Gek?!

Gestart door vlekje, juli 10, 2005, 14:04:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

vlekje

Ik vind dit wel leuk om te vertellen. Ik ben al een tijdje bezig om mijn parkietje tam te maken. Als ik trosgierst in m'n hand had had ze echt zoiets van "ik ben niet gek hoor daar kom ik echt niet zitten?!" Nu heeft mijn vader doordat Vlekje ontstoken oogjes had haar vaak moeten pakken met de handschoen aan. Dan ging ze weleens op zijn vinger zitten zodat hij haar niet vast kon pakken.
Nu deed ik gisteren de handschoen aan om te kijken hoe ze zou reageren en ze kwam bijna gelijk op m'n vinger zitten?! Ik vond dit natuurlijk erg leuk.

Een duidelijk voorbeeld van een parkiet met een heel (eigenwijze) eigen willetje.

Gr. Nicole

Robin

#1
hey

haha wat een leuk vogeltje je hebt een goed bewijs dat ze een eigen wil hebben goed zo liever een handschoen dan een hand leuk

vele groetjes

Anita & Marisa

Hoi Nicole,

Parkieten hebben inderdaad een lekker eigen willetje en ze zijn nog slim ook  :P  ;)

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Dick uit Aruba

Iemand zei op een ander forum toen we het hadden over verschillende soorten vogels: "Parkieten? Parkieten forever!"

Onze grasjes, deze mooie kleine eigenwijze grappige dondersteentjes staan bij mij om hun karakter ook nummer 1. Wederom is het overrompelende bewijs geleverd met de voorgaande berichtjes.

deborah

Mijn parkietjes willen ook liever met een washandje gepakt worden dan met een blote hand, dat vinden ze prettiger.

Ik denk dat, dat met jou parkietje ook zo is, ze vinden zo overal hun draai in.

vlekje

#5
ja, nu ze steeds "ouder" wordt krijgt ze in steeds meer dingen een eigen wil. Wel eens lastig maar ook heel erg leuk. Als ze kon praten heb ik het idee dat ze weleens zegt van '' Als je denkt dat ik het op jouw manier doe, ben je wel heel gek!" Zo'n klein beestje maar echt een GROTE eigen wil.

Groetjes, Nicole

thexfile

Ze hebben inderdaad wel een eigen willetje he...

Wel grappig overgens , hoor ik ook eens dat met je hande in je kooi zitten niet allen hoe te lijden dat vogels er van af gaan schrikken , wat ik tog al slecht geloovde.....

Hoe meer en hoe langer wij onze 3 parkieten hebben hoe meer ik echt vind dat het net jonge kids zijn...

De oudste Blauwtje (rechtse) is zo eigenwijs dat telkens als ik een gesprek heb met mijn vriedin hij zo nodig een andwoord moet geven.... meestal zecht hij "ja" of "tja" en geeft hij de voorkeur aan welke persoon gelijk heeft , of hij wil bevestigen dat wat gezecht is door iemand volgens hem dan klopt of de juiste keuze is.....  :glare:

bijv. ik vraag wat we gaan eten , en ik zeg ik geef mijn voorkeur aan dan zecht Blauwtje dus "ja"

Of we hebben een onenigeheid , en mijn vriedin zecht "felix je bent een eikel" waarop Blauwtje "ja"zecht  :glare:

Soms heb ik gelijk , maar meestal mijn vriedin , tis tenslotte ook haar vogel...

Elke dag zit bijv. ook Kiwie (linkse) voor het deurtje van de kooi zo van "hallo ik ben er al , wanner gaat de deur open" net alsof zij bepalen wanner ze er uit mogen....

zelfde hebben we als ze naar binnen moeten , dan moet je echt streng zeggen "NAAR BINNEN" waarnaar ze om kijken en zo hebben van "oja is dat zo"
net zo lag tot je boos gaat kijken en ze zeg maar met je hand langzaam van het dak van de kooi naar de deur veegt , en dan gaan ze meestal wel , al stribeld er wel eens tegen.... ;)

ag ja , maar het blijven leuke beestjes...