Vledder en Kleintje mogen toch ook weer

Gestart door Annika, september 07, 2007, 16:05:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meltjuh


Annika

gisteren is er een derde eitje gelegd.
Van de eerste twee heb ik niet echt het gevoel dat ze bevrucht zijn (hopelijk zit ik ernaast), maar net hadden Vledder en Kleintje weer 'plezier'  ;) dus wie weet hoe het met de rest afkomt  :D

Annika

inmiddels sinds gisteren een 4e eitje, maar ik verwacht er eigenlijk niet zoveel van. Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor, is wel vaker gebeurd, dus we wachten gewoon af.
Wat ik wel vreemd vind, is dat de eitjes een beetje een rare vorm hebben  ::) :'( niet mooi ovaal zeg maar.

ashley

ik ben benieuwd hoor, ik hoop dat het niet geeft dat de eitjes een rare vorm hebben

Annika

ik heb ook het idee dat ze er erg leeg uitzien, maar dat kan soms ook vertekenen. En het is tenslotte nog vrij vroeg, dus wie weet.

Safrena

Eind september = eind van de broedperiode

geen broedperiode en toch willen broeden = vele voorbereidingen wat betreft lichturen, luchtvochtigheid, warmte.
Broeden = eivoer, krachtvoer, een aantal weken voor het broeden = voorbereidingen

?? ??

Vele groetjes

Annika

eerdere nestjes nooit problemen gehad hiermee  ::)

Ik weet best dat het einde broedseizoen is, maar in de zomer gaat een beetje lastig met vakantie en ik wil ook niet alle eitjes van vledder steeds weghalen  :(

karin v h

Leuk zeg al die eitjes - en ze zet er nog al vaart achter.... ;)
Ik blijf het topic volgen - hardstikke leuk. ;D
Groetjes karin

Meltjuh

Ik dacht ook beide keren dat de eitjes van Macho en Tika niet bevrucht waren. Ik had het gevoel dat "het" gewoon niet zo goed ging ::). Maar toch waren beide keren de eitjes bevrucht!
Schouw je ze nooit?

Annika

mijn lampje werkt niet helemaal meer goed Mel, maar als ie het even doet lijkt er niets in te zitten.
Toch heb ik me de vorige keer ook wel eens vergist, dus ... gewoon spannend  ;)

smartie

Gelukkig: ook weer positief nieuws! Na 2 overlijdensberichtjes is het soms wel raar om te lezen hoe dicht leven en dood soms bij elkaar liggen. Tuurlijk weten we allemaal dat het leven doorgaat als er iemand doodgaat, maar toch....

Het is wel een heel fijne gedachte dat naast hoe hard het einde en afscheid nemen is er ook altijd weer positief nieuws van nieuw leven is!

Ben benieuwd....


liefs, Anita, Pino en Lucky en Tito de loge

Annika

he Smartie, welkom terug  :D Ik las in een ander topic dat je nogal een heftige tijd achter de rug hebt  :( Hopelijk kun je het allemaal een beetje bolwerken.


Annika

na net nog een keer de drie overgebleven eitjes geschouwd te hebben was ik er zeker van dat ze absoluut onbevrucht waren en heb ik het blok net weggehaald. Vledder ziet er ontzettend rommelig uit, ze had dan ook aardig wat veertjes verzameld in het blok.
Ik laat haar voorlopig weer tot rust komen en hoop dat het met z'n 4-en in de grote kooi weer wat gezelliger zal zijn, voornamelijk voor Kleintje  ;)

Mars

jammer... Als er dan eitjes zijn dan is het toch wel een hele teleurstelling dat er verder niets uit komt.
Maar goed, na de winter maar weer eens proberen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sanne

Hey Annika,

Wat jammer dat de eitjes niet bevrucht waren...:( hopelijk komt er in 't voorjaar bij jou weer een nestje ;) ('k ga d'r van uit dat je 't blok wel weer ophangt :P)

Groetjes Sanne

Annika

nou we zijn hier druk bezig met het kijken naar een andere woning, dus dan is het voorlopig uitgesloten. Ook willen we dan een voliere en mogen vledder en Kleintje naar buiten, wellicht Frummel ook, dat ik voor haar nog wat vriendjes (en vriendinnetjes) uitzoek en misschien voor Joey ook wel.