Sammie heeft een nieuw vriendje :)

Gestart door Danielle, oktober 04, 2007, 20:07:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danielle

Hallo allemaal.
Dankzij Ingrid (moppers) heb ik me verdiept in het adopteren van een parkietje.
Nadat Gijsje is overleden, zag ik het niet meer zitten om weer een jong vogeltje aan te schaffen.
Ik merkte dat Sammie echt heel erg eenzaam werd en hierdoor wist ik dat ik toch weer een vriendje voor haar moest aanschaffen.
En toen las ik het topic over de parkietjes die in het asiel zaten en dit wilde ik echt graag doen.

Ik heb eerst hier in de buurt gekeken of er in vogelasiels grasparkietjes zaten maar dat was niet het geval. Dus heb ik vandaag de lange reis gemaakt van Tilburg naar Den haag om het parkietje op te halen.

Het is een mannetje en is binnengebracht toen hij onder de mijt zat, hiervoor is hij behandeld, hij heeft vrijdag zijn laatste kuur gehad. Hij is echt goed opgeknapt, want hij ziet er echt mooi uit. Er zit nog een klein korstje op zijn neusdop, dus dat moet ik nog even goed in de gaten houden dat de mijt niet weer terug komt.

Verder is er een kleine kans dat hij drager is geworden van de kruiperziekte, hij zat dan wel in een aparte kooi, maar de vogel arts zei dat het zelfs door de kleinste kieren kan gaan. Over drie maanden kan ik hem daar op laten testen, dus dan weet ik dat en weet ik dat ik niet kan gaan kweken met mijn valkjes.

Ik kon het echter niet laten om hem daar te laten zitten, dus ik heb de gok gewaagd en is hij drager dan neem ik dit gewoon voor lief. Hij verdient gewoon weer een goed leventje.

In de trein heeft hij geen kwekje geuit, maar eenmaal thuis heeft hij al een fluitconcert laten horen. Hij heeft al lekker gegeten. Het is echt een super vrolijk beestje. Ik ben echt ontzetten blij met hem.

Ik heb nog geen naam, dus die zal ik binnenkort bekend maken.

Heel erg bedankt Ingrid!

Groetjes Danielle

Caradow


Ingrid

Wat fijn Danielle, dat je een parkietje hebt willen adopteren  ;D. Ze geef je hem een nieuwe kans, en wat voor een kans! Bij jou zal hij het super hebben, daar ben ik van overtuigd.

Ik wil ook nog zeggen dat ik het geweldig van je vindt, dat je je eigen verdriet om Gijsje even opzij zet en in het belang van Sammie hebt besloten haar weer een vriendje te geven.

Geniet maar lekker van je nieuwe lieverdje  :-*

hillie

hoi danielle,

Veel plezier met je nieuwe parkiet toegewenst.
En sammie natuurlijk ook met ze nieuwe vriendje ;D

groeten hilde

Mars

Wat ontzettend leuk!
Leuk dat dit ventje een goed huisje bij jou heeft gevonden!

Geniet er van (alleen nog even op pellets over, maar dat zal wel lukken ;) )

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Super zeg! En wat leuk dat Sammie weer een vriendje heeft!
Fijn dat er toch nog mensen zijn die de arme lieverdjes een nieuw thuis geven!

Geniet ervan!

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Moppers

CiteerIn de trein heeft hij geen kwekje geuit, maar eenmaal thuis heeft hij al een fluitconcert laten horen. Hij heeft al lekker gegeten. Het is echt een super vrolijk beestje.

Geen rare blikken dus onderweg?  ;)
Wat fijn om te horen dat hij al helemaal los komt. En het is inderdaad een praatjesmaker. En wat vindt Sammie ervan, een nieuw parkietje in de kamer?

Danielle

Dank jullie wel! Ik ben ook super blij met hem. Geeft een goed gevoel om een parkietje een tweede kans te geven

@ Marcia, ja weer overzetten op pellets. Mijn nieuw valkje is net over, heeft me ook heel wat moeite gekost. Maar ja de aanhouder wint  :D .
En zien eten doet eten. (hoewel dat bij mijn valkje toch niet echt zo was)

@ Ingrid: nee geen rare blikken, wel kreeg ik de vraag of er geen eng beest onder het doek zat  :P , toen ze het parkietje zagen lachen ze helemaal dubbel. Sammie doet net of hij niets ziet, maar ik zie hem toch wel stiekem kijken. En hij heeft ook een keer terug gefloten. En ja het is echt een praatjesmaker.

Ik zal snel wat foto's van hem maken en in het album zetten.
Het is trouwens echt een mini parkietje, Sammie lijkt echt mega groot inverhouding  ::).

Groetjes Danielle

Milo-Pixel

wat leuk dat je dit parkietje een nieuw thuis hebt gegeven! en ook fijn voor sammie. ze zullen nog wel moeten wennen, zeker sammie die even geen parkietje om zich heen gehad heeft, of niet? ik hoop voor je dat de schurft ook niet meer terug komt!

groetjes, Marit

Annika

Wat goed dat je Sammie een nieuw vriendje hebt gegeven en al helemaal dat het een geadopteerd parkietje is!
Heel veel plezier gewenst van en met elkaar.

Meltjuh


Danielle


Mars

Sammie en Sjimmie! Leuk hoor!
Ik hoop dat het goed gaat met Sjimmie en dat de twee elkaar al wat aardig vinden.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Nu mis ik Sjors nog? ;)

Heel veel plezier met je Sjimmie!

Isis

Sjimmie leuke naam :PZo heet de parkiet van mijn nichtje ook ;)
heel veel plezier