Sammie slaapt aan de tralies

Gestart door Danielle, september 25, 2007, 23:31:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danielle

Hallo allemaal,
Ik hoop niet dat ik iets vraag wat al lang bekend is en dat het al vaker is gevraagd. Ik wil het toch even kwijt en hoop wat adviesen te kunnen krijgen.

Sammie is sinds drie weken alleen, omdat haar vriendinnetje Gijsje is overleden. Buiten de kooi lijkt Sammie zich prima te vermaken en trekt veel met mijn valkjes op. Die laten haar ook haar gang gaan en ze word er ook enigszins bij betrokken.
Alleen in de kooi is ze veel stiller dan voorheen en fluit ze een stuk minder.
Maar waar ik me vooral zorgen om maak is dat ze als ze 's avonds gaat slapen aan de tralies gaat hangen en hier een hele nacht blijven hangen. Dit deed ze eerst nooit en ik kan me niet voorstellen dat dit lekker slaapt. Het helpt niet als je haar weer naar haar stokje stuurt, omdat ze dan meteen weer terug naar de tralies gaat. Waarschijnlijk is ze in de war, omdat ze het slaap ritueel mist dat ze met Gijsje had.
Ik vraag me af wat ik hier aan kan doen en of zoiets in de loop van de tijd weer overgaat.
Eerlijk gezecht ben ik er nog niet aan toe om een nieuw parkietje aan te schaffen, omdat ik het eerst van Gijsje wil verwerken en ook net daarvoor een nieuw valkje heb, die ook nog de aandacht nodig heeft. En ik ben bang dat ik anders de nieuwe parkiet niet de aandacht en liefde kan geven die hij verdient.
Dus ik hoop dat jullie buiten dat een ander idee of oplossing hebben.

Groetjes Danielle

Mars

Hoi Danielle,

Er zijn veel parkietjes die aan de tralies slapen. Soms is het angst (als die van mij er hangen, meestal), soms niet (veel parkieten in volieres slapen zo). ik snap dat je je er zorgen over maakt, maar probeer het van je af te zetten. Het gaat vast vanzelf weer over en zo niet, het is niet erg.
Je zou kunnen proberen bijvoorbeeld eens een schommeltje op te hangen of een nieuw groot speeltje. Misschien dat ze dit dan als nieuwe slaapplek uitzoekt?

Hoe dan ook... geef het even tijd, net als jezelf... :)

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Danielle

Dank je wel voor je antwoord!

Ik vind het fijn om te weten dat het vaker gebeurd en dat ze dus blijkbaar toch zo kunnen slapen.
Het is inderdaad wel een goed idee van je om wat nieuwe dingen in haar kooi op te hangen, voor de nodige afleiding, dank je voor de tip.
Ik ben inderdaad snel wat bezorgd, als het om mijn parkietjes gaat, maar ik ga nu proberen om me er niet meer druk over te maken  ;) .

Groetjes Danielle

Parkieten-Freak

Mijn vorige parkiet deed het ook. Zij kon uren lang achter elkaar "hoek hangen" zoals wij dat noemden. Ik denk dat ze het gewoon een plezierige slaaphouding  vond...... ;)


karin v h

Bij mij heeft Sammy er een handje van - alleen het vervelende is hij houdt het niet de hele nacht vol met het gevolg dat hij of valt of vliegt maar in ieder geval heb ik dan rond 03.00 - 04.00 uur de poppen aan het dansen want alle parkietjes vliegen als gekken door de kooi heen. Gevolg dat ik mijn bed uit kan om ze te kalmeren.
Nu heb ik mij aangewend als ik een half uur in bed lig ga ik er toch altijd nog eventjes uit en dan kijk ik onder de doeken en als Sammy dan in de tralies hangt pak ik hem op en zet hem op een schommeltje. Gevolg - ik heb een rustige nacht en zij ook. ;)
Groetjes karin