Eindelijk, ook ik heb twee parkieten

Gestart door Angelique74, oktober 08, 2007, 19:03:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angelique74

Hoi allemaal, ik ben druk alle onderwerpen aan het lezen. Sinds anderhalve week hebben wij twee jonge mannetjes. We wilden ze Anjo en Max noemen, maar ze zijn veel aan het knuffelen met elkaar dus ze worden al Geer en Goor genoemd. Het is echter wel moelijk om de aandacht te verdelen onder deze twee kereltjes. Ze kwebbelen erop los, maar zodra je je hand in de kooi stopt, gaan ze even flink tekeer, en dan blijven ze rustig op hun stok zitten. Maar zodra je met de vinger in de buurt komt, willen ze vluchten. Ook als je fruit wilt geven, willen ze er niets van hebben, ze kijken er niet eens na om. Met de speeltjes in de kooi doen ze ook niets mee. Wij werken overdag, dus we moeten het hebben van de ochtenden en de avonden. Maar ik ben superblij met deze jongens.

Alle tips zijn van harte welkom.

groetjes van Angelique

hillie

hoi Angelique,

Welkom op het forum en veel plezier met de parkietjes. :D
Ze moeten nog wennen aan alles.
Met veel geduld worden ze van zelf wel tam.
Alleen kan het nog wel een poosje duren tot dat ze tam zijn.
veel oefenen en geduld hebben dan kom je er wel.
succes er mee.


groeten hilde

miekie

Ik heb ergens eens gelezen dat het voor een parkietje minder bedreigend is als je je hele hand naar de parkiet uitsteek, i.p.v. een vinger voor hem houden.
Bij ons is dat met Mylo inderdaad het geval. Hij/zij stap liever op een vinger als ik m'n hele hand voor houd, dan dat ik echt mijn vinger naar m'n uitsteek.