tupje ineens ziek of is het gedrag??

Gestart door tup en joep, oktober 10, 2007, 15:07:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Jeetje meis,

ook wij duimen met je mee dat alles goed komt met Tupje.

Heb je al wat meer gehoord over hoe 't is met Tupje en wat eventueel aan de hand is?

Groetjes, beterschap (voor Tupje), snaveltjes van de Kleintjes aan Tupje en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Meltjuh


tup en joep

ik heb net gehoort dat het wat beter gaat met tup
ze eet inmiddels zelf ook weer een beetje vanmiddag ga ik naar haar toe en dan spreek ik de arts en kijken ze haar nog een keer goed na en dan hoop ik dat ze mee naar huis mag want snoepie mist haar wel

Isis

wat vervelend dat Tupje ziek is :(ook ik duim voor je


tup en joep

tupje is weer thuis ze heeft een infectie aan haar vleugels ze krijgt nu medicijnen en dan moet het over gaan
dus ik hoop dat als goed komt

Safrena

hey Andrea

we zijn hier heel blij te lezen dat jouw lieverdje weer lekker thuis is bij je
Eet ze alweer zelf goed ?

Het vleugeltje zal zeker helemaal herstellen met de medicijntjes die ze nu krijgt

Sterkte
En veel beterschap voor Tupje

vele groetjes

Sonja

Hoi Andrea,

Wat zul je blij zijn dat je Tupje weer fijn bij je hebt!
Ik neem aan dat je haar nog wel extra warmte moet geven?

Zelf zou ik dat voor de zekerheid wel doen. En dan op zo'n manier dat Tupje ook een koeler plekje op kan zoeken in de kooi, als ze daar behoefte aan heeft.
Ze is immers nog niet beter, en warmte doet ook altijd een hoop goed.

Dat, samen met de medicijnen en jouw goede zorgen komt het vast weer helemaal goed met je lieverdje.

Sterkte en beterschap voor Tupje. :-*

Groetjes, Sonja.

tup en joep

#28
tupje zit wel weer bij haar man snoepie dit is beter voor van de arts omdat ze ook gestrester raakt zonder hem
wel staat er een warmte lamp op haar kooitje zo dat ze in de warmte kan zitten als ze dat wil dat had de arts ook gezegd dat het beter voor haar was ze heeft al met snoepie gesnaveld en snoepie zit nu haar kopje te kriebelen dus hij is heel lief voor haar ze eet inmiddels zelf ook weer ik moet het kuurtje helmaal afmaken en dan moet ik goed opletten als de veren weer gaan groeien want normaal als er een veer uitvalt van de vleugel zit er een nieuw puntje en bij haar nu niet en ik moet ook opletten als ze weer gaan groeien dat ze er zelf afblijft
ik heb ook de stokken in het kooitje wat lager gedaan zo valt ze niet zo hard als ze naar beden gaat ze kan immers niet meer vliegen
als het kuurtje klaar is moet ze weer beter zijn zo niet dan gaan we weer terug

nog bedankt voor jullie lieve reacties en het meeleven met mij en tup

moet jullie ook bedanken namens tup

Fenixjuh

hey,
fijn dat ze weer thuis is, en gelukkig weet je nu wat er aan de hand is  :) Laten we hopen dat ze er snel van opknapt.
sterkte!!

Parkieten-Freak

Fijn dat Tup weer thus is Andrea!
Laten we hopen dat hij heel gauw opknapt!
Zet hem op Tupje!  ;D


roha

Hoi Andrea,

Gelukkig dat Tup weer bij julie is.
Heel veel sterkte en beterschap voor Tup!!

Groetjes,
Hanneke

Meltjuh

Het komt wel goed met jouw tupje ;)
Beterschap!

tup en joep

met tupje gaat het iets beter ze is tot nog toe makkelijk met het geven van de medicijnen in haar bekje
ze kan ook niet goed weg vliegen want vliegen kan ze niet meer
ik heb nog wel steeds een warmte lamp op haar kooitje staan zo ze kan kiezen tocht zoekt ze zelf nog veel de warmte op
ze slaapt ook nog wel veel maar eten doet ze goed
er zit wel verbetering in ik hoop dat het allemaal goed komt met haar zodat ze over een tijdje als de veertje aangegroeid zijn weer kan vliegen

Caradow

Heel veel sterkte Tuppie en Andrea!

Om teleurstellingen achteraf te voorkomen:
Het kan best zijn dat de eerste keer dat de veren terug groeien, dit niet soepel verloopt omdat de follikels mogelijk beschadigd zijn. het kan hele goed zijn dat ze de eerste keer door de irritatie die dit geeft toch weer aan de nieuwe pennen gaat vreten. Als dit gebeurt moet je niet te erg schrikken en hoeft het niet zo te zijn dat het een volgende keer weer gebeurt.
Coco heeft het 3 jaar geleden ook gehad en toen gingen er 2 wisselperiodes overheen voor het goed was.

tup en joep

met tupje gaat het nu niet beter meer ze blijft het zelfde
ze eet wel goed
maar ze slaapt nog er veel ze is nog steeds heel rustig
soms doet ze haar vleugtjes wijd net of ze het warm heeft ze trilt er ook een beetje mme dan maar de vogelarts heeft gezegd dat ze dit ook kan doen omdat ze pijn aan haar vleugtjes heeft
ze krijgt nog wel elke dag haar medicijnen (antibiotica)
en ze zit ook nog onder de warmte lamp
ik wil haar zo graag helpen
maar wat kan ik nog meer doen??

Idske

Je bent heel goed bezig Andrea! Ga vooral zo door, verdere aanvullende antwoorden laat ik aan een expert over!

Veel beterschap voor Tupje!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Parkieten-Freak

Ik ben bang dat je momenteel niet meer kan doen dan dat je nu doet Andrea.
Tupje warm houden is prima, maar zorg wel dat ze ook uit de warmte kan gaan zitten als ze dat wil. Het is in ieder geval een goed teken dat ze eet.
Tja, het is nu afwachten hoe het verder verloopt. We blijven hopen op een goede afloop Andrea!


tup en joep

even een update
tupje is klaar met haar antibioticakuur
ze eet en drinkt goed maar slaapt nog steeds veel
ook houd ze haar vleugels  soms nog wijd en trilt er soms mee
ik heb wel gezien dat aan bijde kanten van haar vleugels er een bloedpen aan het groeien is is dat een goed teken of niet??
ze zit er niet aan en trekt ook geen veren meer wel zit ze nu ook in de rui

Caradow

Elke pen die doorkomt is eerst een bloedpen. De veer heeft bloed nodig om te groeien. Zodra de pen volgroeid is,, trekt het bloedvat zich terug in de vleugel. Het kan pas een probleem worden, wanneer de pen voortijdig breekt of stukgebeten word. het risico op breken is nu wat groter, omdat er geen bescherming is van de overige pennen.

Puur goed in de gaten houden