Is Mini mager?

Gestart door Kleintjes, september 11, 2007, 12:30:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoihoi,

als ik toch hier ben, dan kan ik gelijk deze vraag even posten hihi.

Paar dagen terug heb ik de parkietjes even gewogen op de keukenweegschaal (extra voor hun gekocht, blijkt ook handig te zijn bij 't bakken hihi :P ). Silly is groot en grof van postuur en is dan ook de zwaarste van 't hele stel. Ze weegt ongeveer 55 gram. Tweety is 'n stuk lichter en Kruumel is ook behoorlijk stevig (ook groot en grof van postuur). Mini is de enige waar ik me wat ongerust over maak. Ze (gaan we van uit) weegt slechts 30 gram, terwijl ze bijna (in november) 1 jaar wordt. Ook steekt 't borstbeen uit. Verder is ze vrolijk, levendig tot 't brutale aan toe, eet en drinkt goed, speelt graag en vliegt graag. Ze maakt geen zieke indruk. Ik heb Kruumel en Mini (voorlopig in elk geval) op 100% XtraVital gezet (normaal 50% XtraVital en 50% VitaKraft) om te zien of Mini dan wat zwaarder wordt. De veertjes zien er ook nogal rommelig uit, net alsof ze zich nooit poetst. Ze is behoorlijk ijdel, dus poetsen doet ze echt wel; veertje scheef? dan gelijk poetsen.

Is Mini aan de magere kant? Ik hoop niet dat ze te mager is en uiteindelijk hier ziek van wordt. Moet er niet aan denken om die kleine bengel kwijt te raken.

Hoop dat iemand antwoord heeft, of in elk geval tips of dergelijke.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Safrena

Hey Kleintjes

Is mini in de rui geweest?
Dit zou dan wel de rommelige veertje kunnen verklaren ;)

30 gram is licht, maar is nog net goed. Een parkietje weegt tussen de 30 gr en 40 gr.

Hier is het ook zo dat Belle tijdens haar rui altijd gewicht verliest, en een weekje later na de rui komt ze dat gewicht weer netjes bij, mischien is dit bij mini ook zo ;)

Het is misschien ook een idee om een keer de poepjes te laten onderzoeken, op wormpje enz...

Even over vitakraft.
Vitakraft is niet zo een goede voeding, het is een vrij vettige voeding.
Als je een combi wil blijven geven, is het misschien een idee om jouw parkietjes xtra vital en prestige premium te geven. Prestige is veel beter voeding dan vitakraft. ;)

Vele groetjes

Kleintjes

Hoihoi,

even 'n update over Mini. Ze ziet er nu weer beter uit; weer normaal gepoetst, gestreken en gevouwen verenpakje, zoals 't hoort. Ik denk dat ik Mini en Kruumel aan de XtraVital houd, voorlopig sowieso met de kou weer voor de deur.

Mini is nog steeds geslacht onbekend, maar gok ligt op popje. Ik zal 'n foto plaatsen bij 't andere bericht (Silly wil Kruumel). Wellicht dat iemand 'n idee heeft wat Mini nu is hihi.

Mini is dus opgeknapt, maar nog steeds 'n lichtgewichtje. ik denk dat Mini wel licht van gewicht zal blijven, aangezien ze niet echt stevig gebouwd is.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses