Voordelen/Nadelen geslacht

Gestart door Lynn, oktober 07, 2007, 23:17:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lynn

Nou, ik mag dus 2 parkietjes!  :D
Ik ben nu ontzettend blij, maar ik zit nog vol vragen.

-Zitten er nog speciale voordelen/ nadelen aan om een popje of mannetje te nemen?
-Als ik er 2 neem, welke combi is dan het beste; 2 mannen, 2 popjes of een koppeltje?
-Kan ik ook een koppeltje nemen als ik geen kleintjes wil?

alvast bedankt voor het reageren ;D
:-\Groetjes Mij!

Sonja

Hoi Lynn,

Wat leuk voor je dat je 2 parkietjes mag aanschaffen! ;D

Zowel een popje als een mannetje kunnen heel tam worden.
Alleen kan een popje wel wat eerder aan dingen gaan knagen en/of een beetje bijterig worden als de hormoontjes opspelen.

Maar dat valt heel erg mee hoor. Ik heb zelf een popje en een mannetje en beiden zijn heel leuk, lief en tam.

Je kunt ervoor kiezen om twee mannetjes te nemen, een mannetje en een popje en soms gaan twee popjes ook heel goed samen, daar weet Safrena alles van. ;)

Als je een mannetje en een popje kiest zullen er geen kleintjes komen, zolang je geen broedgelegenheid aanbiedt. ;)

Veel succes met je keuze!
Let er heel goed op als je je parkietjes gaat uitzoeken, dat ze minimaal 6 a 7 weekjes zijn, en goed zelfstandig kunnen eten.

Groetjes, Sonja.

Moppers

Ik heb momenteel een mannetje en een popje bij elkaar zitten, al ruim 1,5 jaar. Ze hebben geen broedblok (een soort nestkastje), en planten zich dus niet voort. Zo ging dat vroeger thuis ook, vaak een koppeljte gehad, nooit eitjes.