andere kleuren veertjes

Gestart door Deniese, september 17, 2007, 15:22:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deniese

hallo.

mijn parkietje( speedy) zit nu in z'n eerste rui. nu heb ik ontdekt dat sn veertjes wat groener van kler worden. kan een parkietje een beetje andere kleur veren krijgen na de rui? ( hij was eerst een beetje blauwgrijs achtig) of zeg ik nu iets heel geks? ::)

Groetjes

Caradow

Zeker de eerste rui kunnen de kleuren veranderen. Wanneer de veertjes op de borst van blauwig meer naar groen gaan, zou dit te maken hebben met het type geelmasker dat de parkiet heeft. In jou geval zou het een geelmasker type 2 zijn, dat is een masker dat doorloopt over de borst.


Deniese

okee:) ik zag het het eerste bij zijn ruggetje. elke dag een veertje meer:P  en van dat geelmasker type 2 had ik eerlijk gezegt nog nooit gehoord ^^

Mars

Als je mijn avatar (plaatsje hiernaast) bekijkt, zie een jonge Jimmy. Hier is zij nog mooi blauw-grijs met een geel maskertje.
Na haar eerste rui is ze helemaal groen geworden, ze lijkt nu een gewone groene parkiet, met als verschil dat de veertjes op de borst in de buurt van de staart nog wat blauwig zijn. Dit varieert dan ook weer per rui hoe blauw deze zijn.

Jim is dus een heel extreem voorbeeld van een blauw parkietje met een geelmasker type II. Een 'gewoon' geelmasker stopt rond het nekje, een type twee vermengd zich in meer of mindere mate met de blauwe veertjes over de rest van het lichaampje. En zoals je van schilderen wel weet: geel met blauw is... groen ;) Soms beperkt dit mengen zich tot een deel van de borst en vleugelveren, soms loopt het over vrijwel het hele lijfje door.

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Hier spreekt de bron van mijn wijsheid ;)