bloedend vleugeltje

Gestart door WOLF, oktober 13, 2007, 16:22:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

WOLF

hallo,

een paar dagen geleden kwam ik erachter dat mijn grasparkiet bloed op zijn vleugeltje heeft, elke keer als het bloed gestold is, bijt hij er weer aan(dat zie ik aan de bloedsporen op zijn snaveltje) en gaat de wond weer terug open . ik let de hele tijd op hem dat hij er niet weer aan gaat bijten, maar als iker even niet ben begint hij weer, wat moet ik nu doen? en waarom bijt hij er steeds weer aan?

wolf

Caradow

Wat dacht je van een bezoekje aan een vogelarts... dit is al een paar dagen aan de gang!

Dat hij er steeds aan bijt is duidelijk een teken dat het irriteerd.

WOLF

vandaag is de dierenarts gesloten, dus kan ik morgen pas om 6 uur naar toe gaan, mijn andere grasparkiet is vorige week overleden  :( zou het kunnen dat het daar mee te maken heeft? want daarvoor heeft hij dat nog nooit gedaan.

wolf

roha

Als een wondje aan het helen is, dan begint dat vaak ook te jeuken, dat is een irritatie. Een vogel kan niet deze klik maken en gaat dus steeds weer aan het korstje zitten, waardoor het open gaat. Het wondje kan ook gaan ontsteken.
Het beste is om het toch na te laten kijken door een vogelarts.

Het kan zijn dat je parkiet z'n maatje mist, maar heb je alles ook nagelopen, of je parkiet niet ergens is achter blijven haken, iets scherps ofzo?

Mars

Er zou sprake kunnen zijn van een bloedpen? Kun je dat nakijken of het bloed aan een veerpen zit, die niet mooi 'uitgekomen' is? Die kunnen erg  irriteren en soms wordt daar dan flink aan getrokken en geknaagd.
Ik zou wel even goed naar de wond kijken, misschien kun je iets ontdekken van de aard van de wond. En morgenochtend echt zo snel mogelijk naar een DA. Een parkiet kan er slecht tegen bloed te verliezen.

Laat verder je parkietje lekker met rust en bijvoorbeeld even niet vliegen, want dat kan de wond openen.

Laat je even weten wat de DA zegt?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

WOLF

ik ben net terug van de dierenarts, en ze zei dat hij waarschijnelijk luizen zou hebben waardoor hij er aan bijt, daar hebben ze een zalfje voor gekregen, hij heeft een aantal pennen doorgebeten waar bloed uit komt en zou bij de rui goedkomen