Rocky En Misschien Een Nieuw Vriendje?

Gestart door angeliqe, juli 27, 2005, 20:17:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

angeliqe

Even een vraagje mensen;

Rocky mijn popje zat hiervoor samen met Croky maar die overleed helaas en daarna zat ze samen met Pietje en die overleed ook helaas ( die vloog zich dood tegen een waterbakje denk ik waardoor die in shoq raakte en in coma belande ) met beide mannetjes parkieten ging de relatie onderling niet echt goed! Bij Croky deed Rocky heel dominant en gemeen en bij Pietje net zo: pikken, vechten en pietje opjutten echt niet leuk.
Mijn andere parkieten Suske en Wiske hebben het zo leuk samen en soms denk ik wel eens: zou Rocky er ook niet een maatje bij willen want ze staan in een kamer maar Rocky zit apart in een kooi alleen ik ben zo bang dat het fout gaat aangezien dat de vorige twee keren dus ook zo ging en ze wil nu zelfs al een tijdje niks met mij te maken hebben aangezien ze in de puberteit zit.
Wat moet ik hiermee?

Groetjes,

Angelique


Safrena

Hey Angelique

Hoe reageert rocky op je andere parkietjes?
Toont ze daar interesse voor?

als Rocky toch reageert en intresse heeft voor je andere parkietjes zou ik het gewoon opnieuw proberen met een vriendje voor rocky, maar zorg er wel voor dat het zeker een mannetje is vermits zij nogal dominant is.
Als je er dan nog zo een dominant popje zou bij doen kan dit problemen geven.

Vele groetjes

angeliqe

He safrena,

Toen Rocky nog los wou vliegen in de kamer wou ze nooit op hun kooi of in de buurt landen wel praat ze af en toe met het mannetje maar verder toont ze niet echt interesse. nog even een vraagje:
Rocky heeft de laatste tijd dat er af en toe een drolletje blijft hangen en een paar dagen geleden liep ze de hele tij aan haar achterste te krabben dat doet ze nu niet meer omdat ik denk ik haar achterste nu elke keer schoon maak en inspecteer alleen nu net heb ik weer gekeken en je ziet niks aparts alleen dat er dus een drolletje elke keer blijft plakken aan die pluisveertjes en er zijn daar heel veel veertjes omheen weg, hoort dit? Je ziet dit niet als ze gewoon zit hoor alleen als je haar oppakt!
Verder heeft ze zo te zien geen last meer van jeuk ofzo.
Ze is nu zo´n half jaar oud is dit gewoon nog dons waar het in blijft hangen?

Groetjes,

Angelique

Safrena

Hey Angelique

Als er heel af en toe even een poepje blijft hangen is dit niet zo erg.

Het schuren en krabben zal dan ook gekomen zijn door het gevolg dat haar poepjes bleven hangen en jeukte  en nu inderdaad doordat jij ze verwijderd zal ze daar niet zoveel last van hebben.

Zou het niet kunnen dat ze daar wat veertjes verloren is door dit schuren en krabben?

Het beste kun je dit een beetje in het oog houden, als de poepjes waterig zijn en teveel in de veertjes blijven hangen kun je beste even langs de dierenarts gaan met rocky.

Vele groetjes

angeliqe

He safrena,

Dat die veertjes daar weg zijn komt denk ik inderdaad van het krabben
Verder ziet haar ontlasting er goed uit niet waterig of zo!
En ze neemt ook nooit haar badje meer dus misschien dat het dan ook sneller iets blijft hangen als ervoor. en wat denk je van die tweede parkiet ik heb dus echt mijn twijfels of dit wel verstandig is want ze was toen echt dominant en agressief tegen de mannetjes parkieten echt heel apart en aangezien ze nu nog steeds nukkig is zelfs tegen mij!
Weet ik het nog zo net niet!

Vele groetjes,

Angelique