2de parkietje

Gestart door Isis, september 15, 2007, 09:44:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Hoi Hilde,

Dat verschilt natuurlijk wel per situatie. Sommige parkietjes trekken meteen naar elkaar toe, dan is het geen probleem. Anderen worden aggressief of maken het leven van de nieuwe zuur, om te laten zien wie er de baas is, dan kun je beter wat voorzichtiger zijn.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

hillie

hoi marcia,

Binnen de kooi wil die niks van het vrouwtje weten maar als die buiten de kooi is dan zit met haar te kwebbelen.
Terwijl het vrouwtje wel van hem iets wil.
Want als die buiten de kooi is dan probeer het vrouwtje maar om te ontsnappen.
Als die in de kooi is dan gaat die weg als het vrouwtje naar hem toekomt.
Dus hij ontloopt haar dan eigenlijk.
Verder gebeurt er niks.

groeten hilde

Isis

vanavond hebben we senna opgehaald. hij is nog heel stilletjes, maar dat is logisch het is avond en hij moet natuurlijk hartstikke wennen. toen ik hem in zijn kooi wou doen vloog hij per ongeluk al meteen door de kamer. hij stootte zijn hofdje en ik zach daarnet zelfs een klein beetje bloed :(, maar het ziet er niet ernstig uit.


Isis

Het gaat goed met Isis en Senna. Isis mag soms al bij Senna in de koi en ze mogen er soms ook samen uit. Er wordt wel wat tussen isis en senna geruzied het is vornamelijk isis die bazig is.

nu net gingen ze op hun schommeltjes slapen. er hangt 1 hele grote schommel in de kooi en twee 1parkiets(parkiets=een soort van persoons :P). Senna zat op de 2parkiets  en Isis op haar schommeltje, maar Isis jaagde Senna steeds van het 2parkiets schommeltje en ging zij daar zitten. Daarna weer op haar eigen en zo ging het door. dus we hebben Isis in haar oude kooi gezet.

Ik had nog een vraagje, want Senna gaat soms in het gaatje van het bakje zitten(tussen het bakje en het stokje ervoor dat aan elkaar zit)
doet hij dit om aandacht te trekken of dat hij eruit wil? Hoe kan ik zorgen dat hij het niet meer doet, want ik wil niet dat ze een keer vast komt te zitten.