Aanschaf Van Een Parkiet

Gestart door Jorijn, juli 26, 2005, 14:40:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Milo-Pixel

ik ben het met marijke/rocky eens. als je ziet wat je er voor terug krijgt is het niet duur! ik heb 7,50 per stuk betaald bij een kweker. (www.parkieten.prachtdier.nl) ik zou hem zeker aanraden bij mensen! hij is super.

Marijke/Rocky

Dat is ook toevallig Milo-Pixel! Ik heb mijn tweede parkietje ook bij www.parkieten.prachtdier.nl vandaan gehaald! Deze kweker is erg aardig, heeft er veel verstand van, is niet duur en geeft duidelijke informatie. Dus voor de andere mensen die hier in de buurt wonen, als jullie een parkietje willen, raad ik aan het bij hem te kopen!

alex_croky


ciske

ciske koste mij 10 euro maar daar kreeg ik bij: een sepia schelp, een kilo voor en een zak trosgierst.

dus al met al gerekend 5 euro?????

Gr Bas

brendababe

#44
Ik dit bericht verwijderd omdat het elders al staat.
Je vindt het op het prikbord

Gr PF


Audrey

#45
Onze Croky hebben we cadeau gekregen :) vrienden van ons hadden een groen parkietje maar het is overleden  :( de kweker, die ze goed kennen en bij hen in de straat woont had net een nestje van twee en daar mochten zij uit kiezen, en omdat ze wisten dat wij hun parkietje altijd zo leuk vonden en een ander diertje wilden nemen (vroeger hadden we altijd katten maar die werden steeds overreden  :( ) mochten wij de ander hebben, en dat werd dus onze Croky.  :-* Ik moet echt altijd dieren hebben, het is zoveel leuker als je thuiskomt en je wordt direct begroet door je lieveling. Het mooiste cadeau ooit dus, ik zou hem niet meer kunnen missen  :-*

De kweker is jammergenoeg gestopt, want ik ben aan het denken om Croky een vriendje te geven. Bestaat er zoiets als de dierenambulance in BelgiĆ« (West-Vlaanderen)? Ik heb gehoord dat een kinderdagverblijf in de buurt hun parkiet zal wegdoen deze zomer, misschien kan ik die adopteren. Maar ik weet niet zeker of dat een goed idee is, die parkiet heeft waarschijnlijk bijna nooit gevlogen. Een parkietje hoort trouwens niet in een kinderdagverblijf vind ik.  :-\

De prijs van de kweker weet ik niet, maar in de dierenwinkel kost een parkiet bij ons 7,5 euro. Jammergenoeg zijn er mensen die dan weer besparen op speelgoed, maar zelfs dat hoeft niet veel te kosten. Toen de dierenwinkel verhuisde was al het vogelspeelgoed voor de helft van de prijs, dus dan ben ik heel wat dingen gaan halen en af en toe haal ik iets nieuws uit. Of nog een tip: steek elke week 1 of 2 euro in een appart spaarpotje, en dan kun je je parkietje nu en dan met iets leuks verrassen en je voelt het niet in de portemonnee.

Schelpenzand hebben wij ook eens heel goedkoop gekocht, het was 20 kilo ineens, dan kom je wel een eindje toe en het wordt niet slecht of zo, zeker niet in een afgesloten emmer. Maar inderdaad, een parkietje kan heel wat kosten en dan moet je ook nog de morele verantwoordelijkheid dragen. Supergoed stuk  ;D

ciske

mijn parkietjes krijgen iedere maand wat nieuws. of ik het nu voel in mijn portomonee of niet maakt mij niet uit, want ben gek met mijn parkieten. zijn echt vriendjes geworden :)

Caviaplanet

De prijs van een parkiet vind ik niet zo belangrijk. Ik heb 22,50 per stuk betaald bij de Vogelkelder. Ik begrijp wel dat ze duurder moeten verkopen dan een kweker dat direct doet. Tenslotte hebben ze ook genoeg kosten in zo'n winkel. Belangrijk vind ik dat het dier gezond is en hopelijk mag ik er lang plezier van hebben.
Groetjes
Jolanda

Sammydeparkiet

Citaat van: Jorijn op juli 26, 2005, 14:40:52
Een grasparkiet is niet zo duur en kost gemiddeld 7.50.

Moet het niet 17.50 worden.   :P

Safrena

Citaat van: Sammydeparkiet op mei 15, 2008, 13:04:03
Moet het niet 17.50 worden.   :P

Neen hoor, hier kosten ze ook gemiddeld een zeven euro

Vele groetjes

Sammydeparkiet

O Okee!
Doordat ze bij mij namelijk 22.50 zijn. haha :P

happy girl

Citeerhier kosten ze ook gemiddeld een zeven euro

en waar is hier?? want lelystad en omgeving betaal je tussen de 17,50 EN 22,50. Vind dat wel een groot verschil eigenlijk

Sammydeparkiet

#52
Den haag. bij de Vogelkelder.

Met hier bedoel ik in Belgie
Oost vlaanderen stad Lokeren
gr Safrena

Esra

Hoi :P



Dit is echt een heel handig forum ;D :)
Ik heb nog geen parkiet en ik krijg over ongeveer drie weken een parkiet.
Ik help mijn zus nu regelmatig met haar parkieten verzorgen


Groetjes Esra 8) ;D

bluebird23

Ja dat spreekt voor zich. Ik heb een parkiet gekocht, mijn 2e gisteren en heb wat vragen.
Ik betaalde 10 euro maar hij is goed verzorgt en handtam. Ze hebben ook met mijn parkiet geknuffeld..erg belangrijk.
Ik ga ergens een bericht plaatsen.

grasssparkiett

ik weet niet of het is vermeldt
,,ik kan niet lange berichtjes lezen ,, (wel korte )
een vriendin haar vader houd grasparkietjes en wij willen er 2 van ze moeten nog geboren worden
waneer kunnen we ze kopen ,ze moeten wel veren hebben

xxx grasssparkiett

DarkWolf

Als de parkietjes 6-7 weken oud zijn, zijn ze zelfstandig en mogen ze weg bij de ouders. :)

wdmc

hallo we willen graag 2 jonge parkietjes kopen (we zijn beginners)nou is mijn vraag kan ik die ook gelijktijdig tam maken of is dat niet te doen
hoe groot moet de kooi zijn voor 2 parkieten ;D

Mars

Hallo WDMC,
Welkom op de site!
Beide vragen worden vaak gesteld en zijn daardoor goed te vinden met de zoekfunctie.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Emmmi

Mijn parkietjes waren 20 euro (met kooi) en 15 euro..

Maakt mij niet uit hoeveel ze gekost hebben en hoeveel voeding, speeltjes ect kosten,
Je krijg er heel veel voor terug!  Kan in iedergeval niet meer zonder ze!