eindelijk naar NOP in veldhoven geweest

Gestart door judithdejong, oktober 15, 2007, 12:31:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

judithdejong

Hallo allemaal,

De meeste van jullie zijn er al geweest maar ik nog niet tot afgelopen donderdag. Mijn vriend en ik waren op vakantie in Brabant (Oosterhout) en toen zijn we naar Veldhoven gereden wat helemaal niet ver weg is.

In een woord fantastisch wat ik daar heb gezien. Kon mijn hart ophalen daar net als jullie waarschijnlijk.
Vooral de voilere waar je gewoon door heen kon lopen vond ik echt geweldig. Had allemaal nootjes meegenomen bij de ingang en voor ik het wist zat er een grote kromsnavel op me. Geen idee wat voor kromsnavel, die heeft de hele tijd bij me gezeten. Maar ja ik ben maar een klein parkietje gewend en als er dan zo'n grote vogel op je schouder land en je ziet die grote snavel.....wow echt gaaf!!! Baco is maar klein vergeleken met die.
En dan die valkjes ook zo leuk. Echt super gaaf hoor allemaal!!!!! Nu wil ik helemaal nog een tweede vogel erbij, ook voor de gezelligheid voor Baco maar dat is een ander topic. Ïk dwaal af.

Bijna aan het eind zag ik een paar voileres met een bekende naam erop....jaja van het forum parkietenfreak.nl Echt zo leuk dus ook daar hebben we een foto van gemaakt.
Ik heb echt een heleboel fotos gemaakt.
Toen wij door die andere voilere heen liepen waar wel dat gaas omheen zit waar je door heen loopt hoorde wij (vooral de kaketoes) roepen; 'lekker he' en 'hallo'  hahaha, geweldig!!!

Tis eigenlijk alleen wel heel treurig waarom sommige vogels daar zitten, vooral het verhaal van de ara ouwe Jan, die binnen zat vond ik diep triest. Gelukkig hebben ze daar wel een goed leven en probeert men er van te maken wat er van te maken valt als je zo'n rotjeugd heb gehad. Datzelfde geld ook voor de geleekwiekte vogels. Had er op dit forum al wel wat over gelezen en dat jullie die vogels ook hadden gezien maar als je het met je eigen ogen ziet grijpt het me nog meer aan.

Maar goed, we hebben (of tenminste ik, mijn vriend heeft niet zo veel met vogels als ik) een erg leuke dag gehad, ook al was het verschrikkelijk koud. Ik ben erg blij dat ik daar heen ben geweest en ik ga zeker nog een keer terug!!

Toegevoegd nog wat fotos die ik erg leuk vind, als het niet mag haal ze dan maar weg.

Ik wilde toch ook even mijn ervaring vertellen en vertellen dat ik er toch ben geweest, hihi.

Groetjes,
Judith


[verwijderd door de beheerder]

judithdejong

O ging niet helemaal goed, nog wat meer fotos


[verwijderd door de beheerder]

Caradow

gaaf he :):):)

Tja en als je eenmaal bij het NOP bent geweest ben je helemaal niet meer te genezen van het kromsnavelvirus ;)

Als je trouqwens de kromsnavel bedoelt die bij je vriend op de schouder zit, dat is nou een halsbandparkiet :)

judithdejong

hee,

O juist wel, ik dacht dat die er toch weer anders uitzagen. Maar aan de andere kant dacht ik het ook wel vanwege de band om zijn hals, haha.
Maar ja die kwam steeds bij me zitten, hij miste een paar nagels beetje zielig voor de rest vind ik hem erg mooi.
Maar een beetje te groot voor op de flat bij mij, en te groot voor baco haha.

Nee ik ben voorgoed aangestoken volgens mij. zoo gaaf!!

groetjes

Chicowen

Leuk hoor!
De vogel op de eerste foto is een halsbandparkiet en de 2 vogels op de laatste foto zijn valkparkieten.
En ja,  het NOP is voor iedereen hier een hele belevenis!

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

judithdejong

Hee chicowen,

Volgens mij is de ene laatste foto toch een kaketoe, en de laatste twee zijn valkjes. Of klopt dat niet.
Ik altijd maar denken dat dat kaketoes zijn. Je hebt ook zo veel verschillende.
Hij is mooi he de halsbandparkiet, althans ik vind hem erg mooi!!

groetjes

Caradow


Meltjuh

#7
Citaat van: Caradow op oktober 15, 2007, 13:30:11
Als je trouqwens de kromsnavel bedoelt die bij je vriend op de schouder zit, dat is nou een halsbandparkiet :)
Het lijkt er heel erg op Renate, maar het is een grote alexander parkiet :P. Hij is namelijk een stuk groter. De snavel is ook groter en de band is duidelijker :D. En een mannetjes halsband heeft een zwarte streep tussen de ogen en de alexander niet...
Hihihi ja je ziet nog al wat verschillende vogels in de vogelkelder :P

Caradow

ships.. en ik dacht dat IK expert was ;)
*Trekt snel haar schoenen weer aan...*

judithdejong

@ Meltjuh; Misschien een hele stomme vraag maar kan je deze grote alexander parkiet ook gewoon thuis houden? Maar niet bij je grasparkietje denk ik?!

Vind hem zooo leuk!!!

groetjes

Meltjuh

@Caradow: Ik vind jou een absolute expert  ;)


@Judith: Ik raad het af. Een alexander is zo gigantisch sterk. Ik moet er niet overna denken wat er kan gebeuren als die 2 ruzie krijgen. Ze komen zover ik weet ook niet veel voor in de dierenspeciaal zaken.

Caradow

En dan hebben we het nog niet over het aantal decibellen dat ze kunnen produceren ;)

judithdejong

Was ook niet van plan er een aan te schaffen hoor, volgens mij zijn ze ook niet te betalen.
Maar mijn gezonde verstand zei mij al dat het een beetje te veel is voor baco haha.

Haha ja het geluid dat ze produceren, heb hem naast me op mijn schouder niet gehoord trouwens....(of moet ik zeggen gelukkig, was ik anders tijdelijk doof geweest).

Maar bedankt voor de reactie, ben zo nieuwschierig geworden naar andere kromsnavels wat voor soort het is en dergelijke.
Inderdaad aangestoken met het 'virus'.




Chicowen

Citaat van: judithdejong op oktober 15, 2007, 17:04:42
Hee chicowen,

Volgens mij is de ene laatste foto toch een kaketoe, en de laatste twee zijn valkjes. Of klopt dat niet.

Klopt, maar de ene laatste foto had ik niet genoemd.  :-X Had het alleen over de 1e en laatste. ;)

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Parkieten-Freak

Jeetje Mel, dat van die Alexanderparkiet wist ik ook niet....... :o ik was net als Renate ook in de veronderstelling dat het een halsbandparkiet was.  :-X


Caradow

Ik wist wel dat de grote Alexander bestaat en erg op de halsband lijkt, maar het wezenlijke verschil wist ik nooit. Heb wel eens verwijtend naar verkopers op markplaats gekeken zo van jeee, die weet niet eens welke vogelsoort dat ie verkoopt ;)

Meltjuh

Citaat van: Caradow op oktober 16, 2007, 06:33:02
Ik wist wel dat de grote Alexander bestaat en erg op de halsband lijkt, maar het wezenlijke verschil wist ik nooit. Heb wel eens verwijtend naar verkopers op markplaats gekeken zo van jeee, die weet niet eens welke vogelsoort dat ie verkoopt ;)
Je dacht vast dat ze allemaal de naam Alexander hadden :P :D hahaha!


Ik zie gewoon heel veel vogels in de vogelkelder. Je leert elke keer weer iets bij :D

judithdejong

@chicowen; ja stom van mij, had het daarna nog een keer gelezen. Dus weer wat geleerd eerst goed lezen voor je een reactie plaatst...hihi.

Groetjes