niet tam

Gestart door sonjalesley, september 17, 2007, 13:33:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sonjalesley

Ik heb een tweede vogel, Nicky. We hebben hem nu ongeveer 6 maanden. Hij is alleen nog steeds niet tam. Ik merk wel dat er progressie is. Hij wordt niet meer wild als we met de hand in de kooi gaan, hij zit soms op ons hoofd, hij komt zelf uit zijn kooi of wordt er door zijn vriendje wel uitgehaald. Hij wil niet op onze vinger en wil helemaal niets van ons weten.
En dat terwijl hij een goed voorbeeld heeft. Noey is veel liever sinds we Nicky erbij hebben: hij bijt bijna niet meer, het enige probleem met Noey is nu dat hij te hard en teveel fluit. Nicky zou dus alles moeten kunnen afkijken van Noey.
Ook begint Nicky ineens weer in zijn voerbakje te kruipen omdat hij eruit wil

Wie kan me helpen?
Ik weet zelf niet heel veel van grasparkietjes, heb wel boekjes gelezen en bekijk het forum ook iedere week wel een keer. Ik weet niet meer wat ik hiermee aan moet! kan het zijn dat sommige vogeltjes nooit tam worden?

Liefs SonjaLesley

flowertje

nou het kan natuurlijk ook komen dat de 2 grasparkieten niet bij elkaar zitten
dit valt bij mij ook voor als 1 van de 2 in de buitenvoliere zit en de andere in de binnen voliere waardoor ze elkaar dus niet zien beginnen ze altyd hard te fluiten...
en als ze met 2 zijn zijn ze elkaars vriendjes en dus zullen ze elkaar direct opzoeken als ze uit de kooi mogen en zullen ze dus ook geen aandacht aan jou geven.
dus ik zou ze bij elkaar in 1 kooi steken

groetes
michiel