vraagje over schurft mijt

Gestart door Danielle, oktober 07, 2007, 12:08:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danielle

Hallo allemaal,

Het gaat erg goed met mijn nieuwe parkietje Sjimmie. Sammie zit veel op zijn kooitje, dus ze maken in ieder geval al contact met elkaar.
Maar voordat ik ze bij elkaar doe, wil ik nog iets vragen over schurft mijt.
Sjimmie is in het asiel behandeld tegen de mijt. Daar heeft hij vorige week vrijdag de laatste behandeling van gekregen.
Sinds de tijd dat hij nu bij me is (sinds donderdag), is zijn neusdop niet slechter geworden.
De neusdop ziet er nog niet helemaal egaal uit.
Mijn vraag is dus:

- als een parkietje flinke mijt heeft gehad, duurt het dan een tijd voordat de neus weer helemaal egaal is?
- als hij nog last van de mijt zal hebben, zou je dan in een paar dagen al verergering zien?

Het lastige is dat het me niet lukt om een foto te maken, omdat hij dan heel zenuwachtig gaat trippelen. Ik zal het nog proberen.

Groeten danielle

Safrena

Hey Danielle

Normaal is een neusdop helemaal hersteld van mijt vrijwel helemaal egaal weer

Mochten er nog sporen te zien zijn, kun je beter de neusdop zelf nog even verder behandelen met vaseline

Meer info over schurftmijt kun je vinden op onderstaande link

http://www.parkietenfreak.nl/ziektenqtmt.php

Vele groetjes

Danielle

Het is niet heel erg, maar de neusdop is nog niet helemaal egaal. Ik ga het toch maar behandelen met vaseline.
Zal wel niet echt bevordelijk zijn voor de tamheid  :( .
Nog een vraagje:
Kan ik sammie en sjimmie al bij elkaar doen? het is nu zo dat Sjimmie in een klein kooitje zit en het lijkt niet of hij daar problemen mee heeft. Maar kan ik hem dat aandoen om daar nog een week in te laten (breedte 38 cm, diepte 24 cm, lengte 40 cm), hij vliegt ook nog niet rond.
Het is wel zo dat ik Sjimmie beter kan vangen in de kleine kooi.

Groetjes Danielle

Caradow

Ik denk dat je Sjimmie beter nog even in het kleine kooitje kunt houden. Zoals je zelf al zegt is hij daar makkelijker uit te vangen voor de behandeling. Dat geeft dan uiteindelijk minder stress.
Een weekje maakt niet zo veel uit. Als je over een week besluit om te stoppen met behandelen, verhuis je hem naar Sammie. Ja, het tam maken zal een flinke tegenslag kennen op deze manier, maar dat haalt hij nadien ook wel weer in als hij het af gaat kijken van Sammie :)

Sterkte en succes!

Liefs, Renate

Danielle

Ok dank je!
Afkijken bij Sammie, daar heeft hij niet zoveel aan. Sammie is niet tam, omdat zij ook zovaak behandeld is geweest. Die luisterd nu ook niet meer, omdat GIjsje de tamme parkiet was, maar nu zij er niet meer is, zit luisteren er niet meer in  :-\ .

Caradow

ach jee..

Nou wie weet kom je toch nog wel een heel stuk verder in de toekomst dan je zelf denkt..
Ik merk bij Moppie dat het ook met periodes gaat. Ze stapt wel altijd keurig op als wij dat willen, maar vlucht ook zo snel als ze kan weer weg. Als we dan weer een goede periode hebben gehad waarin we haar niet hebben hoeven pakken, dan trekt ze weer langzaam een beetje bij.