Aanschaf Van Een Parkiet

Gestart door Jorijn, juli 26, 2005, 14:40:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ingrid

Ook hier zijn parkietjes in sommige dierenwinkels rond de €20. Dat heeft denk ik te maken met het feit dat de parkietjes natuurlijk niet gratis van de kweker in de dierenwinkel komen. Daarnaast wil een dierenwinkel erop verdienen en de onkosten wbt het voer eruit halen.
Dat wil niet zeggen dat ik €20 niet duur vind hoor, want dat is het natuurlijkwel.

Nina

Jeetje, had ik dat geweten, dan had ik nog even verder gezocht. Dat heb ik eigenlijk ook gedaan bij een dierenwinkel bij mij in de buurt, maar daar waren ze ook 20euro. Nouja, er is niks meer aan te doen.. Ik ben helemaal dol mijn Kipje:), maar ik weet het nu voor wieweet een volgende dus bedankt allemaal.

Ciao! Nina&Kipje

Moppers

20 euro duur?!?
Denk eens aan wat je er voor krijgt: een gezellig maatje voor een jaar of 10, soms zelfs 20 jaar. En als je kijkt naar het totale bedrag wat je het hele leven van je parkiet aan hem/haar uitgeeft, dan is 20 euro toch niks?

Als mensen de prijs van 20 euro een te hoge drempel vinden om een parkiet aan te schaffen, dan zullen die mensen vast niet beseffen dat er nog veel meer kosten bij komen kijken (zoals is de informatie prima uitgelegd) en dat er nog veel meer van het baasje verwacht wordt. Dus dan is het maar goed dat dat soort mensen er door de prijs vanaf ziet, toch?

En wat natuurlijk nog veel beter is: parkietjes adopteren!
Heb je gelijk die prijs naar beneden, mijn twee snoepies waren samen 8 euro. Heb er een behoorlijke donatie bijgedaan, want al waren ze samen 40 euro, dan had ik ze nog genomen.

Nina

Moppers,

ik heb niet gezegd dat ik dat niet over had voor mijn parkietje, dat heb ik natuurlijk wel! Ik ben op een gegeven moment niet meer verder gaan kijken, ik was al verliefd op mijn Kipje. Ik zit nog op de havo en woon bij mijn ouders, ik moet dus alles zelf betalen voor mijn parkiet - zoals dat al eerder is gezegd: totaal is dat best veel. Elke euro die ik "verdien" is voor mij mooi meegenomen. Dat betekent natuurlijk niet dat ik minder speeltjes voor hem koop of spullen van minder kwaliteit, ook hier XtraVital, talloze speeltjes, enz  ;).

Als ik dan achteraf hoor dat 20euro hier tóch duur wordt gevonden, weet ik dat voor wellicht een speelkameraadje voor Kipje, dat ik dan beter verder kan zoeken of net zoals jij zei, adopteren!

Tot slot wil ik nog duidelijk op de voorgrond hebben dat ik absoluut géén spijt heb van mijn keuze, ik zou Kipje voor geen goud in willen ruilen!

Carla

Hier in Belgie zijn parkietjes een stuk goedkoper. Gemiddeld betaal je hier rond de 7 euro voor een parkietje.
Mss is het wel beter dat ze duurder zijn dan denken mensen mss iets langer na over een eventuele aanschaf.
Zo bekijk ik het. Wie het echt leuk vindt neemt dit er graag bij.
En mss krijgen de diertjes zel dan een betere verzorging. Want nu zijn voor de winkels maar 7 euro waard.

Ben Van den Berge

Moet je me toch eens zeggen waar je woont carla ! Ik woon rond Brussel en ik moet hier ZEKER boven de 15 gaan :s , dan koop je ze zelfs nog maar in een dierenzaak . Is de kweker eigenlijk duurder of niet ?

karin v h

Graag wil ik ook even reageren.
Mijn laatste parkietje wat ik bij een kweker kocht was € 15,-- (vorig jaar).

Nu ik mijn parkietjes kwijt moest wist ik niet wat ik moest vragen. Heb lang lopen dubben uiteindelijk is het niet te betalen.
Alle zorg die het kost.
Mijn vrouwtjes kregen iedere dag geweld voedsel (gevolg er stonden 5 bakjes geweld zaad in de vensterbank die iedere dag moesten worden afgespoeld).
De kooi werd op een gegeven moment vaker schoongemaakt het parkietenvoer voor 6 kleine parkietjes loopt ook aardig op. De stofzuiger stond naast de kooi i.v.m. alle troep....

De liefde die ze hier kregen is echt niet te betalen. De mensen kregen zo toch al aardig handtamme parkietjes.
Indertijd toen ik Poekie bij de kweker kocht was hij toch mensenschuw (ik wist niet dat zijn sex toen zo goed was (kan nu aardig wat opleveren)), hier zitten echt weken werk in.
En dat is als je hem in een winkel koopt ook.

Ik heb het met enorm veel liefde gedaan maar het loopt echt aardig in de papieren.
Groetjes karin

Scotty - Keecko

Ik heb mijn parkietjes bij een hobbyfokker weg. Hij heeft een grote volière, met hele mooie en goed verzorgde parkietjes die ook geringd worden. Ik heb mijn 2 vriendjes voor €4,50 per stuk. Bij hem gaat het niet om het geld, maar om de plezier die je van de beestjes krijgt ;) Maar ze zijn dan nog niet tam...

Groetjes Ilse

roha

Hoi,

Mooi geschreven stukje, hoor! Precies zoals ik er over denk.
Helaas is het wel een feit dat de meeste mensen eerst een parkietje aanschaffen en dan pas op deze site terrecht komen.
Mijn buurjongetje van 8 wilde ook graag een parkietje, want hij vond die van ons zo lief en van die mooie kleuren etc. Na een jaar lang te hebben gepreekt over de nadelen, wilde hij nog steeds. Een collega van de dierenambulance had een nestje, waarvan ik eentje wilde. Buurjongen was bijna jarig, dus heb ik een kooi gekocht voor hem. Hij was zo blij. Samen de rest gekocht van zijn eigen geld. Ik had dit niet gedaan als ik geen goed gevoel erover had. Ze zijn heel erg blij met elkaar en Twister is erg tam geworden! Daar ben ik zo blij om en nu weer een jaar later is hij 10 jaar en Twister 1 jaar en die is ook gevierd. Hij is echt een familielid geworden.

Roha

miep

#29
Ik vind het echt een heel goed stuk

Mijn parkiet kwam trouwens aanvliegen, dus dan betaal je er helemaal niets voor! Maar het is een heel lief beestje!

Belleo

In de dierenwinkel bij ons in de buurt is een jonge grasparkiet 15 euro,
ik vind dit nog wel een redelijk bedrag, heb mijn parkietje gekregen dus daar hoefde ik zelf niet voor te betalen en Mia die onlanks is overleden kon ik krijgen voor 10 euro en deze kwam bij een kweker vandaan.

groetjes Belleo

Anita1983

#31
Op dat moment lijkt het veel geld.... maar als je verder kijkt, zou je dan je parkietje wegdoen voor 20 euro???

In de dierenwinkel gaat het vaak om winst maken op deze levende wezentjes! Wij hebben Chico bij een hobbykweker gehaald en hebben 6 euro voor hem betaald. Die lieve man was erg begaan met zijn diertjes en wij hebben een uitgebreide rondleiding gehad. Dit zijn de beste (vinden wij)  ;D
Hij weet hoe het parkietje zich ontwikkeld heeft en wanneer hij geboren is. We hebben zelfs foto's van zijn ouders!!! En als er iets is met het diertje, kun je altijd langskomen want ze helpen je graag! Tenminste dit heb ik zo ervaren en volgens mij andere mensen hier op het forum ook!

Aan de ene kant zegt ik "haal geen parkieten in een dierenwinkel". Op deze manier kan de fok doorgaan en kunnen zij winst blijven maken over de rug van deze diertjes. Ze zitten vaak met z'n allen in een hokje gepropt en een aantal blijven er erg lang zitten. Wat gebeurt er als ze niet verkocht worden?
Aan de andere kant gaat dit me ook aan het hart en vind ik uiteraard dat alle diertjes een goed leven verdienen!

Ons andere parkietje hebben we geadopteerd, dit verhaal kennen jullie  ;) (Zie mededelingen -> Dinky).

Liefs, Anita

Trippy

Bij ons in de omgeving kosten parkieten 12,50.
Als je het vergelijkt met dat andere valt het nog mee.
Maar ik vraag me altijd af waarom de kooien zo duur zijn,als de beestjes duurder zijn denken mensen denk ik beter na en als de kooien goedkoper waren kregen parkieten teminste een ruime kooi.

Groetjes,Ursula

Djeng

Wel een belangrijk stuk, precies waar ik naar zocht.. Ik ben nu zelf sinds kort op zoek naar een parikietje (van een fokker/kwerker in omgeving Alphen a/d Rijn zie prikbord!) en doe daarom wat research werk wat betreft kosten en verzorging :)

Siempke

Erg mooi stuk ;).
Ik krijg binnekort zelf 2 parkieten ;D, maar voor ik er aan begon heb ik eerst veel informatie gezocht :).

Gr. Simone

nick

Er staat daar dat een grasparkiet 7.50 euro is, maar bij
mij in de dierenwinkeld zijn ze allemaal 20 tot 25 euro.

Gr nick

Anita1983

Hallo Nick,

Dat zou best kunnen. De dierenwinkels verschillen nogal in prijzen. De meeste dierenwinkels bij mij in de buurt zitten tussen de 15 en 20 euro. Bij een kweker betaal je vaak (veel) minder voor een parkietje. Ons parkietje mochten we voor 6 euro een goed thuis bieden.

Liefs, Anita

dobby

hoi hoi,

Ik heb mijn parkietje Dobby bij een hobbykweker gehaald en die koste 20 euro inclusief kooi en speeltjes! Hij vond het belangrijk dat het parkietje bij een leuk baasje terecht komt dan dat hij er dik aan verdient.
Ik heb hem gevonden via marktplaats (al ben ik niet zo'n voorstander van handel in dieren via marktplaats i.v.m. het misschien impulsief aanschaffen van dieren zonder goed overdacht te hebben) . Maar bij hem thuis te zijn geweest en de voilere gezien te hebben en conditie van de dieren kon ik concluderen dat hij een echte liefhebber is en goed is voor zijn dieren. Zijn parkietjes zijn ook allemaal behandeld tegen parasieten en dergelijke.
We kunnen hem altijd mailen of bellen met vragen (wat we ook doen). We gaan er vrijdag een vriendje voor Dobby bijhalen!
Deze kweker is een echte aanrader en krijgt van ons een dikke 10!

Groetjes Simone


RyaNn

ik wil ook natuurlijk een g0ed verzorgt jong grasparkietje.. maar hier bij mij in de buurt zijn er niet zo veel van die kwekers.. en natuurlijk wil ik er 1 die sterk en oud word.. mijn vorige is maar 3 jaar geworden en dat vond ik toen heel erg.. en nu wil ik er weer 1 maar moet eerst nog lief aan me ouders vrage :P

Marijke/Rocky

Jeetje wat een hoge prijzen zeg voor een parkietje. In woon zelf in Alkmaar en hier in de winkel zijn ze €7,50 en ik heb mijn andere schatje bij een kweker vandaan en daar was ie ook €7,50.. Maarja, als je hoort dat ze elders €7,50 zijn, kan ik mij voorstellen dat mensen denken, €20 euro wat een geld voor een parkietje. Uiteindelijk is het natuurlijk helemaal niet veel geld, als je kijkt wat je ervoor terug krijgt :)