1e Eitje van Simba & Robin!

Gestart door Sanne, september 06, 2007, 20:16:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sanne

Citaat van: Annika op september 30, 2007, 11:15:05
heel spannend dus en fijn dat het tot dusver goed is gekomen. Nu is het wachten, irritant he  ;)
Hopelijk gaat het bij jou beter als hier, want ik verwacht er echt niets meer van, 1 eitje is al verdwenen (zat opgedroogde dooier in) en een paar beschadigd  :'()

Ow jeetje Annika... misschien ligt het toch aan dat het geen broedseizoen is.... omdat die eitjes hier eerst ook stuk gingen :(
Volgens mij berekening heb je nog twee eitjes over, hopelijk komen die wel uit ;)

Annika

ja twee hele, maar leeg volgens mij hoor.  Ik moet zeggen dat Kleintje ook nogal vervelend (lees opdringerig) was naar Vledder, misschien speelt dat een rol. Vorige nestjes gingen buiten broedseizoen wel goed.

Maar nu zit ik een beetje te schrijven bij jou, dus terug naar jouw grut.  Ik heb toch het idee dat het bij Simba misschien onervarenheid is geweest hoor, omdat het nu wel goed gaat.
Heb je nog geschouwd of durfde je dat niet aan?
Ik wacht in spanning met je mee hoor!

Safrena

Citaat van: Annika op september 30, 2007, 13:14:38
... Ik heb toch het idee dat het bij Simba misschien onervarenheid is geweest hoor...

Inderdaad, dat heb ik ook verteld  ;)
Simba is geen eiereter, gewoon onervaren en zenuwachtig geweest ;)

We wachten hier rustig mee of er kleintjes geboren worden ;)

Vele groetjes

Sanne

Citaat van: Annika op september 30, 2007, 13:14:38
ja twee hele, maar leeg volgens mij hoor.  Ik moet zeggen dat Kleintje ook nogal vervelend (lees opdringerig) was naar Vledder, misschien speelt dat een rol. Vorige nestjes gingen buiten broedseizoen wel goed.

Maar nu zit ik een beetje te schrijven bij jou, dus terug naar jouw grut.  Ik heb toch het idee dat het bij Simba misschien onervarenheid is geweest hoor, omdat het nu wel goed gaat.
Heb je nog geschouwd of durfde je dat niet aan?
Ik wacht in spanning met je mee hoor!

Hey Annika,

Nee 'k durf de eitjes niet op te pakken om te kijken ;) ben bang dat Simba dan zenuwachtig wordt.
Nou viel mij net op dat het eitje wat volgens mij bijna uitkomt veel donkerder is dan de anderen. Hij lijkt beetje geelig, maar 'k heb natuurlijk slecht licht omdat ik door 't invlieggat moet kijken ;)
Betekend dit nog iets? (eerder was die volgens mij wel dezelfde kleur als de andere eitjes...

Groetjes Sanne

Mars

Spannend hoor! We wachten vol spanning!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Annika

hier kon ik meestal duidelijk zien dat er wat inzat, dan werden de eitjes minder doorzichtig, dus het zou goed kunnen dat er iets staat te gebeuren. Maar zo zonder oppakken is het moeilijk te zien denk ik en je kon wel eens verstandig zijn om ze niet op te pakken.
Hier lijk ik nu echt alleen dooiers te zien ... de rest is min of meer doorzichtig.


Sanne

#127
Hallo allemaal,

'k heb net de plankjes tegen de zijkant van het blok gelijmd. Hierdoor kan ik nu weer de bovenkant van het blok openmaken.

En dit is wat ik zag:


't vieze eitje zou nu uit moeten komen, maar 'k denk niet dat die nog uitkomt.

Die met gat erin zal ook wel niet uit komen... (Is het misschien verstandig om deze eruit te halen??)

Maar die andere twee zijn misschien wel bevrucht :D

Groetjes Sanne


Meltjuh

Spannend heh!

Ja ik zei het al op msn maar zal hier ook even zeggen wat ik ervan denk.

Bij de ondersta zie je een wittige rand rechts en links een beetje rood.
Ik denk dat dat eitje niet uit zal komen.

De andere 2 eitjes zien er op deze foto uit als 2 mooie kalkwitte eitjes. Deze zouden heel goed bevrucht kunnen zijn!

Die met het gat kan je er denk ik het beste uithalen. Aangezien hij gaat rotten...

tup en joep

o wat spannen ik hoop dat er echt eentje uitkomt

Safrena

Hey Sanne

Nu zie je het inderdaad beter die eitjes.
Dat ene eitje is inderdaad anders, en waarschijnlijk niet bevurcht. Het andere eitje kun je er inderdaad al uithalen

Vele groetjes

Sanne

Hallo allemaal,

'k heb 't eitje met het gat erin open gemaakt om te kijken of deze bevrucht was. Hierin zat een dood jonkie. Ik heb een foto gemaakt, maar die zal ik hier niet plaatsen omdat sommige mensen 'm als schokkend kunnen ervaren. Mensen die heeeel graag de foto willen kunnen mij een pb sturen.

Aan de ene kant vervelend dat dit jonkie 't niet heeft gered. Aan de andere kant wel een goed teken want waarschijnlijk zijn de andere twee eitjes dan ook bevrucht.

Groetjes Sanne

Siempke

Wat jammer dat het kleintje het niet gered heeft in het eitje  :(
Hopelijk komen de rest wel uit ik ben benieuwd  ::) ;D

Chicowen

Hej wat balen zeg! Heb net de foto van je gekregen, maar wat sneu. Hopelijk zijn de andere 2 wel bevrucht!

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

karin v h

Jammer Sanne maar laten we hopen dat de andere 2 wel bevrucht zijn. Ik vond het heel moeilijk om te zien maar er zitten hier zoveel experts.
Ik blijf voor je duimen.
Groetjes karin

Siempke

Nounou ik hb net de foto gezien, wat zielig  :(

Gr. Simone  ;)

Parkieten-Freak

Jammer Sanne, maar er zijn nog 2 mooie eitjes! We blijven gewoon hopen dat deze uitkomen!


Mars

Ow wat zielig Sanne (en wat fijn dat je de foto niet geplaatst hebt). Tja het is de natuur natuurlijk...
Maar we duimen voor de andere twee eitjes. Heb je het derde ook weggehaald? Of toch nog aar even laten liggen?

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Annika

he meis, dat is jammer zeg, dat het jong niet uit het ei heeft kunnen komen. Is hier ook meermalen gebeurd :( Maar het lijkt er dus inderdaad wel op dat er wellicht nog 2 eitjes bevrucht zijn, dus het blijft ontzettend spannend ;D

Sanne


Het donkere eitje is nu ook stuk. Ik kan zien dat het uitgedroogd is. Moet ik deze d'r nu ook uithalen?

Groetjes Sanne