koppeltje?

Gestart door josje, oktober 19, 2007, 23:15:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

josje

hoi allemaal

onze 2 parkieten zijn ongeveer 7 maanden oud, maar wij vragen ons af of het ook echt een koppeltje geworden is, overdag spelen ze heel leuk met elkaar maar zodra ze moeten gaan slapen, verdrijft het vrouwtje het mannetje van de stok. en begint ze naar hem te pikken enzo. hij probeert er wel bij te gaan zitten maar het lijkt wel alsof het vrouwtje hier niet van gediend is.

is dit normaal gedrag? en kan het zijn dat ze toch geen koppeltje vormen ook al zitten vanaf een vrij jonge leeftijd (allebei waren ze rond de 6-8 wkn) bij elkaar?

ook nu pikt ze hem weg en het gaat er vrij ruw aan toe. ze maakt daarbij overigens ook een pinnig geluidje

HELP?

groetjes
Josje

Caradow

Beide zijn ze nog niet geslachtsrijp en kun je dus zeker nog niet over een koppeltje spreken in de zin van ze gaan tzt wel broeden.
Ook al heb je een man en een pop die je van jongs af aan bij elkaar zet, dan nog is er geen garantie dat het een echt koppeltje word.

Het kibbelen naar elkaar toe hoort er allemaal bij, zeker nu ze in de pubertijd zijn.

josje

ja dat begrijp ik maar wat kunnen we aan dat vechten en kibbelen doen 's avonds want het is altijd een heel gevecht en het wordt steeds erger, want het vrouwtje trekt vaak aan zijn staart en pikt hem en laat hem niet toe op de stok naast hem en die is toch groot zat.


Sonja

Hoi Josje,

Misschien kun je zorgen voor nog een stok op dezelfde hoogte.
Dan hebben ze alletwee een hoog plekje om te slapen en heeft het popje toch het rijk alleen op die ene stok. ;)
Maar een beetje gekibbel is wel normaal, zoals Caradow al schreef. ;)

Groetjes, Sonja.

josje

hoi

Ik zal het eens gaan proberen en maar hopen dat het iets uit zal halen anders zal ik mijn laatste optie proberen door ze langs elkaar in aparte kooien te zetten en dat doe ik liever niet maar het loopt nu echt een beetje uit de hand maar het blijven super lieve ondeugende beestjes  ;D.

Bedankt groetjes josje

Caradow

Je moet pas ingrijpen als ze elkaar echt tot bloedens toe verwonden, niet eerder... Dit is heel normaal dat er gekibbeld word.

Meltjuh

Ik ben het ook met Caradow eens.
Vaak in het begin maken ze ruzie wie er de "baas" is. Is dat duidelijk dan zal het een stuk rustiger worden. Om de simpelste dingen, zoals een slaaplek, zal er gekibbel ontstaan. Vaak stelt het weinig voor, het hoort er gewoon bij ;).

josje

Hoi

We hebben vandaag heel de kooi opnieuw ingericht en 2 zitstokken naast elkaar opgehangen op dezelfe hoogte en nu zitten ze allebei op hun eigen stokje tegenover elkaar, heel leuk om te zien dus we zullen het zo gaan zien of het werkt als ze gaan slapen.

Bedankt voor de tips en natuurlijk ga ik ze pas uit elkaar halen als het tot bloedens toe gaat want dat is pas de laatste optie maar zo te zien bevalt dit ze goed  :D.

Groetjes josje

Milo-Pixel

fijn dat het nu beter gaat, ik hoop voor jullie dat het zo blijft.