselijke naam gekozen!

Lynn

Dank jullie wel ;D Nee, Lotus heeft geen rode ogen ze heeft een lichtgeelhoofdje wat oveloopt in lichtgrijs met een gele gloed erover.
Stiekem hoop ik dat Sky een vrouwtje is en Lotus ene mannetje, maar dat blijft nog een verassing denk ik ::)

Lynn

#7
Ik heb hier al eens een topic over geopend, maar ben er nog steeds niet zeker van, omdat de meningen waren verdeeld.
Ze zijn ongeveer 8/9 weken oud.
Berichtjes samengevoegd, een nieuw topic openen met een zelfde vraag is niet zinvol ;). Gr. Ingrid


Neusdop van Lotus


Neusdop van Lotus


Kleurslag van Lotus


Kleurslag van Lotus


Neusdop van Sky


Neusdop van Sky


Kleurslag van Sky


Kleurslag van Sky

Alvast bedankt voor jullie reactie's ! :D

Caradow

2 kereltjes, maar dat was al vaker gezegt...

Mars

Hmm... over de kleurslag: ook ik ga in de richting van een overgoten blauwe parkiet met geelmasker II. Als de vertaling daarvan Faded Blue is, begin ik te twijfelen. De Engelstalige bronnen die ik tegenkom spreken van een faded blue als de ogen rood zijn.
De oogjes zijn ook echt zwart en niet diep-donker-rood (wijnrood?) ;)

Ik denk dat je het gewoon in die richting moet zoeken.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Willemien

Hoi

Lotus en sky zijn 2 mannen ..bijna zeker..
De goede naam voor de kleurslag weet ik zo niet

Groeten Willemien

ibi

Citaat van: baasje van Arno op oktober 22, 2007, 20:48:22
Ik denk dat Lotus en Sky beiden twee knappe kerels zijn, al twijfel ik bij Sky toch wel een beetje aan het geslacht.
De kleurslag van Lotus zou ik niet zo kunnen zeggen, ik vind het trouwens een erg bijzondere en mooie kleur.
Sky is denk ik een witmasker hemelsblauw.
Aangezien ze 7-8 weken zijn, zal hun kleur nog feller worden(of misschien zelfs een beetje veranderen) tijdens de jeugdrui.

Vele groetjes,
Sara

Ik denk niet dat het een geelmasker hemelsblauw is.
Falco was een geelmasker hemelsblauw, Maar zij buikje was turquise achtig.
Maar misshcien heb je wel gelijk dat het na de rui wat duidelijker word en dat je dan de kleurslag kan bepalen :)