De Zieke Grasparkiet.

Gestart door Parkieten-Freak, juli 26, 2005, 15:37:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ilse*

Hoi storekeeper07,

Welkom op het forum! :)

Je kan een kleine kooi kopen en dat gebruiken als ziekenkooitje :)
Om een ziek parkietje te vervoeren heb je een soort vervoerboxjes (eigenlijk voor hamsters bedoeld ;)). Kijk eens op de hamsterafdeling van de dierenwinkel. Vaak staan ze daar wel.

Groetjes, Ilse

Petr@

Ik heb toevallig vorige week ook een vervoers boxje gekocht.Is voor hamsters maar prima voor vogeltjes te vervoeren was 4 euro.



Groetjes Petr@

[verwijderd door de beheerder]
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Sammydeparkiet

Wat een ontzettend mooi en vooral leerzaam stukje tekst!
Ik heb in mijn kamer een bakje staan, waar ik steeds al m'n los geld in doe. Ik heb de afbeelding er op geplakt en ik kom er niet aan, hoe leuk die nieuwe vest ook is in de winkel!  ;D

Liefs,
Stefanie.

matthieu

dag

even de complimenten voor dit mooie topic en voor de site natuurlijk

heb er al veel van geleerd na dat mijn parkiet ook ziek was ( ben nog bezig met de antibiotica )

mijn parkiet zat erg bol

gaf blank slijm over

tenslote zijn kop kwa veren zagen er niet uit ( vermoedelijk een onsteking

bij de dieren arts geweest zij zij dat de vogel in top coditie was verder eerste keer spuit antibiotica daar na twee weken 2 x daags 1 druppel

een lastige dosering maar goed nu ben ik er ook achter hoe hard mijn vogel kan bijten zo iets had ik nog niet mee gemaakt bij hem

maar we zijn weer op de goede weg

groeten matthieu

pietjuhpuk

hoi ik vind dit een eerlijk stukje, maar nu ons pukje ziek is denk ik wel, ik kan er 100euro in medicijnen in gaan stoppen, maar hij is nog zo jong, als hij te jong is om zich door de ziekte's heen te vechten redt hij het niet. ik denk dat wij er dan meer vrede mee hebben als we pukje laten inslapen, dan is hij toch ook van zijn lijden verlost. want zoals ook beschreven staat dat ze heel lang het ziek zijn verbergen, en als je het pas ziet vaak al bijna te laat is, dat is hier nu denk ik het geval.
maar het is wel een les voor ons, als we een nieuw parkietje nemen......
maar zo ver is het nog niet. ik vecht voor pukkie...want ben in die 2 weken al veel om hem gaan geven!! :-*

marij

Hallo, wat een mooi en leerzame topic.
Wij doen altijd los geld in een potje voor de huisdieren die wij hebben, de kinderen doen er een deel van hun zakgeld in omdat wij het heel belangrijk vinden dat de kinderen leren om verantwoordelijk met dieren omgaan. Ik vind dat wij ook een belangrijke rol hierin spelen, twee van onze dochters hebben huisdieren en moeten er goed voor zorgen, ook als ze ziek zijn.
Ik moest dit even kwijt.
gr. Marij ;)

grasparkietenfan

heel mooi stuk ik hoop dat iedereen dit zou lezen en zich er dan ook aan mee doet( zich eraan houd er van leert) ik heb er veel van geleert door het te lezen heel er goed gedaan ;D

storekeeper07

Ja, het is weer een hele tijd geleden dat ik hier aanwezig was.
van mijn 8 grasparkietjes zijn er twee overleden. :( :(
Het begint altijd met het schudden van hun kopje,een soort braakneiging.
In de volksmond noemt men dit ook wel eens de Kropziekte.
Waar die vandaan komt weet ik niet,een schijnbaar gezonde vogel kan als hij dit krijgt binnen een paar weken er dood aan gaan.
de enige oplossing hiervoor is ga zo snel als mogelijk naar je dierenarts met je vriendje en laat hem erna kijken.
Je krijgt dan een antibiotica mee die helpt,anders niks.
geen zoutoplossing,geen appelazijn en ook geen Jodium helpen dan,wat er ook beweert word.
het doet pijn als je kammeraatje ziek is geworden.

lovesbudgies

Je bedoelt denk ik een kropontsteking, als een parkiet tekenen van een kropontsteking laat zien dan moet je
zo snel mogelijk naar een dierenarts, de parkiet moet binnen 24 uur antibiotica krijgen want hij kan er niet
binnen een paar weken aan dood gaan, maar al na een paar uur/dagen.

Goed dat je het schrijft Storekeeper, je moet inderdaad zo snel mogelijk naar de dierenarts als een vogeltje
ziek wordt en niet met huismiddeltjes gaan rommelen.