Druk Is Dit Normaal?

Gestart door Paul007, juli 25, 2005, 09:16:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul007

Beste,

Heb sinds 3 dagen 2 parkieten, maar de ene parkiet (het mannetje) vliegt maar van de hoge naar de lage stok en weer andersom... het vrouwtje valt al 2 dagen lang het spiegeltje aan. Is dit normaal gedrag van een parkiet?

Safrena

Hey Paula

Ja hoor parkietjes doen soms van die gekke dingen zoals hun spiegeltje aanvallen :P
of steeds op en neer vliegen van het ene stokje naar het andere ;)

Vaak is dat op en neer vliegen om aandacht roepen of om hun vleugeltjes te trainnen zodat ze in condietie blijven ;)

Vele groetjes

Jojo

Vaak is het inderdaad vragen om aandacht.
Zodra je maar even kijkt is het al goed.
Paco doet dan graag een helicopter na (lees: zit op zijn stok als een achterlijke te fladderen).
Zodra ik ook maar 1 blik op hem werp of 1 stap in zijn richting zet is het over en gaat ie heel gezellig zitten snateren.

Wendy

CiteerVaak is het inderdaad vragen om aandacht.
Zodra je maar even kijkt is het al goed.
Paco doet dan graag een helicopter na (lees: zit op zijn stok als een achterlijke te fladderen).
Zodra ik ook maar 1 blik op hem werp of 1 stap in zijn richting zet is het over en gaat ie heel gezellig zitten snateren.
[snapback]8370[/snapback]


Ja, zo doet die van mij het ook. Maar als ik wegloop begint ie keihard om mij te roepen. Hij heeft toen hij nog maar een paar weken oud was de naam Hoedje aangeleerd en dat werd toen voor hem mijn naam. Dus hij noemt mij nu steeds Hoedje. Als ik bij hem kom, richting zijn kooi gaat hij keihard HOEDJE PIETJE roepen. Net en rent op zijn stok heen en weer van het deurtje naar de andere kant en weer terug. Als ik weg ga blijft hij maar door schreeuwen.
Af en toe noem ik hem voor de gein wel eens 'hieper-de-Piet' omdat hij zo onwijs druk is.

wendy