1e Eitje van Simba & Robin!

Gestart door Sanne, september 06, 2007, 20:16:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Sanne

Ik zal gister al een klein beetje licht door het wandje van het broedbok heen zo dun in het geworden. Dus 'k heb twee plankjes op maat gemaakt en tegen het broedblok aan geplakt met tape. Alleen kan ik het blokje nu niet meer open maken ;).
'k wil ze d'r tegenaan gaan zetten met een paar schroefjes, maar dan moet ik het blokje eraf halen en eraan gaan knutselen. Hiermee zal ik zo lang mogelijk wachten, maar als er misschien jonkies zijn straks (om maar even van het positieve uit te gaan), of als er misschien weer een eitje stuk is dan moet ik het blok wel open kunnen maken om schoon te maken enzo. Dus dan zal ik ze er toch tegenaan moeten schroeven... i.p.v. telkens plakken met tape.
Dit is denk ik wel erg vervelend voor Simba (en misschien ook voor Robin), maar helaas is daar nu niks meer aan te doen :(

Siempke

Ik blijf duimen  ;D
Ik vind dat je het super doet  ;)

Gr. Simone  :)

karin v h

Citaat van: Sanne. op september 19, 2007, 11:34:31
Ik zal gister al een klein beetje licht door het wandje van het broedbok heen zo dun in het geworden. Dus 'k heb twee plankjes op maat gemaakt en tegen het broedblok aan geplakt met tape. Alleen kan ik het blokje nu niet meer open maken ;).
'k wil ze d'r tegenaan gaan zetten met een paar schroefjes, maar dan moet ik het blokje eraf halen en eraan gaan knutselen. Hiermee zal ik zo lang mogelijk wachten, maar als er misschien jonkies zijn straks (om maar even van het positieve uit te gaan), of als er misschien weer een eitje stuk is dan moet ik het blok wel open kunnen maken om schoon te maken enzo. Dus dan zal ik ze er toch tegenaan moeten schroeven... i.p.v. telkens plakken met tape.
Dit is denk ik wel erg vervelend voor Simba (en misschien ook voor Robin), maar helaas is daar nu niks meer aan te doen :(

Kun je het er niet tegenaan plakken dat heb ik tenminste gedaan. Een stukje dik plastic van een map op maat geknipt en toen met bison tix de boel in gesmeerd aan beide kanten (niet bij het gaatje) en het er toen snel tegenaan geplakt. Blijft prima zitten want om nu te gaan zitten timmeren met eitjes en een broedend vrouwtje erin lijkt mij niet zo geslaagd.
Groetjes karin

Sanne

Vandaag heeft Simba 't 3e eitje gelegd :D. 'k hoop alleen dat 't deze week geen "maak-de-eitjes-stuk-vrijdag" is ;)

@ Karin: 'k heb 't een paar dagen geleden met tape ertegenaan geplakt... als d'r jonkies zijn moet ik een andere oplossing verzinnen ;)


Mars

Goed nieuws, Sanne? geen slechte vrijdag dit keer?
Mocht er wel weer iets gebeuren, houdt je dan ook het eierleggen van Simba een beetje in de gaten? Als ik goed lees/reken heeft ze er nu zes gelegd? Dat moeten er niet veel meer worden, want het is natuurlijk een inspannende bezigheid. Simba;s gezondheid gaat voor.

hier duimen we nog steeds mee, dat alles dan toch nog helemaal goed gaat komen en volgende week de eerste babyfoto's komen  ;D

Groeten Mars
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

smartie

Dit is wel weer het leuke van hier lang niet geweest zijn. Je leest ook leuke spannende nieuwtjes. Tot nu toe is dit baby nieuws het hoogtepunt! Leuk dat Simba en Robin een nestje hebben en ben super benieuwd naar de kleintjes....

Hoop dat er geen eitjes meer kapot zullen gaan!

liefs, Anita

Sanne

#106
Hallo allemaal,

D'r liggen nog steeds 3 eitjes! ;D
Fijn dat iedereen zo met mij mee duimt dat 't goed gaat ;D wie weet helpt 't ;)

Groetjes Sanne


@ Mars: 4 kapot + 3 heel is al 7 eitjes! Als ze nu niet meer stuk gaan laat ik haar gewoon leggen totdat ze vindt dat het nestje compleet is. Als d'r weer eitjes stuk gaan dan koop ik nepeieren...

karin v h

Citaat van: Sanne. op september 23, 2007, 09:08:34


@ Mars: 4 kapot + 3 heel is al 7 eitjes! Als ze nu niet meer stuk gaan laat ik haar gewoon leggen totdat ze vindt dat het nestje compleet is. Als d'r weer eitjes stuk gaan dan koop ik nepeieren...

Ik heb er ook ooit nepeitjes bijgelegd bij Sara maar ze bleef ook gewoon doorgaan dus dat zegt niet alles.
Ik vind het erg fijn dat er geen eitjes meer kapot zijn gegaan. Zit ze nu ook trouw op haar eitjes?
Ben reuze benieuwd - dit moet nou wel goed gaan, laten we hopen dat de speelse eraf is.

Groetjes karin

Sanne

#108
Hoi Karin,

Ze zit nu de meeste van de tijd braaf op haar eitjes, maar ze komt er nog wel af en toe vanaf. 'k verwacht aan 't eind van vandaag weer een eitje :)

Zou Simba nou weten welk eitje de oudste is? Want een van de eitjes kan vanaf woensdag uitkomen ('k weet niet precies wanneer die is gelegd omdat er toen twee stuk gingen, maar als 't oudste eitje toen heel is gebleven dan is 't woensdag 18 dagen, en anders is 't woensdag 13 of 16 dagen)

Groetjes Sanne

karin v h

Citaat van: Sanne. op september 23, 2007, 09:26:24
Zou Simba nou weten welk eitje de oudste is? Want een van de eitjes kan vanaf woensdag uitkomen ('k weet niet precies wanneer die is gelegd omdat er toen twee stuk gingen, maar als 't oudste eitje toen heel is gebleven dan is 't woensdag 18 dagen, en anders is 't woensdag 13 dagen)

Groetjes Sanne


Jawel, Simba voelt natuurlijk leven in haar eitje. Die weet wel welk eitje het oudste is volgens mij. Iedere dag komt er meer leven in een ei dus dat gaat ze toch wel voelen - misschien door warmte of zo maar dat denk ik dus wel.
Groetjes karin

Parkieten-Freak

Fijn dat het nu goed gaat, Simba weet nu hoe het moet.  ;)
We blijven duimen hoor!


Annika

eindelijk positief nieuws, hartstikke goed  ;D  en ook echt spannend!

Mars

Fijn om te lezen dat het zo goed gaat, Sanne.
we leven vol spanning met je mee.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Siempke


Meltjuh


Sanne

Simba heeft zojuist een 4e eitje gelegd ;D
Volgens mij maakt die luie vogel d'r een gewoonte van om telkens 3 dagen te wachten :P

Groetjes Sanne

Sonja

Hoi Sanne,

Wat leuk! Simba krijgt de smaak te pakken, zo lijkt het. ;D
Ze is niet lui....ze maakt het gewoon extra spannend door zolang te wachten! :P ;)

Groetjes, Sonja.

karin v h

Er zou nou toch onderhand wat moeten gaan gebeuren.
Is Simba nog steeds braaf aan het broeden en zijn er geen eitjes meer gesneuveld?
Groetjes karin

Sanne

#118
Citaat van: karin v h op september 29, 2007, 22:30:07
Er zou nou toch onderhand wat moeten gaan gebeuren.
Is Simba nog steeds braaf aan het broeden en zijn er geen eitjes meer gesneuveld?
Groetjes karin

Dat klopt helemaal Karin! ;D het eerste jonkie kan ieder moment geboren worden ;) Maarja d'r is nogal een ruime marge omdat ik niet weet welke eitjes er toen gesneuveld zijn.

Simba broedt braaf en d'r zijn geen eitjes meer stuk gegaan :D

Op dit moment liggen er 4 eitjes in het blok en de laatste is van 24 september dus die is nu 5,5 dagen. Simba zal dus waarschijnlijk geen eitjes meer leggen. 'k ben wel blij dat ze er niet meer legt (waarschijnlijk) want ze heeft er al 8 gelegd en 't is toch best wel vermoeiend voor haar...

Groetjes Sanne

p.s. een overzichtje met wanneer welk eitje is gelegd vind je op m'n website ;)

Annika

heel spannend dus en fijn dat het tot dusver goed is gekomen. Nu is het wachten, irritant he  ;)
Hopelijk gaat het bij jou beter als hier, want ik verwacht er echt niets meer van, 1 eitje is al verdwenen (zat opgedroogde dooier in) en een paar beschadigd  :'()