Milan ziek

Gestart door Mars, september 30, 2007, 15:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo-Pixel

is het alweer een beetje beter met milan?? ik hoop voor je dat hij snel weer helemaal beter is!

groetjes, Marit

Mars

Milan is echt stukken beter. Het grootste deel van de dag is hij erg druk en actief.
Maar hij is ook de eerste die 's middags even zijn koppie in de veertjes steekt. Ik zal dit weekend kijken of dat verbeelding is, of dat het ventje nog steeds niet helemaal beter is. Hij ziet er ook nog steeds niet helemaal mooi uit (beetje verwilderd), maar ik denk dat dat wat van de rui komt, hij is ook heel druk en heftig aan het poetsen. Als hij nu mooi in zijn veertjes zat, dan was het gevoel wat beter geweest.
Als ik na het weekend nog twijfel, dan ga ik maandag naar Hooimeijer toe. Ondertussen krijgt hij nog gewoon baytril.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

Hey Marcia

Als Milan in de rui is, kan het inderdaad dat de  veren er rommelig uit zien.
Belle geeft dat ook tijdens de rui, maar als de rui en de stekeltjes weg zijn, zijn ze weer de mooiste van het land  ;D

Om die rommelige veertjes zou ik me dus niet zoveel zorgen maken  ;)

Verder goed te lezen dat Milan weer veel beter is en weer lekker speels en aktief.

Vele groetjes

Meltjuh

Gelukkig gaat het weer beter! ;D
is zijn ontlasting verder goed enzo?
Ik hoop dat hij na dit weekend weer helemaal is opgeknapt

Mars

Je hebt helemaal gelijk, maar ik wil me niet een tweede keer vergissen en het op de rui afschuiven. 1x was genoeg!
Dus ik vind het allemaal een beetje eng, zeker met papa Macho's achtergrond. Zoals de Engelsen zeggen: 'better safe than sorry'  :D
Maar ik realiseer me ook dat ik ook te zorgzaam kan zijn.

Zijn ontlasting is geen moment slecht geweest, daardoor heb ik het in eerste instantie ook wat laten liggen (ja, ik voel me schuldig, dat ik niet eerder in heb gegrepen  :-[ ). En verder is hij druk aan het spelen en kwebbelen. Wel kan hij af en toe nog steeds erg gespannen met het staartje wippen, maar ik weet nog steeds niet of dat een ziekteverschijnsel is bij Milan (of gewoon nog wat stress).

Dus... afwachten maar en kijken wat het weekend brengt...

groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Meltjuh

Citaat van: Mars op oktober 05, 2007, 10:38:59Wel kan hij af en toe nog steeds erg gespannen met het staartje wippen, maar ik weet nog steeds niet of dat een ziekteverschijnsel is bij Milan (of gewoon nog wat stress).


Tika doet dit wel. Als Tika 's ochtends gewekt word, of als ze plotseling benaderd word, wipt ze ook met haar staartje.
Maar hou je ventje in ieder geval goed in de gaten! En hou ons op de hoogte :)

hillie

Hoi mars,


Wat fijn dat het wat beter gaat met milo.
Zo antibiotica kuur doet wonderen of niet?
En nou hopen dat het zo goed blijft gaan.

groeten hilde

roha

Fijn dat Milan zich nu wat beter voelt.

Groetjes Hanneke

Mars

CiteerZo antibiotica kuur doet wonderen of niet?

Hoi Hilde,

Normaal gesproken ga ik er vanuit dat een antbibioticakuur binnen vijf dagen echt helemaal werkt. De eerste twee dagen gaat het meestal nog niet echt vooruit en dan de twee dagen daarna wel heel erg: je ziet ze dan helemaal opbloeien. Bij Milan duurde het nu wat langer, dus daar maakte ik me een beetje zorgen over.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

hillie

hoi mars,

Ik begrijp je angst wel een beetje ???
Toen sponkie verleden week ziek was heb die ook antibiotica gekregen.
En die knapte binnen 2 dagen op en is nu weer de drukte maker van te voren.
En bij jou duurd het wel erg lang.

Ik weet niet hoe die ze antbiotica binnen krijgt.
Als die het niet door ze water binnen krijgt door ze water doen dan krijgt die het altijd binnen.
Als die drinkt.

Verder wens ik je sterkte er mee.


groeten hilde

Mars

Ik heb morgen voor de zekerheid een afspraak bij Hooimeijer (om 3 uur).
We gaan gezellig met zijn vijfjes, dus hopelijk kan hij dan meteen even zijn mening geven over Jim en Quints ruiprobleempjes.

Maar het belangrijkste: dat hij even kijkt naar Milan's heftige ademhaling en me geruststelt ;)
Verder gaat het heel goed met Milan, maar ik ben er niet helemaal gerust om.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

miekie


Meltjuh

Heel veel succes met je bende.
En ik hoor het wel van je. Ik hoop dat je ventje helemaal gezond is :)

Milo-Pixel

en, hoe is het gegaan bij hooimeijer?? ben heel benieuwd. ik hoop dat alles goed is!

Mars

Ik ben net terug, ik ben bijna een uur binnen geweest.
Alleerst heeft Hooimeijer gekeken naar de ontlasting van de vogels en deze zag er heel goed uit. Maar helaas... wel megabacterie. Een beetje en ook maar bij een parkietje, waarschijnlijk van Milan (de kleur ontlasting viel op).
Verder vond hij dat de parkietjes er goed uitzagen, maar dat Layla en Milan niet helemaal 'mooi' waren. Nu zijn ze beiden net in de rui en vooral Milan heeft enorm veel veren verloren en Milan was natuurlijk heel erg ziek. Mede door het verhaal dat Jimmy altijd heel erg ziekig is tijdens de rui en dat zowel Milan als Layla er wat gehavend uitzien, leek het hem een goed idee om eens een paar weken extra aan hun weerstand te werken. Daarvoor heb ik 'sunshine factor' en 'avizyme' meegekregen en dit krijgen ze 's ochtends met een beetje juvenile (is het plan). Hooimeijer wil graag kijken of daarmee ook de megabacterie teruggedrongen kan worden, omdat een goede weerstand de schimmel aan moet kunnen.
Het hevig ademen van Milan ziet hij niet zo zeer als een echt ziekteverschijnsel, maar iets dat mogelijk als gevolg van een wat slechtere weerstand en spanning naar boven komt. Ik heb aangegeven dat ik me zorgen maakte en hij vertelde dat hij wel allemaal tests wilde doen, maar liever eerst eens wilde kijken of wat extra gezondheidsinspanning zou helpen.

Verder heeft hij me een hoop verteld en zijn ook mijn parkietjes gewiekt voordat ik het wist...

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Die laatste zin...  Ik wist het!

Ik ben benieuwd of de weerstand positief beinvloed word.. En zo ja, dan wil ik dat ook wel een keer proberen ;)

Spreek je nog, liefs, renate


Chicowen

Hej Marcia,

Megabacterie... dat is balen. :(
Hopelijk helpen de spulletjes voor hun weerstand goed en zijn ze er snel weer allemaal bovenop. Fijn dat hij het ademen van Milan niet als ziekteverschijnsel ziet.
En je lieverdjes gewiekt?  :o Deed hij dat wel in overleg dan? Of was het echt voordat je het zelf doorhad!

Liefs
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Caradow

Citaat van: Chicowen op oktober 09, 2007, 17:43:16
En je lieverdjes gewiekt?  :o Deed hij dat wel in overleg dan? Of was het echt voordat je het zelf doorhad!

Hooimeijer kennende, heb je daar helemaal geen erg in als hij bezig is...

Meltjuh

#38
Nou dat hoort hij op zijn minst wel te vragen :-\.

Maar een megabacterie? En dan zou hij dat dus van Macho en Tika moeten hebben? ??? ???
Citaat van: Mars op oktober 09, 2007, 17:31:02
Een beetje en ook maar bij een parkietje, waarschijnlijk van Milan (de kleur ontlasting viel op).
Kleur ontlasting komt vaak ook door een bacteriele infectie heh...

Caradow

Het is de manier waarop hij het vraagt en zijn verhaal verteld ;)

Ik weet niet of het uit het nest komt Mel, Bij een verminderde weerstand zijn ze er gewoon heel erg gevoelig voor en het zou ook kunnen dat een van Mars andere pieten het al bij zich droeg.