1e Eitje van Simba & Robin!

Gestart door Sanne, september 06, 2007, 20:16:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caradow


karin v h

Hallo Sanne,
Wat triest zeg, of ze maken ze kapot of ze gaan kapot (is hij kapot gebeten?).
Ik zou het er inderdaad maar uithalen. Zo te zien is ze toch uitgebroed.
Groetjes karin

Meltjuh

Ik dacht inderdaad al dat hij uitgedroogd is. Haal hem er maar uit.
Misschien kan je wel beter 1 of 2 nep eitjes erin leggen. Dat verminderd de druk op die andere 2 (aangezien ze misschien wel een dun schilletje hebben) en het geeft de jongen wat steun als ze uit komen.

Annika

Vledder had hier ook 2 eitjes kapot gemaakt die niet goed waren (nou ja, de anderen waren dus ook niet bevrucht, dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal). Ik had restjes wel weggehaald.

Sanne

#144
'k heb het kapotte eitje er maar uit gehaald.

vanmiddag zal ik nepeitjes kopen om erbij te leggen ;)

Groetjes Sanne

edit: 'k heb wel valkparkiet nepeitjes... die zijn iets groter maakt dat uit? En hoeveel eitjes kan ik er het beste bij leggen?

karin v h

Ik zou er 2 eitjes bijleggen ook omdat je er nu 2 kapotte uitgehaald hebt. ;)
Groetjes karin

Sanne

Citaat van: karin v h op oktober 04, 2007, 12:13:43
Ik zou er 2 eitjes bijleggen ook omdat je er nu 2 kapotte uitgehaald hebt. ;)
Groetjes karin

Maakt 't nog uit of 't valkparkiet of grasparkiet eitjes zijn? valkparkieteitjes kan ik d'r nu bij leggen... grasparkieteitjes pas aan 't eind van de dag want die moet ik gaan halen

karin v h

Bij mij had Sara kleine eitjes gelegd en daar heb ik ook wat grotere eitjes bij gelegd. Je kunt ze er eens bijleggen en kijken wat ze ermee doet. Als ze ze meteen aan de kant gooit is het duidelijk dat ze ze niet accepteert.
Bij mij wilde Sara ook de kleinere eitjes niet dus heb ik het zo gelaten. Ik denk ook wel dat ze uitgelegd is - ben eventjes kwijt wanneer ze haar laatste eitje gelegd heeft?
Groetjes karin

Sanne

Ja ze is uitgelegd, 't laatst eitje is nu 10 dagen oud

Groetjes Sanne

karin v h

Hallo Sanne,
Weet je als ze echt uitgelegd is dan hoeven er in principe geen eitjes meer bij, maar voor het pikken zou ik het proberen.
Ik zou er is 2 valkparkieten-eitjes bijleggen en als ze ze aan de kant legt haal je ze eruit. leg die 2 erbij en dan kan ze daar op gaan zitten pikken als ze dat wil.
Groetjes karin

Sanne

Hey Karin,

'k denk niet dat Simba de eitjes moedwillig kapot maakt. De schalen zijn zo dun dat ik denk dat het per ongeluk gaat. Heb twee valkparkieteitjes erbij gelegd en ze gaat er gewoon op zitten. Hopelijk wordt zo de druk van Simba verdeeld en blijven de andere twee eitjes heel.

Groetjes Sanne

karin v h

Hallo Sanne,
Ik bedoel ook niet dat ze het moedwillig doet hoor. Maar in principe zou ik er geen eitjes bijleggen maar ter bescherming van de andere 2 eitjes (die nog goed zijn) zou ik het dus doen. Ze pikt toch op haar eitjes om ze bij elkaar te houden dus laten we hopen dat ze meer op de andere eitjes gaat pikken nu.
Hoop dat je het begrijpt.
Groetjes karin

Safrena

Hey Karin

simba pikt niet in de eitjes, ook niet om ze te verplaatsen.

Voor zover ik weet  duwt ze de eitjes met de bovenkant van haar snaveltje, om de eitjes goed te leggen.

Verbeter me maar als ik daar fout in ben Sanne ;)

vele groetjes

karin v h

Citaat van: Safrena op oktober 04, 2007, 13:00:49
Hey Karin

simba pikt niet in de eitjes, ook niet om ze te verplaatsen.

Voor zover ik weet  duwt ze de eitjes met de bovenkant van haar snaveltje, om de eitjes goed te leggen.

Verbeter me maar als ik daar fout in ben Sanne ;)

vele groetjes

Ik bedoelde ook dat ze met haar snaveltje de eitjes verplaatst. Bij Sara zag ik echt dat ze het met de punt van der snavel deed, ze trekt als het ware de eitjes onder der 'kontje'.....
Groetjes karin

Sanne

Voor zover ik kan zien doet ze dat met de bovenkant van haar snavel om de eitjes goed te leggen... maarja 'k zit er natuurlijk niet de hele dat met m'n neus bovenop ;)

't lijkt alsof een van de twee "goede" eitjes nu ook zo'n donkere helft aan de onderkant begint te krijgen, maar 'k kan 't niet goed zien dus 'k laat ze wel gewoon liggen.

Groetjes Sanne

Sanne

'k zie simba nog maar nauwelijks in het blok, dus 'k heb de nepeieren d'r maar weer uitgehaald. Elke 15 minuten gaat ze er even 2 minuten in ofzo... volgens mij is dat veel te kort :(
De nepeitjes zijn d'r nu een half uurtje uit en ze komt nog steeds nauwelijks in 't blok :(

Marjon03

Dat is jammer voor jullie.  :( Ik hoop dat het broeden in het nieuwe seizoen beter gaat. Succes met Simba en Robin.

Groetjes Marjon

PS Mijn vogeltjes hebben nu hun eerste legsel en het spande er even om of mijn pop legnood had of niet, maar gelukkig heeft ze vandaag het ei gelegd. Haar eerste 2 eitjes zijn kapotgemaakt of gesneuveld. Ik heb er nu nog 2.

Safrena

hey Sanne

Dat had ik eigenlijk een beetje verwacht.  :-X

Daarnaast zijn valkparkieten eitjes ook niet goed om bij een grasparkietje te leggen. Ook al zijn ze nep.

Hopelijk gaat ze toch nog opnieuw snel weer goed gaan broeden

vele groetjes


Meltjuh

Je zou het beste dan 1 of 2 kleine eitjes erbij kunnen leggen zodat de druk inderdaad verdeeld word. En voor de jongen als ze uit komen, dan hebben ze wat extra steun. Tika trapte er wel in toen het ik er kleine eitjes in gelegd had.
Die valkparkieten eieren zouden dus de aanleiding kunnen zijn dat ze er niet meer op gaat. Die zijn natuurlijk ook wel een stuk groter.
Ik hoop niet voor je dat die andere eitjes ook uitgedroogd zijn...

Sanne

Hoelang mag Simba van de eitjes afblijven zodat ze nog niet te koud worden?