witte puntjes

Gestart door myparakeet4life, september 06, 2007, 17:50:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

myparakeet4life

toen ik op vakantie was heb ik mijn parkiet 2 weekjes laten verzorgen door een vriend, toen ik hem ophaald voelde ik dat hij lichter was geworden en mooie glans was van zijn veren af, ook zaten er veel witte puntjes op zijn koppie :( >:(
voorheen gebeurde het ook wel eens dat er een paar puntjes tussen zaten, dan deed ik hem onder de douche en was et eruit., nu lukt dat niet, ik heb al vaak gedouched maar het "lukt" niet, het is heel hardnekkig, ik vind het gwoon niet mooi  :(
binnenkort zal ik er een foto van maken en op et forum zetten
wie weet wat het is en wat er tegen kan doen???
alvast bedankt
Frans en Coco

Jippie

Hoi Frans,

Zou het zo kunnen zijn dat Coco in de rui is geweest en nu nieuwe veertjes krijgt? De witte puntjes zouden dan de hulsjes van de veren kunnen zijn...

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

myparakeet4life

bedankt voor je reactie

dat zou  kunnen,, maar hij heeft hier al van vanaf het begin (mei) das dan toch best lang en in de rui is hij nog niet geweest (geen dik bolletje enzo)

ik weet et in ieder geval nog niet zo goed omdat dit mijn eerste parkiet is en ik heb em vanaf mei. toen ik hm kocht was ie 6 weekies oud.

gister had ik m weer onder de douche gedaan en nu is het minder, maar bovenop zijn kopie niet

grts
Frans en Coco


Caradow

Weet jij wat de rui is? De rui is het wisselen van de veren. de oude veren vallen uit en de nieuwe komen als stekeltjes uit de huid. Dit heeft namelijk niets met ene dik bolletje te maken. Zoals ik het lees, zijn die witte puntjes harde stekeltjes toch? Als dat zo is, dan zijn dat nieuwe veertjes waar de schacht nog om heen zit, dit pulkt hij er vanzelf af.

Ik kan me anders geen voorstelling maken van wat jij bedoelt met witte puntjes...

NaOmi_W

CiteerIk kan me anders geen voorstelling maken van wat jij bedoelt met witte puntjes...

Bij witte puntjes kun je ook aan luis denken toch? Die zou je denk ik wel 'weg kunnen wassen', zo op het oog dan.

Maar inderdaad, dit zullen gewoon nieuwe veertjes zijn. Ik vind het alleen wat vreemd dat je die weg probeert te wassen omdat je ze niet mooi vindt...  :-\ Al was het nou om ziekte of hygiëne dat je probeert iets weg te krijgen...

myparakeet4life

bedankt voor jullie reacties :)

het zou goed kunnen dat het de hulsjes zijn,

gaat dit vanzelf over?

@naomi_w: niet mooi vind; niet gewoon vind, oké?

grts

Caradow

Citaat van: Caradow op september 07, 2007, 18:11:35
Als dat zo is, dan zijn dat nieuwe veertjes waar de schacht nog om heen zit, dit pulkt hij er vanzelf af.


myparakeet4life

hij heeft et bovenop zijn koppie :( ???

Parkieten-Freak

Het lijkt me verstandig om een foto te plaatsen.


Sonja

Ja, dat kan kloppen.
Zoals al gezegd is zijn dat nieuwe veertjes die nog in de veerhuls zitten.
Mijn parkietje Joepie zit er momenteel ook helemaal vol mee op zijn koppie. ;)

Komt vanzelf goed. Nog even geduld en hij heeft weer allemaal mooie nieuwe veertjes op zijn koppie.

Groetjes, Sonja.