Op dat moment lijkt het veel geld.... maar als je verder kijkt, zou je dan je parkietje wegdoen voor 20 euro???
In de dierenwinkel gaat het vaak om winst maken op deze levende wezentjes! Wij hebben Chico bij een hobbykweker gehaald en hebben 6 euro voor hem betaald. Die lieve man was erg begaan met zijn diertjes en wij hebben een uitgebreide rondleiding gehad. Dit zijn de beste (vinden wij)

Hij weet hoe het parkietje zich ontwikkeld heeft en wanneer hij geboren is. We hebben zelfs foto's van zijn ouders!!! En als er iets is met het diertje, kun je altijd langskomen want ze helpen je graag! Tenminste dit heb ik zo ervaren en volgens mij andere mensen hier op het forum ook!
Aan de ene kant zegt ik "haal geen parkieten in een dierenwinkel". Op deze manier kan de fok doorgaan en kunnen zij winst blijven maken over de rug van deze diertjes. Ze zitten vaak met z'n allen in een hokje gepropt en een aantal blijven er erg lang zitten. Wat gebeurt er als ze niet verkocht worden?
Aan de andere kant gaat dit me ook aan het hart en vind ik uiteraard dat alle diertjes een goed leven verdienen!
Ons andere parkietje hebben we geadopteerd, dit verhaal kennen jullie

(Zie mededelingen -> Dinky).
Liefs, Anita