iedereen even bedanken en toch nog een vraagje..

Gestart door rutgerpol, maart 26, 2005, 18:47:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rutgerpol

ik heb vanmiddag twee parkietjes gekocht.. en helemaal gele en een blauw-witte (ik hoop dat ik er foto\'s bij kan krijgen)
ze zijn heel lief en echt helemaal top!! ze zijn niet bang voor me en als ik mijn hand in de kooi doe kijken ze gewoon toe... kan ik dus nu al over gaan \'naar de volgende fase\' die op deze site staat bij tam maken... dat is dus op de hand nemen.. of moet ik tog nog een paar daagjes wachten? ik wil ook nog even iedereen bedanken die mij info hebben gegeven en geholpen hebben: bedankt dus!  :lol:      als parkieten (nog) niet eten.. moet je het voer dan ook elke dag nog verversen?

p.s. weet iemand nog leuke namen?

ik denk dat ik geen reclame mag maken voor eigen sites.. maar ik heb nu een snelle site met een paar foto\'s van mijn nieuwe parkietjes...    www.geocities.com/prutser_parkieten

Anita & Marisa

Hoi Rutgerpol,

Welkom op dit forum!

Wat ontzettend leuk dat je parkieten hebt!
De eerste twee dagen kun je je parkieten het beste laten wennen aan hun nieuwe omgeving en de mensen. Geef ze veel aandacht door tegen ze te praten. De tweede dag kun je voorzichtig met je hand in hun kooitje gaan. Houd je hand eerst stil en kijk hoe ze hierop reageren. Als ze gaan fladderen is het belangrijk dat je je hand stil houdt totdat ze weer rustig zitten. Dan ga je heel langzaam terwijl je rustig tegen ze blijft praten met je hand naar je parkietje en probeert of hij op je hand wil gaan zitten. Dit doe je meerder malen per dag, maar niet te lang!
Het zal enige dagen duren voordat je parkieten je hand vertrouwen, dus is het belangrijk dat je ze niet pakt!!!
Pas als je parkieten handtam zijn kun je ze rustig uit hun kooitje halen, eerder niet!

Je kunt hier inderdaad meer informatie over vinden op de sites: www.parkietenfreak.nl en www.parkietenweb.nl

Het is belangrijk dat je je parkieten elke dag vers voer en water geeft en niet alleen in het begin! Voer kan rotten en parkieten kunnen moeilijker bij hun zaadjes als er een laag schillentjes op liggen. Ook van water kunnen ze erg ziek worden. Het is dus noodzaak dat je je parkieten elke dag vers voer en water geeft!
De eerste dagen kun je iets voer op de grond strooien, zodat ze sowieso bij hun voer kunnen.
Bij twee parkieten, kun je het beste 2 voerbakjes ophangen, zodat er voor elke parkiet een voerbakje is, dit voorkomt ruzies!

Voor meer informatie kun je op de sites en op dit forum kijken!

Veel plezier met je parkieten!

Liefs,
Anita en Marisa.

ps. Op deze site staan veel parkietennamen, de site is wel in het Duits: http://www.birds-online.de/statistik/statistik.htm