Heel veel pluisveertjes en pennen

Gestart door Stijn, september 13, 2007, 08:33:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stijn

Hallo iedereen,

Ik zag onlangs dat ik een hele boel kleine groene veertjes rond de kooi had liggen en ik maak me nu zorgen. want ik weet niet of het ruien is of dat ie zichzelf kaalplukt :o
en als hij aan het ruien is waarom rui't mijn andere vogeltje dan niet?

Mars

Vogels ruien niet op een vastgesteld tijdstip: de eerste rui komt met zo'n drie maanden en daarna ruied de ene parkiet wat vaker dan de andere. Wel zit de rui vaak bij elkaar in de buurt na een tijdje. Maar hier hebben ze er een handje van om een soort van rui-wisseldienst te draaien: als je net denkt dat je de rotzooi hebt gehad, begint de volgende.

Ik zou me niet al te veel zorgen maken, tenzij je echt je parkiet veren uit zijn lijfje ziet trekken.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Ja, hier net zo.
Is de ene bijna uit de rui begint de andere. We hebben er 6, dus reken maar uit!!
Je hebt dan zo'n beetje het hele jaar door overal veertjes liggen.
Maar als je denkt dat je parkiet plukt, dan kom je daar achter door te observeren. Kijk goed naar je parkietjes, aan het gedrag merk je wel of hij echt zit te plukken, of dat ze met het poetsen eruit vallen.