Drappig poep

Gestart door Peppie, oktober 19, 2007, 19:11:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peppie

Peppie's poep is een beetje drappig en ik heb géén idee waarom ::)
weet iemand hoe dit kan en hoe ik dat voorkom?

xxx :)

Safrena

Hey Peppie

Hoe oud is je parkietje?
Heeft je parkietje net iets van stress gehad, of in een badje geweest?

Hoe zit je parkietje verder, zit ze bol, eet ze goed, is ze lusteloos of net lekker aktief enz...

Vele groetjes

Peppie

hij is nu 3 maandjes ongeveer hij zet zich wel is op (maar 2 secondjes en dan weer normaal)
hij haat wel water..
maar hij is juist heel erg actief soms word ik helemaal gek van hem haha :D
hij zoekt alleen maar aandacht de hele dag door :-*

dit eet hij :
gewoon voer zaadjes enz.
frutti cocktail
speciale salade voor parkietjes
knaagstick (fruit)

Mars

Msschien is het allereerst een goede tip om de verschillende soorten snoepgoed te minderen of niet geven.
knaagsticks bevatten veel suiker en zijn daardoor niet goed, je kunt beter af en toe een stukje trosgierst geven. hoe de salade er uitziet weet ik niet, maar echte salade ;), gewoon wat fruit of groente is veel gezonder.
En ook al lijkt de frutti coctail wel heel gezond, vaak zit er veel suiker in.

Een gevarieerd zaadmengsel, zoals Xtravital, is een aanrader. Als je dan niet te veel geeft, dan kan je parkietje iedere dag alle zaadjes opeten, omdat dat gezond voor hem is en niet alleen de lekkere. geef maar eens 's ochtend een dikke eetlpel zaad en blaas het bakje eind van de middag maar eens uit, als er dan nog aardig wat zaadjes inzitten heeft hij nog genoeg, anders doe je er een theelepel zaad bij.

ook het aanziren van water met appelazijn is een hele goede tip, dat houdt de bacterien/schimmels wat onder controle (zoekfunctie, appelazijn).

En dan de ontlasting: rare ontlasting is een van de eerste ziekteverschijnselen, maar ook van stress of (veel) drinken/ veel vochtig eten (fruit/groente). Als het een aantal dagen aanhoudt, zla ik als ik jou was even een dierenarts vragen of hij een poepje wil onderzoeken. je kunt er beter vroeg bij zijn, dan te laat. En je hoeft niet je parkietje mee te nemen als hij verder in orde lijkt.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Peppie

okey.. daar heb ik heel veel aan ik zal direct die knaagstick eruit halen en minderen met dat cocktail geval;)