1e Eitje van Simba & Robin!

Gestart door Sanne, september 06, 2007, 20:16:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caradow

Dan is het dus waarschijnlijk gewoon een ongelukje geweest met het eerste kapotte eitje!

Leuk Sanne, dat het nu wel goed gaat! Ben benieuwd!

Sara

Wat leuk Sanne! :D
Hopelijk gaat het verder goed met de eitjes en dan komen er vast supermooie kleintjes! ;D

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Parkieten-Freak

En, is er nog nieuws Sanne? Alles goed met Simba, Robin en de eitjes?  :)


Sanne

Hoi Anneke,

Geen nieuws :)
Simba zit veel te broeden en Robin mag nog steeds niet in het broedblok ;)
Vanavond verwacht ik (Simba) weer een eitje  ;D

Groetjes Sanne

p.s. moet de site weer even updaten maar ben te druk met studie :(

Mars

Dat is toch ook goed nieuws? En ja, je moet je site even bijhouden, wij zitten vol spanning te wachten ;)

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Annika

als je ons hier op de hoogte houdt komt de site wel als je meer tijd hebt  ;) 

Meltjuh

Ik vind het heel leuk voor je!
Ik hoop dat het allemaal goed gaat :)!

Music4ever

Citaat van: Sanne. op september 06, 2007, 20:16:56
Hallo allemaal :D,

Ongeveer 15 dagen geleden heb ik een broedblokje aan de kooi van Simba en Robin gehangen, en vanavond rond een uur of zes heeft Simba haar eerste eitje gelegd  ;D

Op mijn website kunnen jullie het allemaal volgen ;)
http://www.student.tue.nl/Q/s.j.v.velzen/Nestjes.htm
(best bekeken met Internet Explorer in 1024x 768 pixels)

Felicitaties en commentaar kan je in dit topic kwijt :P

Groetjes Sanne, Simba en Robin


ik zag dat je op die foto houtkorrels gebruikte in het nestkastje maar mij is gezegt dat grasparkietjes gewoon kaal broeden geen bodembedekers.
we hadden hier in huis wel van die witte nestvoering (slierte) maar dat gooide ze er uit of gewoon op de grond.
moeten we dan die grove houtkorrels kopen of gewoon niks want het vrouwtje maakt wel een beetje zaagsel  met de snavel door dat kuiltje heen.
nu weet ik het even niet meer of het toch gekocht moet worden.

Safrena

Hey Marian

Grasparkietjes hebben inderdaad het liefste gewoon een harde ondergrond om te broeden ;)

Je kan het altijd eens proberen met houtsnippers, wat ze daar van vind, maar dat is niet meteen nodig
Met houtsnippers moet je ook voorzichtig zijn voor schimmels

Vele groetjes

Music4ever

Citaat van: Safrena op september 12, 2007, 10:20:19
Hey Marian

Grasparkietjes hebben inderdaad het liefste gewoon een harde ondergrond om te broeden ;)

Je kan het altijd eens proberen met houtsnippers, wat ze daar van vind, maar dat is niet meteen nodig
Met houtsnippers moet je ook voorzichtig zijn voor schimmels

Vele groetjes

okeej dank je wel Safrena voor je super snelle reaktie dan laat ik het lekker zo want ik heb een hekel aan schimmels enzo......

Sanne

Hallo allemaal,

Ik had gister eigenlijk een derde eitje verwacht... maar helaas.. Simba heeft gister geen eitje gelegd.
Gaat ze misschien vandaag een eitje leggen? Ze ziet er namelijk nog wel uit alsof d'r nog een eitje moet komen...

Groetjes Sanne

Mars

Dat kan best, Sanne. Misschien komt het eitje in de loop van de dag nog?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Meltjuh

Er kan best nog een eitje komen hoor. Ik ben benieuwd ;)

Annika

misschien duurt het gewoon een keer een dag langer, dat is hier ook wel eens zo  ;)

Caradow

De andere eitjes waren tegen de avond, dus ze hoeft maar een paar uur op te schuiven wil het een dag later zijn ;)

Sanne

#55
Hallo allemaal,

Het 3e eitje is er! ;D

'k heb 't niet eens gemerkt aan Simba, terwijl ik toch gewoon in de buurt van de kooi zat. Pas toen ik door 't gat het broedblok in keek zag ik dat ze 't eitje al had gelegd :D

Groetjes Sanne

p.s. de andere eitjes lijken een beetje roze/oranje van kleur... is dat een goed teken? 'k durf ze niet op te pakken om ze te bekijken ;)

Edit: 'k heb Robin net voor het eerst het broedblok in zien gaan :D (terwijl Simba d'r buiten was :P)

Meltjuh

SUPER! Het 3 eitje! ;D

Dat zijn ze in het begin altijd. Ik kon na 3 dagen zien of ze bevrucht waren. Dan zie je enkel nog kleine adertjes.
Pas later zie je het zonder schouwen. De bevruchte eitjes worden melwit van kleur. De onbevruchte eitjes blijven een beetje doorzichtig.

Sanne

Hey Mel,

Zou Simba 't erg vinden als ik ze even pak om te kijken? de eerste is nu 5 dagen oud en de 2e is bijna 3 dagen oud...

Groetjes Sanne

Annika

gefeliciteerd  ;) Of Simba het erg vindt valt denk ik niet te voorspellen, ieder vogeltje is anders.
Hier mag het wel, al houdt Vledder alles aandachtig in de gaten en wanneer het blok weer hangt gaat ze gelijk controleren.

karin v h

Gefeliciteerd - weet je nog precies wel eitje het eerste eitje is? ;)
Je kunt ook nog even wachten tenzij je zo nieuwsgierig bent - als je ze al wilt pakken moet je wachten tot Simba uit het broedblok is.
En ik sluit mij bij Annika aan je weet niet of Simba het fijn vindt als jij er een eitje uitpakt.
Wacht gewoon nog even - het is trouwens al een hele kunst om te kunnen schouwen en anders heb je er toch niets aan. ;)
Groetjes karin