Water.

Gestart door Michelle, november 07, 2007, 15:53:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michelle

Hallo allemaal, ik heb een vraagje. Mijn parkietje is nu 8 weken jong en hij drinkt echt heel veel water.
Voor parkieten-begrippen dan. Mij vorige parkietjes kon je nauwelijks betrappen op het drinken van water maar deze drinkt echt wel 10 tot 20 keer per dag een paar slokjes!
Kan dat kwaad? Zijn ontlasting is o.k.

Scotty - Keecko

Hoi Michelle,

Drinkt je parkietje ook echt, of speelt hij meer met het water (bekje vullen en stiekem het water eruit schudden). Je zegt dat zijn ontlasting goed is, maar bedoel je daarmee ook een stevig drolletje, met een wit uraatje? Dus niet te zacht of vloeibaar.

Heeft je parkietje verder nog ziekteverschijnselen, zoals bol zitten, rustig zijn of vermageren?

Over het algemeen drinken parkietjes erg weinig, je ziet ze eigenlijk geen eens drinken. Zelf heb ik wel een parkietje dat best veel drinkt (maar ze speelt er ook wel een beetje mee...). Ik heb me hier maandenlang erg mee bezig gehouden (nog steeds wel wat helaas...) en ook veel ontlastingsonderzoekjes gedaan. Hier kwam niets uit, en dus zou het of iets met de nieren kunnen zijn of juist helemaal niets :-\ Om te kijken of het iets aan de nieren is, zou ik bloed moeten laten prikken.

Ik heb gekozen om het zo te laten, aangezien ze verder geen ziekteverschijnselen vertoont en bloedprikken erg risicovol is...

Hiermee wil ik niet zeggen dat jouw parkietje wat mankeert, maar je zou voor de zekerheid een ontlastingsonderzoekje kunnen laten doen, om andere dingen uit te sluiten.

Zolang de ontlasting goed is, ze geen ziekteverschijnselen vertoont en ze lekker fit is, zou ik (persoonlijk) me geen zorgen maken :)

Groetjes, Ilse

roha

Hoi Michelle,

En wat voor eten krijgt je parkietje allemaal?

amyk13

mijn parkieten hebben twee manieren om water te drinken: een bakje en dan zon ding die konijnen hebben om water te drinken maar dan voor vogels, meestal speelt de ene met dat drinkding en dan hoor je echt allemaal water vallen. En als je parkiet mischien te veel gierst eet want na gierst te eten moeten ze altijd wat drinken...