VALS eitje ....

Gestart door Stefan, september 06, 2007, 18:26:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan

Ik zie soms in de dierenwinkels VALSE eitjes liggen die zéér goed op een echt parkieten eitje lijken ... wat is de bedoeling daarvan ? Ik vraag me af of men dit in de broedhok mag leggen of juiste totaal NIET ?

Sara

Deze eitjes dienen om in het broedhok van je parkietje te leggen als je parkieten bijvoorbeeld de eitjes kapot maken. Met deze nepeitjes verleren de 'eiereters' het snel en zullen ze de eitjes normaal gezien niet meer kapot maken.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Parkieten-Freak

Citaat van: baasje van Arno op september 06, 2007, 18:44:48
Deze eitjes dienen om in het broedhok van je parkietje te leggen als je parkieten bijvoorbeeld de eitjes kapot maken. Met deze nepeitjes verleren de 'eiereters' het snel en zullen ze de eitjes normaal gezien niet meer kapot maken.

Vele groetjes,
Sara

Wat goed van je Sara, dat wist ik helemaal niet!  :)
Weer wat bijgeleerd vandaag!  ;)


Caradow

Ze worden ook gebruikt als de eigenaar geen nestje wil en de eieren weghaalt, maar het popje blijft maar leggen. Dan kan het helpen om nepeitjes neer te leggen, de pop gaat dan broeden en na de broedperiode, waarvan de eieren dus niet uitkomen, stop het popje wel met leggen.

Safrena

Citaat van: baasje van Arno op september 06, 2007, 18:44:48
Deze eitjes dienen om in het broedhok van je parkietje te leggen als je parkieten bijvoorbeeld de eitjes kapot maken. Met deze nepeitjes verleren de 'eiereters' het snel en zullen ze de eitjes normaal gezien niet meer kapot maken.

Vele groetjes,
Sara

Hey Sara

Dit hangt af van het soort nepeitjes hoor. ;)
Je vind in de winkel vaak nepeitjes die van hard plastiek gemaakt zijn, en deze mag je dan ook nooit aan een eiereter geven, omdat ze deze ook gewoon stuk pikken. Eiererts hebben een heel hard kalk ei (nepei) nodig dat ze totaal niet stuk kunnen krijgen. ;)

Verder worden ze inderdaad ook regelmatig gebruikt ter vervanging van de echte eitjes, als men geen kleintjes wil. Het ene eitje word dan weggehaald  en het nepeitje in de plaats gelegd, zo voorkomt men ook dat het popje anders zou blijven leggen.

Vele groetjes

Parkieten-Freak

Nou heb ik helemaal veel opgestoken van nep-eieren!  ;D


Sara

Oh ik heb ook weer wat bijgeleerd dan ;D
Ik had hier inderdaad van die harde kalkeitjes(ik heb ook een tijdje een eiereter gehad) en deze hielpen heel goed, de eiereter had het volledig verleerd. :)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Music4ever

maar als het vrouwtje nou wel steeds in het broedkastje zit en er regelmatig gepaart word en het vrouwtje wil mar niks leggen kan ik dan ook van die eitjes kopen en even in het broedkastje leggen?
dat ze weet dat ze daar moet leggen of werkt dat niet.

Grz Marian

Caradow

Dat heeft geen enkele zin. Als er geen ei zit, kan ze het ook niet leggen nietwaar? e als er wel een ei zit, dan komt dat er echt wel uit...