Ik heb een tweede parkietje!!!!!!

Gestart door Dees, oktober 17, 2007, 16:51:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dees

Hallo Allemaal.

Ik heb er een tweede parkietje bij!!!!  ;D Eigenlijk zou ik pas een tweede parkiet kopen als ik op mezelf ging wonen. Maar dat duurt toch wat langer dan ik dacht en zo lang kon ik eigenlijk niet wachten. Ben namelijk aangestoken met het parkietenvirus. Een paar jaar geleden hadden we ook twee parkieten en dat was ook heel leuk. :D

Hij heet Tico en het is waarschijnlijk een kruipertje. Ik ben er tenminste van overtuigd dat het een kruipertje is, maar de man in de dierenwinkel had er niet veel verstand van en twijfelde nog. Hij zit nu in een aparte kooi naast de kooi van Jip. Jip was door het dolle heen en heeft onze nieuwe aanwinst al van top tot teen bekeken. Tico doet het heel goed. Hij zit nu wat stil voor zich uit te staren, maar hij heeft al wel wat gespeelt, gegeten en gefloten. Hier zijn wat foto's van mijn tico  :-*

Is hij niet schattig?

[verwijderd door de beheerder]

William

Hey,

Een leuk parkietje, maar mist hij niet zijn langste staartveer???

Annika

hij mist inderdaad zijn lange staartveren en ik denk eigenlijk dat de veren van zijn/haar vleugels ook nog erg kort zijn, vandaar waarschijnlijk dat jij denkt dat het een kruipertje is? Ik heb daar geen verstand van maar zo als leek, op het eerste gezicht, zien de veren er niet rommelig uit toch?
Enig idee hoe oud het parkietje is??

Dees

Ik heb de parkiet trouwens Tika genoemd. Vond ik toch iets mooier dan tico. :)

Ik denk inderdaad dat het een kruipertje is, omdat de staartveren ontbreken en de vleugels wat korter zijn. De man van de dierenwinkel wist niet hoe oud Tika was. De neusdop is nog niet verkleurd en hij heeft zijn eerste rui ook nog niet gehad. Het is ook geen hele jonge parkiet. Tika kan al zelfstandig eten en  'graaft'ook niet in de kooi. Dat deed Jip wel en die was zeven weken toen hij bij mij kwam. Ik denk zelf dat Tika een week of negen is.

Lynn

Ik heb er niet echt verstand van, maar als ik zo naar je parkietje kijk en zoals ik op het forum heb gelezen,
denk ik inderdaad dat het een kruipertje is. De staartveren van mijn parkietje zijn een stuk langer.
Leuk parkietje trouwens hoor ;D

Meltjuh

Tika, wat een mooie naam ::) :-* (zo heet die van mij ook hihi)

Ik denk inderdaad dat Tika een kruipertje is. Alle staartpennen ontbreken en er zijn ook geen slagpennen aanwezig.
Zorg er wel voor dat Tika overal bij kan komen. Dus misschien kan je laag bij de kooi een extra trapje neerzetten van de bodem naar de eerste zitstok.

Heel veel plezier met je nieuwe parkietje :)