Nageltje Vast In Belletje

Gestart door ciska, juli 21, 2005, 15:54:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ciska

Hola!
Gister zat mijn parkietjes nageltje vast in een belletje. Gelukkig zat ik ernaast en kon ik hem snel bevrijden.
Maar ik ben ook weleens een dag weg, wat als het dan weer gebeurt...?!
Ik kan wel de belletjes eruit halen, maar ze hebben er zoveel lol mee!! En aan bijna elk speelgoedje zit wel een belletje, dus hoe doen anderen dat dan?!
Het is niet dat zijn nageltjes te lang zijn hoor.
Groetjes van Ciska.

Sonja

Hoi Ciska,

Wat zul jij geschrokken zijn! Gelukkig was je er op tijd bij, en kon je hem bevrijden!
Misschien is het een idee, om je parkietjes alleen speelgoed te geven, met een "open" belletje? (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel? Dus niet de belletjes die aan snoephartjes e.d. zitten)
Daar kunnen ze niet in vast komen te zitten, en ze hebben toch een belletje om mee te spelen. ;)

Groetjes, Sonja.

Jorijn

#2
Ik geef Sonja Gelijk, Dit is inderdaad een oplossing. deze kun je bij een gewone hobbie winkel halen

Mischien om het 'Open Belletje' wat duidelijker te maken.. Je moet denken aan zo'n belletje die de kerstman ook aan zijn muts heeft hangen ;)

Dan zal je wel weten wat er bedoelt word :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

ciska

Begrijp helemaal wat jullie bedoelen hoor, met dat 'open' belletje!! Hij zat inderdaad vast in een rond belletje. Zal die eraf halen en vervangen door die andere belletjes. Bedankt voor jullie reactie!

Dick uit Aruba

Hou wel rekening met die "andere" belletjes dat je geen belletjes koopt van koper of messing maar van gewoon ijzer / staal.

Koper / messing is namelijk giftig en als je parkiet daar aan gaat sabbelen, zou hij wel eens zich zelf kunnen vergiftigen.

vBoven

Dat is niet leuk om mee te maken! Alleen denk ik dat het toch wel toeval is.

Laatst was ik in de dierenwinkel en daar zag ik een kanarie die zichzelf "verhangen" had aan het drinkbakje (dat ik ook gebruik >> mijn parkieten dan :D)

Ik weet niet of ik zelf een andere bel zou aanschaffen. Maar voorkomen blijft beter als genezen.

Sander.

Parkieten-Freak

Ik zou zeker een andere bel aanschaffen.
Veiligheid staat voorop. Het is nu gebeurd, en het kan vaker gebeuren.
De vogel kan zich flink bezeren als hij toch zijn pootje uit het belletje wil trekken.
Gauw weghalen dus, en een mooie nieuwe bel voor je vriendje kopen! :)


Anita & Marisa

Wij hebben de ronde belletjes ook uit Chico's zijn kooi gehaald. Hij pakte hem vast met zijn pootje en ging eraan sabbelen en likken.
Omdat dit niet gezond is, hebben we ze er gelijk uit gehaald, want zoals Anneke zegt, de veiligheid van je parkietje komt voorop  ;)

Veel liefs,
Anita en Marisa

Tijnie

zou met mss ook zomaar kunenn dat z'n teennageltjes wat aan de lange kant zijn? als teennageltjes te lang worden gaan ze krom staan en kromme nageltjes komen gemakkelijker knel te zitten dan gewoon korte rechte nageltjes.

Tijnie

Jojo

Mijn vriend heeft eerder een parkietje thuis gehad, die is 's nachts een keer met zijn pootje ook in zo'n ringetje van het spiegeltje blijven hangen.
Toen ze gingen kijken had het parkietje zijn eigen pootje geamputeerd!!!
Hij heeft nog heel lang geleefd hoor, met 1 pootje en 1 stompje.
Maar het geeft wel aan hoe goed je de spullen die je in de kooi hangt moet controleren! :excl:

Anita & Marisa

Hoi Tijnie,

Het hoeft niet dat de nageltjes van je parkietje te lang zijn.
Want de nageltjes kunnen heel snel tussen kleine kiertjes e.d.
Door juiste stokken e.d. blijven de nageltjes de goede lengte. Ook houden de parkieten zelf hun nageltjes (meestal) bij. Bij ouderdom is dit meestal wat minder.
Mocht je echt twijfelen of de nageltjes van je parkietje te lang zijn, dan kun je het beste naar een dierenarts gaan.
Ga er in ieder geval niet zelf aan knippen. Parkieten hebben namelijk hele kleine adertjes in hun nagels zitten en als je hierin knipt, doe je je parkietje hier vreselijk pijn mee.
Begin hier dus absoluut niet aan!

Het beste is dat je een ander belletje aanschaft  ;)

Veel liefs,
Anita en Marisa.