Nieuw parkietenvriendje erbij...

Gestart door pbos, september 15, 2007, 17:46:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pbos

Hallo,

na het overlijden van Milan enkele maanden geleden had ik me voorgenomen het bij mijn parkietje Sam te houden. Had altijd een parkietje en dit beviel me heel goed. Heb er op een gegeven moment een bijgekocht doordat een vriendin haar parkietje bij me te logeren was. Het was zo leuk, twee tamme parkietjes samen! Dus wij beide een vriendje erbij aangeschaft. Maar toch weer het probleem met tam maken. Werk namelijk fulltime en 's avonds natuurlijk ook nog wel eens weg, dus niet genoeg tijd om twee parkietjes tam te maken. Toen Sam alleen achter bleef had ik dus bedacht om het bij hem alleen te houden.
Tot vandaag: Ik was in de dierenwinkel en moest natuurlijk wel even langs de vogels lopen om te kijken. Welke parkietenfreak doet dat niet!? Nu zat daar zo'n mooi klein lief mannetje. Geel koppie en lichtblauw lijfje. En witte/lichtgrijze vleugeltjes. Zo lief... Verliefd op het eerste gezicht. Kon hem gewoon niet laten zitten... Dus maar meegenomen. Heb hem wel weer Milan gedoopt!
Nu eerst maar eens een tijdje in aparte kooien zodat Milan tam kan worden en zodat ze aan elkaar kunnen wennen. Daarna maar samen in de kooi. En als het tam maken/blijven van beide vogeltjes niet lukt dan is het toch nog altijd leuker en gezelliger voor hun om samen te zijn. En dat is toch uiteindelijk leuker dan een parkietje dat wel tam is maar alleen zit! Toch? Wilde dit heugelijke nieuws toch even met jullie delen en van mijn afschrijven! Ik houdt jullie op de hoogte...

Groetjes Peter

Parkieten-Freak

Wat leuk Peter!  ;D
Ik hoop dat jij en Sam heel veel plezier gaan beleven aan Milan!  :D
Succes!  ;)


Milo-Pixel

heey,

wat leuk dat je er een parkietje bij heb! misschien ook wat leuker voor sam, als je ook fulltime werkt ;)

succes! groetjes, marit