1e Eitje van Simba & Robin!

Gestart door Sanne, september 06, 2007, 20:16:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sanne

Simba is gestopt met broeden :(. Ik laat het blok nog 1 dag hangen en dan haal ik het weg.
Ik denk dat ik 't na de kerstvakantie nog een keertje probeer. Nu ga ik ze eerst aan de valkjes laten wennen zodat ze lekker met z'n allen in de voliere kunnen :)

Ik wil iedereen bedanken voor de adviezen ;D Helaas is het ondanks alle moeite toch niet gelukt om een nestje te krijgen :(

Groetjes Sanne

Meltjuh

Jammer Sanne ik gun het je zo...
Misschien volgende keer beter... Geef Simba inderdaad maar eventjes rust ;)

tup en joep

jammer sanne maar meschien lukt het de volgde keer wel

karin v h

Heel erg jammer Sanne, laten we hopen dat het volgend voorjaar wel lukt.
Groetjes karin

Chicowen

Ow dat is balen zeg!
Volgende keer beter, dat gaat vast wel goedkomen. ;)

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Idske

Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Ingrid

Jammer Sanne, het zal toch de onervarendheid zijn geweest. Volgende keer beter!

Sanne


Bedankt voor jullie medeleven :)

Simba heeft vanmiddag/vanavond de eitjes stuk gemaakt en uit 't blok gegooid. Dus 'k heb 't blok weg gehaald.

Annika

wat jammer meid, ik had het zo anders gehoopt voor je.

De eitjes waren dan zeker toch niet bevrucht he?

Groetjes Annika

Sanne

Citaat van: Annika op oktober 06, 2007, 09:48:16
wat jammer meid, ik had het zo anders gehoopt voor je.

De eitjes waren dan zeker toch niet bevrucht he?

Groetjes Annika

Ze zagen er rood uit, maar wel opgedroogd, dus 'k weet 't niet. Ik heb ze maar niet meer open gemaakt...

Mars

Wat sneu nou Sanne, we hadden met zijn allen zo gehoopt dat het goed zou gaan.

Nou ja, volgende keer beter!

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Ach, wat jammer nou  :(

Next time better!

Groetjs Hanneke

Scotty - Keecko

Wat ontzettend jammer zeg, Sanne :(

Ik had zo gehoopt dat er een mooi nestje jonkies zouden komen. Je hebt twee prachtige vogeltjes! :-*
*had stiekem wel een jonkie willen adopteren ::) (als het van jou mocht natuurlijk! ;))*

Misschien lukt het een volgende keer wel, als die komt.

Groetjes, Ilse

Sanne

Hoi Ilse,

Als d'r genoeg jonkies waren geweest (ze zijn populair :P) dan had je er zeker eentje mogen hebben :)

Wie weet lukt 't in januari/februari wel :)

Groetjes Sanne

Safrena

Citaat van: Sanne. op oktober 06, 2007, 17:51:28
...
Wie weet lukt 't in januari/februari wel :)
...

Hey Sanne

Jammer dat het niet gelukt is met de eitjes.

Mag ik je een raad geven, wacht ermee tot het broedperiode is, rond april ;)
Zo kan Simba ook weer aan sterken en uitrusten nu.

Een maand voor je ze opnieuw laat broeden, geef je ze eivoer en heel veel calcium

Vele groetjes

Ingrid

@Ilse, ik heb de eerste keus  :P. Ja toch Sanne  ;)?

Sanne

Citaat van: Safrena op oktober 06, 2007, 21:13:36
Hey Sanne

Jammer dat het niet gelukt is met de eitjes.

Mag ik je een raad geven, wacht ermee tot het broedperiode is, rond april ;)
Zo kan Simba ook weer aan sterken en uitrusten nu.

Een maand voor je ze opnieuw laat broeden, geef je ze eivoer en heel veel calcium

Vele groetjes

Hoi Nancy,

Je mag best advies geven ;) 'k zal 't alleen deze keer niet opvolgen ;). Als ik in april 't blok pas ophang dan heb ik nog maar 1 kans voor de zomervakantie. Dus dat wil ik niet. Bovendien kan Simba in 3 maanden tijd ruimschoots op krachten komen.

Citaat van: Ingrid op oktober 06, 2007, 21:15:09
@Ilse, ik heb de eerste keus  :P. Ja toch Sanne  ;)?

Ik heb zelf eerste keus (als ik een kleintje wil houden, want dat weet ik nog niet ;))
Daarna mag Ingrid kiezen ;)
En d'r is ook al iemand die misschien eentje wil en dus tweede keus heeft... dus de 3e keus is nog beschikbaar :P (natuurlijk onder voorbehoud dat er genoeg kleintjes zijn :P)

Groetjes Sanne

Mars

Nou nou, een hele run op kleintjes die er niet zijn...  :-X
Doet me denken aan: 'we nemen twee kinderen'.

Dat is overigens niet boos of cru bedoeld... het is erg jammer dat het allemaal niet gelukt is, ik had ook erg mee zitten hopen.

Ik ben het overigens wel met Safrena eens: wacht liever tot begin van het voorjaar (eind maart?). Dan kun je een eerste nestje dan proberen en eventueel nog eentje na de zomervakantie (want je gaat weg, denk ik?).
Ook mij lijkt het erg leuk om een nestkastje op te hangen, maar ik zal me echt nog even moeten beheersen. Dan hoef je je in ieder geval niet zorgen te maken om de lichtomstandigheden. En...zo in de broedperiode werden de dames hier wat feller naar elkaar en wat sloperiger: toch ook een mooi teken van moeder natuur.

Maar goed, begrijp me niet verkeerd, als er een nieuw nestje komt, dan ga ik natuurlijk weer net zo hard meehopen dat het goed gaat. En gelukkig weten Simba en jij nu een beetje hoe het gaat :)

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Meltjuh

Ik begrijp dat het heel erg kriebelt maar ik raad ook aan om te wachten. Niet alleen om het herstel van Simba maar ook omdat het dan natuurlijker is.
Je lichturen in huis zijn natuurlijk langer dan buiten maar het is geen natuur licht. De hormonen gieren door hun lijf als de dagen weer wat langer worden ;) en dus veel meer kans dat alles in 1 keer goed gaat.

Als je het toch eerder doet zal ik vast niet de enige zijn die je op de voet volgt ;) :D

Sanne

'k ga niet nog een keer vertellen waarom ik niet tot de broedperiode wacht...