niet eten

Gestart door regina, september 07, 2007, 19:38:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

regina

hoi!

sinds eergister is Mozart nu bij ons. ze fluit/kwettert regelmatig, ze schrikt niet van een hand in de kooi en is helemaal verliefd op haar spiegel, deze geeft ze regelmatig kopjes enz :-*. maar... ik heb haar nog geen een keer zien eten. ik kan nergens aan ontdekken dat ze gegeten heeft. ze heeft een beetje voer op de bodem en in haar bakje (xvital), een beetje trosgierst, en een stukje sinaasappel.. maar ik heb echt de indruk dat ze nog nergens aan gezeten heeft. ditzelfde geldt voor drinken. ze poept wel veel en de poep ziet er normaal uit. :(
moet ze gewoon nog wennen? hoelang mag het duren dat ze nog niet eet?
alvast bedankt! :D

Sonja

Hoi Regina,

Vragen als deze zijn al heel vaak gesteld en beantwoord. ;)
Misschien kun je de volgende keer eerst eventjes de zoekfunctie van het forum gebruiken?
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Als Mozart wel normale ontlasting heeft, zal ze toch wel gegeten hebben.
Een parkietje wat langer dan 24 u niets eet, krijgt zwarte, teerachtige ontlasting.

Kijk goed of je lege zaaddopjes ziet liggen.
Drinken doen parkietjes heel weinig dus dat zul je niet snel zien. ;)

Geef haar nog maar even de tijd, en hang een lekker stukje trosgierst op bij het stokje waar ze het meest op zit.

Groetjes, en veel plezier met Mozart!

Sonja.

regina

hoi sonja, dankjewel voor je reactie!! ik had al wel gezocht bij die zoekfunctie hoor, maar die zoekfunctie en ik liggen elkaar niet zo geloof ik.. :-[ haar poep is gewoon groen/wit/zwartig gemengd, lijkt wel een recept, haha. ik ga nog beter zoeken naar aanwijzingen!

groetjes,
een trotse parkietenmoeder!

regina

hoera!! ik heb mozart net zien eten! sterker nog, ze eet nu achter elkaar door. een beetje de schade aan het inhalen denk ;)
oja, ik mocht gisteravond ook een tijdje over haar borstje kroelen..
ze is zoooo lief!! :-*