mannetjes

Gestart door pj_duffel, oktober 17, 2007, 11:29:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pj_duffel

hallo,ik heb nu vier parkietjes op mijn kamer staan,twee mannetjes en twee vrouwtjes.maar het valt me op dat de twee mannetjes verliefd zijn.het ene mannetje is ongeveer twee jaar en de andere vijf maanden.het is ook dat ze elkaar steeds volgen of naar elkaar steeds toe vliegen.heeft er iemand tips om een nestje te krijgen??er hangt een nestkastje in maar het jongste mannetje speelt enkel met het nestmateriaal.ook is het soms dat het oudste mannetje een zaadje uit de krop haalt en geeft aan het kleintje.alle tips welkom.

P.S.het is vaak savonds rond zeven uur.en ookschreeuwen ze om zeven uur dat ik moet opstaan.

Safrena

Hey pj_duffel

Jouw jongste mannetje is nog veel te jong om nestjes te krijgen

Daarnaast is het broedseizoen voor parkeitjes al lang voorbij het nieuwe broedseizoen begint eind maar, begin april opnieuw afhankelijk van het weer

als je toch verder wil zul je heel veel voorbereidingen moeten doen wat betreft warmte, lichturen, luchtvochtigheid enz,
Dus is het eigenlijk veel beter om te wachten tot volgende broed seizoen en dan zal ook jouw jongste mannetje de juiste leeftijd hebben

Popjes mogen broenden vanaf 1 jaar tot 5jaar
Mannetjes vanaf 10 maanden

Vele groetjes

pj_duffel

dankje ;D ,maar heb je ook een tip om de mannetjes en de vrouwtjes te koppelen?het oudste vrouwtje is twee en een half jaar.

Caradow

Je kan niet zomaar bepalen wie met wie een koppeltje vormt, dat bepalen ze zelf.
Ook als je de koppels apart zou zetten is dit geen garantie dat ze ook samen gaan broeden

pj_duffel

neej, dat wil ik niet, maar ik wil niet dat ze steeds van elkaar wegvliegen,en als ze dan blijven zitten gaan ze vechten,dit wil ik vermijden...

Caradow

Je hebt het eerst over verliefde parkietjes en nu ineens over vechten?

sorry, wat bedoel je, wanneer word er gevochten..

pj_duffel

kijk,mijn mannetjes zijn een koppen,maar bij de vrouwtjes :-[hap hap bijt bijt enzo,dit wil ik vermijden,dat ze als vier normale parkietjes op een stok kunnen zitten :P

Caradow

Zolang de popjes elkaar niet tot bloedens toe verwonden is er niets aan de hand.
En haal dat blok weg!

pj_duffel

#8
ze bloeden wel??mijn jongste vrouwtje gebruikt het als slaaphok...

Caradow

ehh nog even voor het geval je het niet wist..

Om te broeden heb je een koppel nodig dat bestaat uit een man en een pop... jij hebt een koppel mannen en geen man gekoppeld aan een pop.. hoe zie je dat voor je?

pj_duffel

#10
nouja,ieder een iegen karaktertje,broeden wil ik nu nog niet,enkel in mei,maar mijn jongste vrouwtje gebruikt dit als slaaphok,en ik zie dat het oudste mannetje erbij kruipt maar dat ze gewoon gaan slapen,ik zie voor ogen dat die een koppel gaan worden.

en sommige,stop met denken dat ik niet voor parkietjes kan zorgen,ik heb er al sinds mijn vijfde,al die tijd heb ik goed voor die beestjes kunnen zorgen.ik ben er overdag niet,dat geef ik toe,maar met zen vieren is toch voldoende,ze krijgen alles wt ze willen,zelfs een parkietenboom.dus het is niet omdat ik zo jong ben dat ik niet voor beestjes kan zorgen.dus als je dacht"die kleine kan niet voor grasjes zorgen"heb je het mis,dus denk niet dat ik nogmaar net een parkietje heb,ik heb al zes jaar parkietjes.okee??

Berichtjes samengevoegd
gr Safrena

Caradow

Er is niemand die zegt dat jij niet goed voor je parkietjes kan zorgen. Jaren ervaring wil ook niet alles zeggen, zeker niet wanneer je nog zo jong bent als jij. Maar dat wil niet zeggen dat we jou niet mogen adviseren om eerst meer te leren hierover, want dat jij nog heel veel niet weet is wel duidelijk. Dat is niet erg, IK weet ook lang niet alles, zeker niet over broeden, zou ik daar aan beginnen, moet ik me ook nog goed inlezen en ik ben al 32...

Jij voelt je aangevallen op je leeftijd, zonder dat er iemand is die daar iets over heeft gezegt. Dan zou ik haast denken dat je dat eigenlijk zelf denkt..
Zolang het blok hangt, bestaat er de kans dat er wel al eerder gebroed gaat worden, dan jij zelf wilt, in mei, dus je kunt het beste het blok weghalen. Zo voorkom je een hoop problemen.

pj_duffel

#12
jullie mogen adviseren,maar kan ik eraan doen dat mijn parkietje hier graag in slaapt.ik weet ook niet alles,maar toch redelijk veel.ik weet zelfs meer van parkieten of dan me meester :P :P

mijn mannetjes zijn een koppel,no problem :P ,maar ik zie dat het oudste mannetje de jongste 'kotsvoer' geeft,uit de krop en doorgeven.de jongste is vijf maanden,mogen ze hiermee doorgaan of moet ik ze stoppen,want de blauwe ziet er nogal duntjes uit.

DarkWolf

Het broedhok zou ik er uit nemen. Je parkiet moet maar wennen aan het slapen op een stokje. Je weet niet wat voor probs het kan geven als je parkietjes te jong beginnen met broeden, dus neem het broedhok nu weg!
Op die andere vraag weet ik niet meteen een antwoord.

pj_duffel

broedhok is eruit,en ik zie,de oudste tikt de jongste tot ie genoeg heeft

Safrena

Hey pj_duffel

GEDULD is een schone zaak.

Dat het ene mannetje het andere eten geeft is niet zo erg

Kijk eens heel goed rond op het forum daar zul je heel veel antwoorden vinden op al je vragen

Vele groetjes

pj_duffel

#16
ik wil dat ie het meisje eten geeft want die eet niet,enkel uit je hand

ik wil het stoppen,die is zo mager,en vroeger deden ze dit niet,ik sta machteloos.


wat bedoel je met geduld??

Berichten samengevoegd
gr Safrena

Safrena

Hey pj_duffel

Wat bedoelde ik met geduld
Je moet leren om een beetje geduld te hebben, mensen kunnen niet meteen altijd voor jou antwoorden

Wat jij wil maakt niet uit je kan je parkietjes niet dwingen
Wanneer ga je een keer al het advies en goede raad lezen
Dan had je gelezen van caradow dat je je parkieten niet kan dwingen

En zoals ik al eerder zei, zoek eens goed rond op het forum en je zal heel veel antwoorden vinden
Als je dat gedaan hebt en je hebt dan nog vragen kun je ze nog stellen

Vele groetjes

pj_duffel

ik ben van plan de oudste appart te zetten zodat ie extra 'vet' kan worden.

Caradow

HALLO!!!!!!!!!!!

Waar ben je mee bezig...

ik begin me eerlijk gezegt nu nogal aan je te ergeren...
het interesseerd je niets wat er nu eigenlijk tegen je gezegt word hier. ..

LEZEN PJ duffel.. in plaats van de ene onzin opmerking na de andere te plaatsen, doe je er goed aan om gewoon eens heel veel te gaan lezen... Laat je vogels asjeblieft gewoon bij elkaar zitten en laat die niet de dupe worden van jou vreemde ideeën en koppigheid..
het is normaal dat parkietjes elkaar voeren, ze komen zelf heus niks tekort...

weet je wat er gebeurt met parkietjes die vetgemest worden? die gaan DOOD...

Sorry beheerders als ik nu even te hard erin ga.. maar kon het even niet meer voor me houden..

Safrena

#20
hey pj_duffel

Of je leest niet of je wil geen goede raad aannemen
Dan vraag ik me nu af waarom jij hier nog vragen komt stellen

Verder kan ik me nog maar alleen aansluiten bij de woorden van Caradow
Als je je mannetje apart gaat zetten ga je het diertje alleen maar heel veel verdriet
Verdriet brengt stress mee en stress kan parkietjes ziek maken


Vele groetjes

Parkieten-Freak

#21
@ pj_duffel:
Het lijkt me verstandig dat je de raad opvolgt van de forumleden.
Zij geven je niet voor niets advies en ben nou toch eens verstandig.
Voordat je je parkietjes laat broeden moet je zelf eerst eens wat gaan lezen over het onderwerp want je hebt op dit moment te weinig kennis in huis over dit onderwerp.
Vogels krijgen niet "zomaar" jonkies, er kan (en er gaat!) van alles verkeerd zowel voor, tijdens als na het broedproces. Niemand is gebaat met tegenslag. Jij niet, en je parkietjes al helemaal niet.
Neem je verantwoordelijkheid, en ga lezen. Vraag zoveel je wilt, maar zorg dat zowel jij als je vogels goed voorbereid zijn op wat gaat komen!


pj_duffel

moeten het twee verschillende nestkastjes zijn of twee dezelfde??of maakt dat niet uit??

Parkieten-Freak

Citaat van: pj_duffel op oktober 18, 2007, 18:19:38
moeten het twee verschillende nestkastjes zijn of twee dezelfde??of maakt dat niet uit??
@ pj_duffel:
Eerst lezen en zelf antwoorden opzoeken, daarna pas vragen stellen en niet andersom.
Dit topic gaat op slot totdat je klaar bent met lezen.