Ziek?

Gestart door moonlight, september 28, 2007, 21:21:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

moonlight

Een vriendin, die ook een parkiet heeft, van een jaar of 6-7 (ze weet het niet precies) maakt zich zorgen.
Sinds gisteren zit hij dik en is heel stil, heeft geen interesse in zijn omgeving. Hij heeft geen diarree en vandaag heeft hij wel wat gegeten, ze denkt dat hij niet in de rui is.

Het kan zijn dat ik erover gekeken heb, maar ik heb hier voor haar zitten zoeken, maar vind geen antwoord.
Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn? Of weten jullie waar ik een antwoord kan vinden?
Bedankt alvast.

Sonja

Hoi Moonlight,

Bolzitten, geen interesse in de omgeving hebben zijn allebei dingen die erop duiden dat het parkietje niet in orde is.
Van hieruit is niet te zeggen wat eraan scheelt, ik wil je vriendin dan ook aanraden om z.s.m. met haar parkietje naar de dierenarts te gaan.

Ze kan het beste het diertje nu lekker warm zetten, want zieke dieren kunnen zelf hun temperatuur niet meer goed op peil houden.
Kijk maar even bij deze link hoe ze dat het beste kan doen:
http://parkietenfreak.nl/ziekten.php

En hier is een lijst met dierenartsen met kennis van vogels, er zit er vast wel eentje in de buurt:
http://parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php

Parkietjes proberen zolang mogelijk te verbergen dat ze ziek zijn, dus op het moment dat je het ontdekt zijn ze al een tijdje niet in orde.
Om die reden is snel handelen nodig.

Stel het dierenartsbezoek daarom liefst niet uit, hoe eerder je erbij bent, des te groter de kans op herstel.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes, Sonja.

moonlight

Bij het bericht 'ziekten' had ik al gekeken.
Ik zal het haar doorgeven, en ik hou jullie op de hoogte hoor.
't Is zo wel vaag hé, geen diarree, niet overgeven, geen rui...

Sonja

Hoi Moonlight,

Ja, het is zo ook niet te zeggen wat eraan scheelt.
Daarom is het ook zo belangrijk om het diertje te laten onderzoeken door een dierenarts met kennis van vogeltjes.
Hij kan dan ook de juiste behandeling voorschrijven.

Sterkte.

Groetjes, Sonja.

moonlight

Kroky, de parkiet van mijn vriendin dus, is beter. Hij heeft vandaag goed gegeten en als ze er tegen praat komt hij naar de tralies van zijn kooi, hij is dus terug geïnteresseerd in haar. Goed hé ;D

Milo-Pixel

ik zou hem nog maar goed in de gaten houden hoor, voor de zekerheid. maar fijn voor haar dat het er beter uit ziet.

groetjes, Marit

moonlight

Sinds vandaag maakt hij terug kabaal, dus hij is weer helemaal in orde. Zal misschien wat depri geweest zijn door de vele regen van de laatste dagen  :D