Silly wil Kruumel

Gestart door Kleintjes, september 11, 2007, 12:17:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Als papa, maar ze woont samen met Tweety. Hoe dat zit? Nou, dat zit dus zo: Als ze los mogen, zoals gistermiddag, gaat Silly nog wel eens bij de buurtjes gezellig in de kooi zitten. Echter gebeurde er gisteren iets totaal onverwachts: Silly wilde vrijen met Kruumel, de buurman  ??? Ze ging er echt voor zitten en Kruumel probeerde dus ook papa te worden. We weten niet of er iets gelukt is, maar daar komen we wel achter denk ik zo hahaha.
Nu zit ik dus met de volgende vraag: Als Kruumel papa wordt van de kleintjes van Silly, moet Kruumel dan bij Silly wonen zolang? OF kan Tweety de rol papa op zich nemen?

Kijk, ik ben liever voorbereid dan dat ik met 'n nestje zit (niet dat dat erg is) en niet weet wie ik er bij moet/ zal zetten.
Met z'n 4-en bij elkaar is niet echt 'n optie, daar ik kooien heb die groot genoeg zijn voor 2 a 3 parkietjes, en dus niet 4.
Zou leuk zijn als er kleintjes van komen, maar zo niet dan hebben ze in elk geval geoefend  ;) Tweety zou 't in elk geval wel goed doen als papa, omdat hij ook Silly voert als ze weer eens in 't blokje aan 't rommelen is. Wie van de heren krijgt dan de rol als papa als Silly 't met Kruumel doet ipv haar man Tweety? Dat is dus nog steeds de vraag. Aangezien hier meerdere leden al nestjes hebben gehad, leek 't me verstandig (hoop ik toch hihi) deze vraag hier te stelln, wellicht dat iemand van jullie tips of oplossing heeft.

Groetjes en liefs van ons aan jullie

ps Silly en Kruumel hebben nu liefdesverdriet omdat ze elk in hun eigen huis zitten hihi
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Annika

als je een blok hebt hangen kan het zijn dat er daadwerkelijk een nestje van komt.
Zelf zou ik kiezen om de echte vader bij het broedende popje in te zetten, maar dat is mijn eigen gevoel.
Misschien is het een optie om de koppels (?) om te ruilen om te kijken of dat werkt? Of ze niet meer samen loslaten?
Ik zou persoonlijk wel willen weten wie van de 2 de vader is en als ze beiden kans krijgen om op het popje te gaan wordt dat lastig schatten.

Kleintjes

Hoihoi,

dank voor je snelle reactie.

Silly wil Tweety niet als papa, tenminste, geen kids van hem hihi. Ze laat zich wel door hem verzorgen en sjansen, maar opstappen en 'vogelen' mag hij net niet van haar. Ze heeft bewust voor Kruumel gekozen blijkbaar.

Blokje hangt er, en nog geen 3 dagen later is mevrouwtje broeds en wilde ze zich door Kruumel laten pakken, laten we 't zo zeggen.

Ik weet niet of Mini en Tweety goed samen gaan, als ze samen los zijn dan maken die 2 nogal wat ruzie. Ik weet niet of dit echt ruzie is, of gewoon even kijken wie de broek aan heeft is. Mini is nog steeds geslacht onbekend, maar we gokken toch langzaam op popje. Zou me niks verbazen als 't toch 'n man blijkt te zijn hoor  ;)

Overigens weet ik wel waarom Silly naar alle waarschijnlijk voor Kruumel heeft gekozen: Blijkt dat mannetjes die veel fluoriserende kleuren hebben meer in trek zijn bij de dames dan mannetjes die dat minder hebben. Kruumel is (of was hihi) kobalt blauw met geelmasker type II, dus geheel doorlopend geel in de rest van veren (valt ook goed op als hij in de zon zit, dan is hij bijna neon kleurig). Tweety is blauw met geelmasker type I, dus niet zo opvallend van kleur als z'n buurman.

Maar goed, dat even terzijde. Silly wil dus wel paren met Kruumel, maar laat zich tevens totaal verwennen door Tweety (voeren, poetsen en dergelijke behalve dat ene stapje haha).

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Annika

tja van 2 walletjes eten dus, maar het lijkt me niet de bedoeling dat je dadelijk een driehoeksverhouding hebt.
Misschien dat er mensen zijn hier die er ervaring mee hebben of je nog tips kunnen geven. Stel dat Kruumel kindjes verwekt maar niet de moeder en kids wil onderhouden ... Ik blijf het lastig vinden hoor, al geef ik in principe zelf echt de voorkeur aan paps die kindjes verwekt moet ook kindjes en mams verzorgen.

Heb je ergens een foto van de neusdop van Mini? Waarom weet je nog niet zeker welk geslacht het is ?

Groetjes Annika

Kleintjes

Hoihoi,

hierbij even de foto van Mini (Mini is niet echt fotogeniek, betere foto's lukken niet - of te donker of te licht- en dit is de beste).

Silly is overigens druk in de weer met haar blokje, slopen en verbouwen. Ze verbrengt er best veel tijd in door (gisteren bijna de hele dag) en Tweety voert haar dan. Ben benieuwd of 't iets gaat worden, zou zo leuk zijn  :-*. Wordt 't niks, dan hebben ze in elk geval wel al geoefend hahahaha.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes en liefs van ons aan jullie

ps; 't neusje is op de foto iets lichter dan ie werkelijk is

[verwijderd door de beheerder]
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Annika

is de neusdop lichtblauw/beige achtig?  Volgens mij is het zeker een popje. Hoe oud is ze?

Kleintjes

In november wordt Mini 1 jaar. Ze mag zich dan volwassen noemen, hoewel ik zeer twijfel of grasparkietjes ooit volwassen worden  ;).

't Neusje is inderdaad wat blauw-beige achtig, maar heeft ook wit aan de rand. Dus we gaan 't houden op jongedame? Cool, dan is alles eerlijk verdeeld  :D
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Oke, even 'n (misschien) rare vraag: Als 'n popje bijna zover is dat ze gaat leggen, wordt 't buikje dan dikker? Met name tussen de beentjes, net onder de ribbetjes (om 't zo te noemen)? Silly's buikje is op deze plaats dikker en ronder.
Ik moet regelmatig haar kontje controleren of er niet iets aan plakt ( ze is soms echt 'n smeerpoets  ;) ) en vanavond merkte ik dit dus op, dat bollere buikje.

Kan iemand me hier iets over melden? Ze is niet ziek, vrolijk, babbelig, speels en gewoon lekker Silly's.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Safrena

Hey Kleintjes

Yep, als een popje een eitje moet gaan leggen, dat zal de buik onderaan en de poep opgezwollen zijn ;)
Dan zal er heel snel een eitje volgen ;)

Vele groetjes

Kleintjes

Ben benieuwd of er inderdaad 'n eitje aan komt. We weten namelijk niet 100% zeker of 't Kruumel gelukt is. Of dat 't toch Tweety is geworden (je kan niet zien wat ze onder de doek doen of wat ze doen als je weg bent hihi).
Hopelijk is 't gelukt en komen er kleintjes, en anders gaat Silly toch 'n beetje op dieët. Ze rommelt flink wat af in dat blokje, of 't is menens óf ze rommelt gewoon wat voor de lol. Spannend!!!!
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Helaas, tot op heden geen eitje(s). Ik vermoed dat Kruumel niet genoeg z'n best gedaan heeft  ;). Silly heeft nog steeds 'n witte neus (bijna wit), dus ze is nog steeds in de stemming maar wil niet meer vogelen met Kruumel. We hadden al 'n vaag vermoeden dat 't niks zou worden, maar er kan nog altijd iets onverwachts gebeuren. We weten namelijk niet wat er zich afspeelt als niemand in de buurt is.

De jonge dame heeft 't nog steeds druk met haar blokje, dat wordt grondig geschoffeld, geruimd en gebruikt; zelfs Tweety mag er nu in. Blijft allemaal maar spannend. Als Silly niet echt meer omkijkt naar 't blok dan weten we genoeg. Ze laat zich nu helemaal vertroetelen door Tweety, dat valt ook wel op. Ze laat zich nu vaak voeren door hem, dus we geven de moed nog niet op.

Wie weet wat de tijd nog brengen zal hihihi  ;)

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses