Forum

Gestart door Hoopsiepoops, september 18, 2007, 16:24:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoopsiepoops

Ik wil graag weten hoe jullie dit forum hebben gemaakt, hij is echt heel leuk geworden.
Ik wil ook graag een forum starten, over Madonna ;)
Hopelijk net zo leuk als deze, maar met welk programma is deze gemaakt?
Ook wil ik graag weten hoe de parkietenfreak site is gemaakt.

Parkieten-Freak

#1
Dit forum is een SMF Forum. Het is een zogenaamd "open source" project, dat wil zeggen dat iedereen kan zien hoe dit forum precies in elkaar zit. Je kunt de software downloaden maar je moet het wel zelf installeren.
Dit forum kun je desgewenst aanpassen en onze forumbeheerder Jorijn (een slimmerik, hij zit in de ICT) zorgt ervoor dat alles "tip top" in orde is en goed draait. :)
De Parkieten-Freak website heb ik gemaakt met het programma "Alleycode". Je moet wel kennis van html en css (dat zijn opmaak-talen) hebben. De feitelijke inhoud van de website is niet alleen van mijn hand, er hebben diverse mensen aan gewerkt, o.a. onze forumleden Safrena, KarinvH en Caradow en nog vele anderen! ;)


Hoopsiepoops

Oke, ik zou ook graag zo'n site en forum maken, maar denk niet dat ik daar genoeg computerkennis voor heb... :P

Moppers

Het maken van een website kan zo moeilijk, of zo makkelijk zijn als je zelf wil. Google eens op 'gratis HTML cursus', dan krijg je al een hoop online cursussen in de basis van het bouwen van een website. Deze bijvoorbeeld: http://www.mijnhomepage.nl/htmlcursus/lessenoverzicht.php. Hier kan je ook leren met style sheets te werken (css, daarmee kan je bepaalde eigenschappen aan de hele pagina toekennen, in plaats van het telkens handmatig in te moeten voeren)

Als je eenmaal door hebt hoe het werkt, is het best simpel.

Hoopsiepoops

Ik zou het graag doen, maar nu is nog het probleem of mijn moeder het allemaal wel goed vindt, ook al is het mijn laptop. Waarschijnlijk denkt ze dan dat er allemaal troep op komt, dus ik lees dit nog wel is na als ik op mezelf woon :P

Parkieten-Freak

Citaat van: Moppers op september 20, 2007, 16:22:26
Het maken van een website kan zo moeilijk, of zo makkelijk zijn als je zelf wil. Google eens op 'gratis HTML cursus', dan krijg je al een hoop online cursussen in de basis van het bouwen van een website. Deze bijvoorbeeld: http://www.mijnhomepage.nl/htmlcursus/lessenoverzicht.php. Hier kan je ook leren met style sheets te werken (css, daarmee kan je bepaalde eigenschappen aan de hele pagina toekennen, in plaats van het telkens handmatig in te moeten voeren)

Als je eenmaal door hebt hoe het werkt, is het best simpel.
Nou, het is maar wat je simpel noemt.....
Scroll maar eens naar beneden. ;)


Moppers

Als je de basis kent, kan je al een heel eind aan de slag, en daar kom je nog behoorlijk ver mee! Zelfs zonder CSS kan je een hele mooie website maken, alleen is het dan wat meer invulwerk.
Je kan het ook heel moeilijk maken, absoluut, en er oorgverblindende dingen mee bouwen. Maar ik besteed de tijd die daarin zou gaan zitten liever aan andere dingen. Parkietjes bijvoorbeeld :D