Ander kooitje?

Gestart door Carientje, september 19, 2007, 16:35:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carientje

Hallo ,

Ik heb op dit moment voor mijn aangevlogen parkietje
een Ronde kooi (ja ik weet het slecht)
en met verticale tralies (ook niet goed)
en niet heel groot (:|)

Maar hoe erg is het dan?
want ik moet de nieuwe kooi zelf kopen, omdat mijn moeder dez al had gekocht.
maar waar kan je ze dan ook kopen?
En is het erg al hij/zij er lang in zit?
En hoe duur zijn die dan?

Parkieten-Freak

Veel vragen, Carientje.
Het is inderdaad heel belangrijk dat je parkietje een kooi met horizontale spijltjes heeft. Parkieten klauteren namelijk graag van nature, en daarbij gebruiken ze hun snaveltje als "klimhaak".
Als de kooi van je parkietje vertikale spijltjes heeft, zal hij toch proberen te klimmen terwijl dat eigenlijk niet lukt: hij glijdt weg. Je parkiet zoekt extra houvast met zijn snavel. Hij moet zijn kop draaien om de spijlen te kunnen omvatten met zijn snaveltje, en hier zit het probleem: de snavel kan hierdoor ernstig gaan vergroeien zodat je parkietje op den duur niet meer goed kan eten.
Laat voor alle zekerheid dit berichtje ook even aan je moeder lezen,misschien strijkt ze alsnog over haar hart. ;)
Misschien kan ze de kooi nog ruilen.

Kooien kun je in elke dierenwinkel kopen, je hebt ze in verschillende prijsklassen.
Je kunt ook op het prikbord van dit forum een oproep plaatsen. Misschien heeft iemand nog een kooi staan die hij of zij niet meer gebruikt en die je voor weinig geld over kunt nemen (Vermeldt daarbij wel even je woonplaats).
Op marktplaats staan ook vaak grasparkietenkooien voor weinig veel geld.


Carientje

Oke , K heb deze ergens gezien



voor 22,50 .. dus misschien koop k deze dan

Siempke


Zovie

Hee ik heb die kooi en hij is superfijn ;D 2 deurtjes en 4 bakjes voor het eten heb er niks op aan te merken.