Kleurslag van Sky

Gestart door Lynn, oktober 08, 2007, 22:21:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lynn

Sinds vandaag heb ik mijn eerste parkietje Sky!
Er staan zoveel verschillende kleurslagen met blauw, dat ik niet weet welke kleurslag die van mij nou heeft.
Dus mijn vraag aan jullie: Wat voor een kleurslag heeft Sky?
Eventueel had ik nog de vraag of jullie al konden zien of het een mannetje of popje is?
Waarschijnlijk is ze daar nog te jong voor, het neusdopje is nu nog roze dus.
Alvast bedankt!

[verwijderd door de beheerder]

Siempke

is het wit rond de neusgaatjes ? want dat kan ik niet zo heel goed zien  ::)
ik denk een mooi mannetje  :D

Annika

ik vind het net niet goed te zien en foto's willen nog wel eens vertekenen. Ik vraag me dus ook af of er wel of geen licht rond de neusgaatjes te zien is ?
Wel een prachtig diertje, blij dat je toch al zo gauw een lieverdje gevonden hebt ;)

NaOmi_W

Is dit niet gewoon een volwassen vrouwtje?  ??? De neusdop is rose/bruinig...

Mars

#4
Door de foto kan de kleur wat verschillen, maar ik denk dat je parkietje hemelsblauw is.
Is de tekening op de vleugels zwart of zit er wat bruin in? Voor mijn gevoel kan de tekening ook bruinig zijn (maar dat kan ook door de gele achtergrond komen) en dan is de kleurslag cinamon-hemelsblauw.
Het is gewoon nog een jong vogeltje en eigenlijk is het wat te vroeg om er wat van te zeggen, denk ik. Maar ik ga voor een mannetje.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Annika

Citaat van: NaOmi_W op oktober 09, 2007, 10:05:45
Is dit niet gewoon een volwassen vrouwtje?  ??? De neusdop is rose/bruinig...

nee hoor, de neusdop is rozig, niet bruin  ;) En aan het koppie kun je zien dat het een heel jong vogeltje is, want hij/zij heeft nml de streepjes op het koppie nog. Na de eerste rui zal het koppie wit worden (en bij geelmaskers geel)

Milo-Pixel

ik ga ook voor een mannetje, maar het is niet goed te zien of er witte randjes om de neusgaatjes zitten. de kleurslag lijkt mij hemelsblauw of kobaltblauw, maar zoals al eerder , een foto kan iets vertekenen.

groetjes

pj_duffel

mooi mannetje(ik denk dat het zo is)mooi blauw :P