Mineraalblok

Gestart door Deniese, september 23, 2007, 20:54:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deniese

Mijn parkietje gebruikt het sepia blok soms om zijn snavel mee aan te scherpen, maar nu las ik zo her en der dat het eigenlijk slecht is voor de parkiet en dat hij een mineraal blokje nodig zou hebben. Dit heb ik ook in de kooi hangen maar hij doet er eigenlijk helemaal niets mee.
Mist hij dan niet een bepaalt aantal voedingsstoffen, doordat hij het blokje niet gebruikt? ::)

Parkieten-Freak

Een goede vraag Deniese.
Meestal voelen vogels van nature aan wanneer ze behoefte hebben aan bepaalde voedingsstoffen.
Mijn parkietje zit ook niet dagelijks aan zijn mineralenblokje te knabbelen, maar af en toe doet hij het wel. ;)


Mars

Tja, ik vraag het me ook wel eens af: bij mij knabbelen drie van de vier er niet aan. Ach, ik bied het ze aan en dan zullen ze het zelf wel weten toch?

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Meltjuh

Ik denk dat ze het inderdaad zelf wel weten.
Toen Tika ging broeden maar ook toen de jongen waren uitgebroed at zij en Macho veel van hun mineralenblok. Waarschijnlijk voor zichzelf maar ik denk ook voor de jongen.

Safrena

Hey

Parkietjes weten inderdaad wanneer hun lichaampje behoefte heeft aan zo een mineraal blok en wanneer niet

Hier eten ze ook soms dagen na elkaar van het blokje en dan kan het weken duren voor ze er weer aan komen, of er alleen maar mee spelen

Parkietjes die appelazijn in hun drinkwater krijgen, hebben ook zo al mineralen binnen, bovendien krijgen ze met een goede, gezonde en gevarieerde voeding ook mineralen.

Ook al eten ze niet van het mineraal blok, het beste laat je dit gewoon hangen, ze spelen er soms ook graag mee, en scherpen en korten zo ook hun snavel
Let wel, dat je af en toe  zo een blokje vervangt  ;)

Vele groetjes

Siempke

Citaat van: Safrena op september 27, 2007, 11:55:42
Hey

Parkietjes weten inderdaad wanneer hun lichaampje behoefte heeft aan zo een mineraal blok en wanneer niet

Hier eten ze ook soms dagen na elkaar van het blokje en dan kan het weken duren voor ze er weer aan komen, of er alleen maar mee spelen

Parkietjes die appelazijn in hun drinkwater krijgen, hebben ook zo al mineralen binnen, bovendien krijgen ze met een goede, gezonde en gevarieerde voeding ook mineralen.

Ook al eten ze niet van het mineraal blok, het beste laat je dit gewoon hangen, ze spelen er soms ook graag mee, en scherpen en korten zo ook hun snavel
Let wel, dat je af en toe  zo een blokje vervangt  ;)

Vele groetjes

even een vraagje, moet je het dan gewoon vervangen als het op is, of om de zoveel tijd? Gr. Simone  ;)

Safrena

Hey Siempke

Het beste kun je het om de zoveel tijd even vervangen ook als de parkietjes er niet zovaak van eten  ;)
Dit omdat de blokjes vervuild kunnen worden door poepjes enz..

Zelf vervang ik de blokjes om de drie à vier maand. ;)
Hangt een beetje af van hoe netjes ze geweest zijn ;D

Vele groetjes