Veelgestelde vragen over de aanschaf van een vogeltje.

Gestart door lovesbudgies, juni 12, 2011, 23:59:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lovesbudgies

In dit topic kun je veelgestelde vragen vinden met de juiste antwoorden erbij. Lees dit topic eerst goed door voordat je een vraag stelt.

Waar moet ik op letten als ik een parkiet aan wil schaffen?

Waar kan ik het beste een grasparkiet kopen?



Wil je een antwoord schrijven, of een vraag toevoegen? Dat kan! Plaats het bericht met je antwoord of vraag gewoon in dit topic. Toevoegingen op al gegeven antwoorden kunnen ook hier geplaatst worden, vermeld hierbij wel even om welke vraag het gaat.

Pixelsan

Ik zou graag willen weten wat je precies nodig hebt als basis uitrusting.
Kooi/ vogeltje/voer/water en bodembedekker verzin je wel, maar als ik zo lees ben je er dan nog niet.
Wat heb je minimaal nodig om je vogel zo gezond mogelijk te houden en welke dingen zijn leuk maar niet noodzakelijk?

Maaike*

#2
Citaat van: Pixelsan op december 30, 2011, 15:24:10
Ik zou graag willen weten wat je precies nodig hebt als basis uitrusting.
Kooi/ vogeltje/voer/water en bodembedekker verzin je wel, maar als ik zo lees ben je er dan nog niet.
Wat heb je minimaal nodig om je vogel zo gezond mogelijk te houden en welke dingen zijn leuk maar niet noodzakelijk?

http://parkietenfreak.nl/a-verzorging.php

Lees ook eens rustig de rest van de website door, zo leer je je toekomstige vriendje al van te voren goed kennen!

(kleinigheidje verhuisd, zag er zo vreemd uit hihihi ;) )

Pixelsan

Dank je wel. Ik heb al veel gelezen, maar er staat zo veel info met ook nog eens ieder zijn eigen voorkeur dat een snel gezocht lijstje fijn zou zijn ;-)
Noem me maar makkelijk ;-)
In de dierenzaak raden ze me speelgoed etc af omdat ie dan minder op mij gericht zou zijn, maar zo met niks is zó niks....
Kiezel en grit kwam hij niet eens mee, dat lees ik hier pas. Zo'n mineraalblok hetzelfde. Lijken me toch wel bij de eerste aanschaffen te horen als ik het zo lees allemaal...
Aparte zitstokjes voor de nageltjes waren de eerste járen niet nodig....  ???

Maaike*

Wat een vreemde adviezen...
Je gaat toch niet een parkiet zonder iets in een kooi zetten?
Bovendien zodra je ze buiten de kooi laat en voldoende aandacht geeft, krijg je dat van de meeste parkieten dubbel en dwars terug hoor, ook met speelgoed of een ander parkietje erbij.
Lees je goed in dan kun je je eigen lijstje maken van wat jij nodig vind voor je aankomende parkietje, speelgoed is naast eten en drinken een absolute vereiste voor de gezondheid van je vogeltje.

Succes!