Chico is eenzaam !?

Gestart door Trippy, oktober 12, 2007, 08:17:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trippy

Hallo iedereen,

Zoals jullie weten heeft Chico een tijdje geleden schurfmijt gehad. Om haar daar goed voor te behandelen heb ik haar toen appart gezet. 2 weken heeft ze appart gezeten en daarna is ze veer gezellig naar de voliƩre gegaan.

Chiko mocht nou zo'n anderhalve maand gelenden weer in de voliere. Dat beestje helemaal blij en vliegt op Wizzy af. Ipv. dat Wizzy zoals gewoonlijk hartstikke lief is pikt hij naar Chiko en wil niks van haar weten... helemaal niks! Wizzy gaat flikvlooien met Sien en Chiko blijft alleen achter...

Nogsteeds is Chiko hartstikke alleen. Niemand kijkt naar haar om, vroeger zat ze altijd naast Frummel maar ook dat gaat niet meer. Chiko zit niet meer mooi in haar vel en staartwipt maar een beetje... Gaat lopen spelen met het nep-vogeltje en het spiegeltje maar kusjes geven. Ik kan het niet meer aanzien. Hoe mijn meisje zo verdrietig in de voliere vol maatjes zit... Iedere keer als ik naar haar kijk krijg ik tranen in mijn ogen  :(.

Is hier wat aan te doen ?
ze kan redelijk goed met Pino, heeft daar wel eens kusje mee gegeven enz. Is het misschien een idee om Chiko en Pino tijdelijk appart te zetten in een andere kooi... Zo kunnen ze elkaar leren kennen. Naar een weekje zet ik ze weer terug bijv. Dat was een van de ideeen die ik had maar ergen vindt ik het geen goed idee... Weten jullie misschien wat want zo kan het niet langer. Een maatje erbij kopen is ook geen optie want ze zitten nu al met z'n 6-en.

Alvast bedankt,
Ursula

Trippy

Sorry dat ik misschien ongeduldig overkom maar heeft niemand een idee ?  :'( :-\

Caradow

Je kunt parkietjes niet dwingen om elkaar leuk te vinden, dus het apart zetten van chiko met een andere parkiet zal niet werken. zodra ze dan weer in de voliere gaan, zal eht waarschijnlijk weer gaan zoals nu. Ze zitten met zijn 6en..

Het gebeurt nogal eens dat wij parkietengedrag vermenselijken.. Is het niet eerder zo dat jij het idee hebt dat chiko ongelukkig en eenzaam is terwijl dat misschien niet zo is?

Als ze een slecht verenpak hgeeft en zit te staartwippen moet je je misschien eerder afvragen of ze niet ziekjes is. Dit kan trouwens ook een reden voor de anderen zijn om haar links te laten liggen.

Mars

Natuurlijk ben ik het helemaal eens met Caradow. Nog een kleine aanvulling: soms duurt het even voor parkietjes hun weg vinden. Zo vond ik die van mij altijd zo stil, maar nu zou ik wel eens de uitknop willen vinden ;)
Het ene parkietje is nu eenmaal ook anders dan het andere. Ik heb zelf een parkietje dat graag de rust wat opzoekt, maar ze is inmiddels veel meer betrokken met de rest dan eerst.

Met zes parkietjes zou ik er echt niet aan denken om er eentje bij te halen, Chico zou bij de overige vijf best wel eentje moeten vinden van haar voorkeur. Je kunt ook eens proberen het spiegeltje en het speelgoedvogeltje weg te halen: misschien trekt ze daar te veel naar toe.

Maar gun haar ook gewoon haar eigen karakter en kijk ook even hoe alles zich ontwikkelt na het wegvallen van Frummel.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..